Toon posts:

[RH8] Na Upgrade RH7.3 naar RH8.0 MySQL kapoet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me server geupgrade van RedHat 7.3 naar RedHat 8.0 het werkt allemaal prima, alleen MySQL wil niet echt.
Het 'lijkt' allemaal goed te werken enkel kan ik onder geen mogenlijkhedenheid om te connecten .. vanaf een andere computer of localhost werkt niet ... localhost = phpmyadmin .. maar wat het stomme is dat als ik met de command line 'mysql' client gebruik dat die wel weet te connecten.

Ik heb via webmin geprobeerd users te veranderen en dit ging gewoon goed .. alleen connecten lukt nog steeds niet!

Heeft iemand anders dit probleem ook, zo ja heb je een oplossing?!

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Staan de databases nog wel op dezelfde plaats?

Welcome to the desert of the real.

Verwijderd

Topicstarter
Fatal-Error schreef op 02 oktober 2002 @ 23:42:
Staan de databases nog wel op dezelfde plaats?
Das een goeie ja, ik denk dat alles wel inorde moet zijn met de databases:
webmin kan er namelijk wel bij via de webinterface alleen via andere tools lukt het dus absoluut niet!
Of beter gezegt, ik maak users aan met webmin of beter gezegt die waren er al maar ik heb er nog een paar aangemaakt en niks doet het .. een nieuw account, oud account, root niks werkt.

• DjFoxy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik ken het probleem.

Ik heb voordat mijn echte server over gaat naar RedHat 8.0 eerst een test server opgezet.
In princiepe ziet het er allemaal netjes uit, totdat je via PHP communicatie maakt met de Mysql database.
Daar gaat iets mis en ik kan niet vinden waar het aan licht.
Alle libraries zijn goed geinstalleerd en de software ook.

Dus als je gebruik maakt van Apache met PHP en Mysql, dan zou ik nog even wachten totdat er patches uit zijn !

Jaja de paprika

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
DjFoxy schreef op 03 oktober 2002 @ 07:59:
Ik ken het probleem.

Ik heb voordat mijn echte server over gaat naar RedHat 8.0 eerst een test server opgezet.
In princiepe ziet het er allemaal netjes uit, totdat je via PHP communicatie maakt met de Mysql database.
Daar gaat iets mis en ik kan niet vinden waar het aan licht.
Alle libraries zijn goed geinstalleerd en de software ook.

Dus als je gebruik maakt van Apache met PHP en Mysql, dan zou ik nog even wachten totdat er patches uit zijn !
Had je dit probleem met RH7.3 naar RH8.0, of ook met een verse installatie van RH8.0?

• DjFoxy
Ik heb dit met een schone install van RH 8.0
Vanmiddag wil ik op deze test server RH 7.3 installeren, alles werkend krijgen en dan proberen te upgraden, kijken of dit wel lukt !

Jaja de paprika

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen versie installatie geprobeerd met RH8.0 maar dat is voor mij ook niet echt van toepassing omdat ik geen 'zin' heb om de hele zooi opnieuw te installeren ...
Leuk detail is dat indien ik met phpMyAdmin connect en ik goochel er een random username en password in dat ik dan wel toegang krijg tot de 'test' db.
En ook leuk is het dus dat ik via webmin wel me MySQL server kan connecten dus das Perl.
Maar via MySQL Front en MySQLGUI allebij niet.

• Fatal-Error
  • Niet online
Welke packages staan er allemaal op die met mysql te maken hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Geen ideej eigenlijk, maar de volgende RPM's hebben MySQL in hun naam (uit de lijst van mijn packages):
libdbi-dbd-mysql 0.6.4-2 Development/Libraries MySQL plugin for libdbi
mod_auth_mysql 1.11-10 System Environment/Daemons Basic authentication for the Apache web server using a MySQL database.
MyODBC 2.50.39-7 System Environment/Libraries ODBC driver for MySQL
mysql 3.23.52-3 Applications/Databases MySQL client programs and shared library.
mysql-devel 3.23.52-3 Applications/Databases Files for development of MySQL applications.
MySQL-Max 3.23.52-1 Applications/Databases MySQL - server with Berkeley DB and Innodb support
MySQL-python 0.9.1-1 Development/Libraries An interface to MySQL
mysql-server 3.23.52-3 Applications/Databases The MySQL server and related files.
mysqlclient9 3.23.22-6 Applications/Databases MySQL client program and shared library
perl-DBD-MySQL 2.1017-3 Applications/Databases A MySQL interface for perl
php-mysql 4.2.2-8.0.5 Development/Languages A module for PHP applications that use MySQL databases.
qt-MySQL 3.0.5-17 System Environment/Libraries MySQL drivers for Qt's SQL classes.

• Fatal-Error
  • Niet online
Misschien dat deze voor problemen zorgt: mysqlclient9 3.23.22. Kun je kijken welke rpm's deze mysqlclient als dependency vereisen? Heb je mysql front en gui zelf gecompileerd of ook via rpm geinstalleerd? Ik zie dat er in redhat 8 geen aparte mysqlclient9 meer is, mogelijk omdat die niet meer werkt met de nieuwe mysql (of overbodig is geworden).

Verwijderd

Topicstarter
Fatal-Error schreef op 03 oktober 2002 @ 23:12:
Misschien dat deze voor problemen zorgt: mysqlclient9 3.23.22. Kun je kijken welke rpm's deze mysqlclient als dependency vereisen? Heb je mysql front en gui zelf gecompileerd of ook via rpm geinstalleerd? Ik zie dat er in redhat 8 geen aparte mysqlclient9 meer is, mogelijk omdat die niet meer werkt met de nieuwe mysql (of overbodig is geworden).
Dat is het probleem niet want met PHPMyAdmin werkt het ook niet!

• Fatal-Error
  • Niet online
Het kan goed zijn dat die package helemaal niet je probleem is, maar phpMyAdmin maakt gebruik van de mysql-functionaliteit van php... en die gebruik op zijn beurt weer libmysqlclient (als dat zo gecompileerd is, kunt je controleren met phpinfo). En als dat de oude libmysqlclient is verklaart dat misschien het probleem da je niet in kunt loggen.

Verwijderd

Topicstarter
Fatal-Error schreef op 04 oktober 2002 @ 01:17:
Het kan goed zijn dat die package helemaal niet je probleem is, maar phpMyAdmin maakt gebruik van de mysql-functionaliteit van php... en die gebruik op zijn beurt weer libmysqlclient (als dat zo gecompileerd is, kunt je controleren met phpinfo). En als dat de oude libmysqlclient is verklaart dat misschien het probleem da je niet in kunt loggen.
MySQL Front doet het ook niet en die maakt niet gebruik van een MySQL Lib of iets dergelijks.

• Fatal-Error
  • Niet online
Dan nog als laatste: staat die poort wel open (chech de config) en weet je zeker dat de user vanaf een andere hostname op een bepaalde database in mag loggen? Kijk ook even of de lokale hostname en aliasses nog kloppen.

Verwijderd

Topicstarter
Fatal-Error schreef op 04 oktober 2002 @ 09:29:
Dan nog als laatste: staat die poort wel open (chech de config) en weet je zeker dat de user vanaf een andere hostname op een bepaalde database in mag loggen? Kijk ook even of de lokale hostname en aliasses nog kloppen.
Alles is gechecked, dubbel checked, triple checked .. dus aan me config ligt het niet. Verder is het dus ook dat iemand anders het zelfde probleem had.. dus een bug waarschijnlijk of niet?!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft nou niemand een ideej wat het probleem is of kan zijn?!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook de redhat network update client gebruikt .. alle mogenlijk upgrades gedownload .. maar het werkt nog steeds niet :(

• DjFoxy
Hallo,

afgelopen weekend heb ik dus uitgeprobeerd of het wel werkt als ik upgrade van RH 7.3 naar RH 8.0 mbt php en mysql.
Nou ook hier gaat de boel goed verkeerd.

Mijn mening is dat als je hiervan gebruik maakt, het nog niet verstandig is te upgraden totdat hier een patch voor is !!!

Jaja de paprika

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel een versie instal geprobeerd en al eerder een upgrade van 7.3 naar 8.0
In beiden gevallen werkte mysql niet .. momenteel downgrade ik mijn OS weer naar 7.3
Pagina: 1