Ik wil met behulp van dreamweaver mx in asp.net ontwikkelen en als database gebruik maken van mysql. Nu heb ik goed gezocht en dit is allemaal mogelijk. Maar ik kom er niet helemaal goed uit om het allemaal goed op te zetten.
Ik maak gebruik van Windows XP en zal even de volgende handelingen toelichten.
Als eerste natuurlijk IIS geinstalleerd en daar over heen de complete sdk voor .net
Daarna Mysql en MyODBC om het zaakje op te zetten
Vervolgens de ODBC.NET Data provider en MDAC versie 2.7
In het voorbeeld werkt de database gewoon: Hier een screenshotje dat het tot zo ver allemaal gelukt is.

Nu de volgende stap is het aan de praat krijgen van Dreamweaver MX. ( er voor snel een database gemaakt 'namen' met mysql front )
Ik maak gebruik van de volgende string:
Vervolgens komt die met deze melding op de proppen..

Alles lijkt goed te staan. IIS draait gewoon en verbinden met Mysql ook. Ook heb ik al geprobeerd de hostname te veranderen of op IP te connecten. Provider=MSDASQL.1; of database=namen Bracht ook geen uitkomst
Mysql.com en google geven niet echt direct uitkomst. Misschien heeft iemand een idee ?
Ik maak gebruik van Windows XP en zal even de volgende handelingen toelichten.
Als eerste natuurlijk IIS geinstalleerd en daar over heen de complete sdk voor .net
Daarna Mysql en MyODBC om het zaakje op te zetten
Vervolgens de ODBC.NET Data provider en MDAC versie 2.7
In het voorbeeld werkt de database gewoon: Hier een screenshotje dat het tot zo ver allemaal gelukt is.
Nu de volgende stap is het aan de praat krijgen van Dreamweaver MX. ( er voor snel een database gemaakt 'namen' met mysql front )
Ik maak gebruik van de volgende string:
code:
1
2
3
4
5
6
| ConnectionString = "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};\
SERVER=localhost;\
DATABASE=namen;\
USER=admin;\
PASSWORD=******;\
OPTION=35;" |
Vervolgens komt die met deze melding op de proppen..
Alles lijkt goed te staan. IIS draait gewoon en verbinden met Mysql ook. Ook heb ik al geprobeerd de hostname te veranderen of op IP te connecten. Provider=MSDASQL.1; of database=namen Bracht ook geen uitkomst
http://www.xbmcfreak.nl/