Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Rubbere H-Profielen- en Glassnijdervraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 vragen:

1) Waar kan ik rubbere H-profielen vinden voor plaatmateriaal(plexiglas) van 2 mm dik. Ik heb de search gebruikt en google, maar ik vond alleen voor 1mm dik en dikker dan 2...

2) Kan ik een glassnijder gebruiken om plexiglas te snijden? Dus dan snij ik van die mooie rechte lijnen met een liniaal/lat etc... en dan leg ik de lijn waar ik net heb gesneden op de rand van een tafel, sla op 1 kant en breekt het dan precies over die lijn doormidden?

Greetzzz RaZoRbLaDe

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 18:41

klaaz

it's me!

1. Het materiaal van je kast zal ook zeker niet dikker zijn dan 1 mm. Wat je zoekt is dus h-profiel rubber met ongelijke diktes. Kijk eens bij de caravan, kampeer gelegenheden winkels. eigenaren van kampeerwagens modden ook wat af.

2. nee. een diepe snede met een mes zal nog wel lukken maar mooi zal het niet worden. Het snijden van glas is gebaseerd op verandering van spanning in het glasoppervlak door de kras van een glassnijder. Plexi of lexan is natuurlijk geen glas...

Verwijderd

Topicstarter
Klaaz schreef op 03 oktober 2002 @ 01:24:
1. Het materiaal van je kast zal ook zeker niet dikker zijn dan 1 mm. Maar ik ga het over plexiglas heenschuiven van 2 mm dik... daarom.

2. nee. een diepe snede met een mes zal nog wel lukken maar mooi zal het niet worden. Het snijden van glas is gebaseerd op verandering van spanning in het glasoppervlak door de kras van een glassnijder. Plexi of lexan is natuurlijk geen glas...Met wat kan ik het dan wel het beste snijden, moet heel veel lijnen snijden. Moet namelijk 20x 6-hoeken en 12x 5-hoeken uit plexiglas hebben.

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 14:43
Die kun je toch ook laten maken op maat. Daemen in Geleen doet dat.

Verwijderd

gewoon het zelfde als met glas, maar dan ipv een glassnijder een stanly mesje gebruiken, en dus ook daarna gewoon breken, en wie denkt dat met een zaag netter te kunnen doen mag het mij ff showen :P

Verwijderd

Topicstarter
TimTie schreef op 03 oktober 2002 @ 16:59:
Die kun je toch ook laten maken op maat. Daemen in Geleen doet dat.
Maar dan is er geen lol meer aan ;) Je bent Tweaker of je ben ut Niet

Verwijderd

Topicstarter
Ok het snijden weet ik dus, niet met een glassnijder maar gwoon ff wat druk uitoefenen op een mesje en snijden, dan breken :D Majaa nu nog het H-profiel...hier nog keer de vraag: Waar kan ik rubbere H-profielen vinden voor plaatmateriaal(plexiglas) van 2 mm dik. Ik heb de search gebruikt en google, maar ik vond alleen voor 1mm dik en dikker dan 2...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz volges mij is heel GoT vandaag op vakantie :p , of jullie negere me ;)

*Soz voor kickje, maar wil graag aan me mod beginne. En jaa jaa pics volgen :) *
Pagina: 1