Dilemma: draadloze muis of optische muis

Pagina: 1
Acties:

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 23:34
Ik zit met een dilemma:

ik wil een muisje kopen maar nu twijfel ik tussen twee muizen van allebei 89,00

- Draadloze Logitech USB
- Optische logitech USB

ik wil ze eigenlijk allebei gecombineerd hebben, maar dat bestaat niet...

mischien kunnen jullie de overtuigende mening geven....

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:49

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Draadloos:

+ rotte draadje, bron van ergenis is weg
- iets minder goede reactie, heb ik alleen geen last van, niet gemerkt
- 20 piek per jaar aan wegwerp batterijen.
- nogsteeds met balletje -> schoonmaken

Optisch
+ werkt altijd op ieder opp. Geen schoonmaak
- draad

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik heb de M$ Explorer (1st gen. optical mouse met 5 knoppen) en ik hew nooit last van het draadje (gewoon onder de monitor leggen zodat ie niet verschuift) en ik vind bal muizen nu irritant want die blijven altijd 'haken' ze doen niet wat je wilt dat ze doen. dus ik zou voor de optical gaan. Wacht nog maar een jaar of 2 en dan zal er wel een draadloze optical verschijnen

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 13:36

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Ik ga helemaal mee in je mening ocf81.
Nooit meer die wieltjes schoonmaken.
Ik wil geen andere muis meer.

Probleem met die optische muis is dat hij veel stroom verbruikt, daarom kunnen ze hem niet draadloos maken

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

Ik heb net de ifeel optical muis en hij bevalt mij prima qua optische vs. een gewone bal hij is superrelaxt

en hij trilt ook nog eens :)

• BNX
  • Laatst online: 06-08 23:34
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 12:05 schreef ocf81 het volgende:
Wacht nog maar een jaar of 2 en dan zal er wel een draadloze optical verschijnen[/quote]ik denk dat over twee jaar ALLES veranderd is op PC randapparatuur gebied...

Maar ik denk dat de optische muis mijn voorkeur heeft gekregen...
Alleen: zijn er verschillen in kwaliteit tussen logitech, microsoft etc...
???

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Eerst ff iets.
Hang je muis gewoon aan de ps2 poort en niet aan de usb. Met usb komt het wel is voor dat as je systeem zwaar belast wordt het niet meer reageert, iets wat je met ps2 nooit hebt. En het wordt makkelijker herkent door linux enzo.

Over of je een m$ of een logitech neemt: Probeer ze uit. Ga naaar een "dure" computer zaak een vraag of je ze ff mag proberen. Dan kun je ze altijd nog ergens anders kopen waar ze eventueel goedkoper zijn.

Ik had bij de M$ dat ik de nieuwe wat klein vond (me got big hands :) )en met de oude drukte ik steeds die knoppen aan de zijkant in.

Bij de logitechs had ik altijd een pilot, en daar had ik altijd een beetje last van dat ie te klein is dus heb ik daar de mouseman van genomen. In het begin had ik ff last van dat mijn arm/hand moest wennen aan de nieuwe muis maar nu gaat ie prima,

Voor gewoon surfen enzo gebruik ik trouwens een marble FX maar cs gaat daar niet mee :P

= TheGrimReaper op tweakers

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 20:43

4POX

Everybody is wired

De optisch loopt over bepaalde oppervlakten zo goed dat je niet eeens last hebt van een snoertje..

Die draadloze dingen wegen ook wat door die lading batterijen

AKA Rinkel weblog

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:33
Ik heb een M$ IntelliMouse Optical.
Das het kleinere broertje van de Explorer. Hij's een stuk kleiner en dus fijner voor mensen met kleinere handen. Als je grote handen hebt is de Explorer een goede optie.
Ikzelf vind de Optical een heel fijn muisje. Grote voordeel is idd dat er geen balletje meer in zit en je em dus nooit hoeft schoon te maken. Het draadje vind ik geen nadeel, merk je niks van als je het draadje goed neerlegd.
Nadeel van zo'n draadloze is dat er batterijen in zitten en hij dus een stukkie zwaarder is dan een normale of optische muis.

Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt.. :).

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ligt er ook aan wat je er mee gaat doen, met een draadloze gamen kan ik je afraden omdat je dan verschrikkelijk last van lag schijnt te hebben (had ik ook) heb nu optisch, is veel beter kwa reactie

Verwijderd

draadloos

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Richard

Kuru Kuru Kururin

Precies ocf81 gewoon snoertje onder je monitor, en je bent van het gezeur af. Ik had nooit gekeken voor een draadloze toen ik mijn logitech optical anschfte, maar kwam van de week bij een maat van me, maar die draadloze wegen echt veel te zwaar om lekker "vrij" te kunnen bewegen!

20*350ZO45°

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:50

Richard

Kuru Kuru Kururin

[EDIT/] Sorry crosspost [EDIT/]

20*350ZO45°

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:22
ik zou zeggen geen van beiden.
neem een trackbal trackman marble plus of fx.
de plus is er ook draadloos.
zijn allebei van logitech,werken als een speer.
is ook beter ter voorkoming van rsi.
voor mij is het duidelijk wat ik zou doen.
trackball all the way.

• digifun
  • Niet online

digifun

Tegen rsi is een muis nog altijd beter dan een trackball. Opticall is echt het lekkerst.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ik had een draadloze muis van logitech vind deze niet echt lekker meer. maar die nieuwe van Logitech de Optical Wheel mouse of de IFeel OPtical mouse die zijn echt perfect. :):)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Heb een Dexxa optical en wil echt nooit iets anders (met balletje) meer. Zo'n draadje merk ik niks van en zo'n wieltje elke 2 weken schoon maken vond ik zo vervelend.

Ik rook shag en dan ligt er altijd wel een hoeveelheid gruis op je muismat, daar heb ik nu absoluut geen las meer van.

Verwijderd

Ik vind optisch zuigen, bji mij is draadloos trouwens enige mogelijkheid eigenlijk omdat ik een vrij ingebouwd bureau hebt, muis is zwaar bij batterijen (4X zo zwaar!) en dat vind ik HEERLIJK, vooral bij UT, dan heb ik veel meer feeling! Schoonmaken stoor ik me niet aan, het enige zijn batterijen:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- 20 piek per jaar aan wegwerp batterijen.[/quote]GELOOF JE HET? ik heb een Logitech muisje, dat is dus: 50-60 piek per jaar aan wegwerp batterijen he!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 17:21 schreef Phreak het volgende:
Ik heb een M$ IntelliMouse Optical.
Das het kleinere broertje van de Explorer. Hij's een stuk kleiner en dus fijner voor mensen met kleinere handen. Als je grote handen hebt is de Explorer een goede optie.
Ikzelf vind de Optical een heel fijn muisje. Grote voordeel is idd dat er geen balletje meer in zit en je em dus nooit hoeft schoon te maken. Het draadje vind ik geen nadeel, merk je niks van als je het draadje goed neerlegd.
Nadeel van zo'n draadloze is dat er batterijen in zitten en hij dus een stukkie zwaarder is dan een normale of optische muis.

Nou ik hoop dat je hier wat aan hebt.. :).[/quote]Dank je phreak scheelt mij wat typ werk
IMO is de optical de beste keus

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- iets minder goede reactie, heb ik alleen geen last van, niet gemerkt[/quote]Heb zelf van een vriend de zo'n draadloze muis van logitech (2 jaar oud) te leen en ik merk geen verschil met de Intelli's van m'n broers.

Maar, kunnen er geen oplaadbare batterijen in die cordless, hoe zit dat?

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:15
Ja hoor, en die draadloze muizen en toetsenborden van Logitech zijn rete handig..ik heb me muis nu 1.5 jaar en nog geen 1 keer hoeven schoon te maken dus dat schoonmaken valt wel mee...en als je een goeie muismat hebt dan zal het met die hapers ook wel meevallen..

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 27 oktober 2000 10:59 schreef BNX het volgende:
Ik zit met een dilemma:

ik wil een muisje kopen maar nu twijfel ik tussen twee muizen van allebei 89,00

- Draadloze Logitech USB
- Optische logitech USB

ik wil ze eigenlijk allebei gecombineerd hebben, maar dat bestaat niet...

mischien kunnen jullie de overtuigende mening geven....[/quote]Waarom neem je geen Optische draad?
Pagina: 1