Toon posts:

[Flash mx] Scene's doen raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een flash filmpje gemaakt

en in een aparte scene een loader dr voor
ik heb de preloader boven de flashfilm gezet

toch als ik de swf start van waar dan ook komt de loader pas aan het eind van het filmpje voordat hoij opnieuw start

wat doe ik verkeerd

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Gewoon geen scenes gebruiken. Is complete onzin. Lees ff wat handige preloader-tus op Flashkit.com

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

OzBoz schreef op 03 oktober 2002 @ 00:03[/message]:
Gewoon geen scenes gebruiken. Is complete onzin.
Deze opmerking is wel erg kort door de bocht, dus sta me toe Ozboz' opmerking ietwat te nuanceren.

Allereerst is het begrip 'scenes' in de Flash-ontwikkel omgeving een cosmetisch begrip, want uiteindelijk in de .swf wordt het toch 1 lange aaneenschakeling van frames.
Als je bijvoorbeeld via javascript het swf naar een bepaald framenummer wil sturen, heb je niets aan de framenummers in je scenes, maar moet je beginnen te tellen vanaf het allereerste frame in de eerste scene.

Als je veel actionscript gebruikt, is het makkelijker om labels te gebruiken, of om movieclips te maken die hetzelfde doen als een bepaalde scenes, en die je dus op de gewenste momenten kan 'attachen' en 'deleten'.
Voordeel van de laatste praktijk is dat je movieclips objecten zijn en je ze dus als zodanig kan aansturen*

Bij grote flashprojecten LIJKT het overzichtelijk te zijn, maar mijn ervaring in het wild is dat het niet praktisch blijkt te werken.

Ergo: het gebruik van scenes is dus bij voorkeur af te raden :)

*Vrij naar Colin Moock

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

Topicstarter
:'(

ik heb dit gedaan>>> 1 layer dynamic text gemaakt met percentage
en in andere layer dit scritp in frame 2

totaal = _root.getBytesLoaded();
laden = _root.getBytesTotal();
percentage_01 = ((totaal / laden) * 100) ;
percentage_02 = Math.round(percentage_01);
percentage = percentage_02 + "%";
if (percentage_02 == 100) {
gotoAndPlay ("Scene 1", 1);
}

en ok ik begrijp dat jullie scene's maar niets vinden> maar hoe moet ik nu die preloader voor de flashmovie te zetten?

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

Modify > scenes > en dan de scene met preloader verplaatsen naar waar je hem wil hebben

(Als je hem vooraan wil hebben, moet hij boven in het lijstje staan)

Verwijderd

Topicstarter
uhmz dat staat dus al zo
het is niet zo dat ie supersnel laad want 1.5 mb op internet duurt nog wel ff

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

als je dat script in het eerste frame zet en dan een gotoAndPlay(1); in frame 2

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

TheDjasp schreef op 03 oktober 2002 @ 09:56:
[...]

Deze opmerking is wel erg kort door de bocht, dus sta me toe Ozboz' opmerking ietwat te nuanceren.

Allereerst is het begrip 'scenes' in de Flash-ontwikkel omgeving een cosmetisch begrip, want uiteindelijk in de .swf wordt het toch 1 lange aaneenschakeling van frames.
Begrijp niet hoe je er bij komt om het een cosmetisch begrip te noemen. Scenes zijn een feature voor meerdere timelines binnen Flash, hebben een eigen Panel die je desgewenst uit kan zetten en de naam scenes is dus letterlijk aanwezig binnen de Flash omgeving. Gebruik van Scenes is naar mijn idee complete onzin omdat je dit zoals je zelf aangeeft veel beter kan doen met losse movieclips en om het laden wat vriendelijker te maken desgewenst in aparte swf's die je weer laadt in een lege movieclip met een instance naam. Scenes komen de overzichtelijkheid bij grotere projecten niet ten goede. Dus mits je ook een punt aandraagt waarom je beter scenes zou kunnen gebruiken dan wat anders hou ik het graag op onzin.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Begrijp niet hoe je er bij komt om het een cosmetisch begrip te noemen.
Omdat een .swf een andere nummering van frames hanteert dan dat je hebt in je .fla met scenes, doet mij vermoeden dat scenes in een .swf worden gereduceerd tot labels oid.
Scenes zijn een feature voor meerdere timelines binnen Flash, hebben een eigen Panel die je desgewenst uit kan zetten en de naam scenes is dus letterlijk aanwezig binnen de Flash omgeving.
Dat bedoel ik dus met cosmetisch: het zit allemaal in Flash, maar niet meer in de swf.
Dus mits je ook een punt aandraagt waarom je beter scenes zou kunnen gebruiken dan wat anders hou ik het graag op onzin.
Ik zie net zo min als jij de voordelen van scenes, maar je post kon wel wat argumentatie gebruiken :)

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Pagina: 1