[win2k] vaag internet probleem

Pagina: 1
Acties:

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:29
Ik heb wat hardware gewijzigd in mn pc (geluidskaart eruit, ander videokaart, netwerkkaart erbij, 2e harddisk eruit) en nu kan ik onder win2k niet meer internetten. het rare is, trillian werkt wel gewoon. en onder win98 kan ik wel gewoon internetten. Bij win2k staat in de statusbar dat ie verbinding maakt met de website, en verder komt ie gewoon niet. Iemand ideeen?

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Pingen werkt? Doe eens een traceroute? (naar internet uiteraard)

• Byte_Me
maakt het nog iets uit naar welk ip toe?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geef eens wat instellingen, heb je een netwerk, hoe ziet dat er uit enz. Wat zijn je DNS instellingen etc.

--> Network Troubleshooting

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Byte_Me
nee geen netwerk
dns gaat allemaal automatisch (geloof ik)
maar er is dus niets veranderd, op wat hardware na. ineens werkt het niet meer, maar win98 heeft er geen moeite mee

had al in de faq gekeken, maar daar kon ik geen info vinden waarmee ik dit kan oplossen

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 21:57
check tcp/ip settings en zorg dat netbios en ipx/spx niet aanstaan voor je inbel

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Verwijderd

Check je DNS settings eens. Of er een DNS server is aangegeven (uitvoeren --> cmd --> ipconfig, en dan bij DNS settings). Trialian werkt namelijk ip based (denk ik tenminste want MSN doet het ook). porbeer eens het ip van een website van internet (een van de ip's van tweakers.net: 213.239.154.35) en kijk of je dan wel op de site kunt. Zo ja licht het aan je DNS server zoniet dan licht het aan iets anders.

suc7

Verwijderd

Het ligt echt aan je DNS, als je geen router of dergelijks hebt, krijg je meestal geen DNS instellingen automatisch, je moet van je ISP even de gegevens checken en deze invoeren, bij properties/eigenschappen van je TCP/IP protocol..

• Byte_Me
zal het straks thuis proberen.
Pagina: 1