Is een 2MByte verbinding mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• Borduif81
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:25
Is een 2MByte internet verbinding up en down mogelijk in nederland?
Zo ja waar kan je die bestellen en wat kost het?

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:28
Jups, het is inderdaad beschikbaar in nederland. Als particulier kan je het -geloof ik- bestellen bij Cistron.

http://specs.tweak.to/5253

Verwijderd

2Mbit is dat denk ik, SDSL heet dat. :)
Verbindingen gaan altijd in Mbits. 2Mbit is ongeveer 210KB/s.

Bij Cistron kost dit €299 per maand, plus €999 aansluitkosten (incl. modem). Excl. BTW. ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:41
Een beetje zoeken is wel handig hoor...

Vaste lijnen -> KPN Digistream, zie hun site.
Alternatieven: Versatel bijvoorbeeld, die hebben ook een hoop lijnen

DSL: SDSL kom je dan op uit, meeste providers die BBNed netwerk gebruiken kunnen 't leveren. Oa cistron dus.

• Pietb
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij Cistron krijg je toch echt 2 Mbit, dat is heeeeel wat anders (en dus heel wat trager)...

[ Voor 0% gewijzigd door Pietb op 02-10-2002 23:38 . Reden: Ik word steeds trager geloof ik ;) ]

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Let even op het verschil tussen 2MByte en 2Mbit! Niet onbelangrijk (voor de zoveelste keer 2Mbit = 256Kbyte).

Wat jij bedoeld is SDSL (Symmetric Digital Subscriber Line). Bedrijven als Versatel en nog veel meer bieden dit wel aan.

* Oeps, iets te langzaam getypt *

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36

Rival24

I'll Be Back

Als je 2 Megabyte per seconde bedoelt (16Mbit) dan zal dat lastig/vrijwel onmogelijk zijn in Nederland voor een particulier.

• Borduif81
Het moet geen 2Mbit zijn maar echt 2 MByte
O kpn digistream is alleen een 2mbit en 34 mb lijn te vinden.
Versatel geeft daar verder geen informatie over.

Het is niet voor particulier, maar voor een bedrijf.

Verwijderd

Of ff in de grote studentensteden komen wonen, heb je 100Mbit op je kamer,
Heb zelfs 200Mbit multilink op Linux FTP-bak :)

• edgar108
  • Laatst online: 27-07 15:21

edgar108

www.dune.de

inderdaad AAD

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:41
Wat moet je in godsnaam met 2 Mbyte?? Da's dus iets van 18-20 megabit lijn...

Al met al: bak die die bandbreedte nodig heeft in een colo gooien.

zelf zo'n lijn... mjah.. wordt "vrij duur" -> Lees: eigenlijk niet haalbaar.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

DJSmiley schreef op 02 oktober 2002 @ 23:37:
Een beetje zoeken is wel handig hoor...

Vaste lijnen -> KPN Digistream, zie hun site.
Alternatieven: Versatel bijvoorbeeld, die hebben ook een hoop lijnen

DSL: SDSL kom je dan op uit, meeste providers die BBNed netwerk gebruiken kunnen 't leveren. Oa cistron dus.
KPN tegenwoordig ook hoor, het is bedoeld voor de zakelijke markt en niet goedkoop maar het is er wel. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Borduif81 schreef op 02 oktober 2002 @ 23:47:
Het moet geen 2Mbit zijn maar echt 2 MByte
O kpn digistream is alleen een 2mbit en 34 mb lijn te vinden.
Versatel geeft daar verder geen informatie over.

Het is niet voor particulier, maar voor een bedrijf.
Nogmaals: verbindingen gaan allemaal in Mbits. Als je 2MB/s in de praktijk wilt halen, zul je dus ongeveer 18Mbit nodig hebben. Dan moet je denk ik aan leased lines gaan denken, wat al gauw (tien)duizenden euro's per maand gaat kosten. Maar hier weet iemand anders vast meer vanaf. :)

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 23:48:
Of ff in de grote studentensteden komen wonen, heb je 100Mbit op je kamer,
Heb zelfs 200Mbit multilink op Linux FTP-bak :)
Is overigens ook nog erg goedkoop ook, in Utrecht betaal ik er €13,- voor.
Erg leuk trouwens, filmpje van 700MB is in 3 minuten binnen }>
Helaas is de andere kant van internet vaak een stuk langzamer.
2Mbit heb ik ook nog gehad hier, erg traag vergeleken bij nu maar destijds was ik er meer dan tevraden mee.
Meestal haal je met 2Mbit zo'n 180 Kbyte per seconde maar is voor een "particulier" best onbetaalbaar en niet rendabel.

Niet?
[Specs]

• PromWarMachine
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

2 Mbyte? Volgens Versatel een lachtertje:
Corporate Internet

De dienst Corporate Internet biedt u de combinatie van een permanente internetaansluiting met diverse aanvullende diensten. Alles wat uw organisatie nodig heeft voor professioneel gebruik van het internet.

Corporate Internet is een volledig beheerde dienst, inclusief de configuratie en het onderhoud van de router bij u op locatie. Met Corporate Internet krijgt uw bedrijf een directe aansluiting op het glasvezelnetwerk van Versatel met een gegarandeerde snelheid vanaf 2 Mbit/s. Zodra u een hogere bandbreedte wenst, kan de capaciteit snel en eenvoudig worden uitgebreid tot maximaal 155 Mbit/s. Versatel verzorgt uw domeinnaam-registratie of –verhuizing voor uw eigen website en e-mailadressen. U krijgt schijfruimte bij Versatel voor uw website, die u zelf op afstand kunt aanpassen en beheren. Bovendien kunt u bij Corporate Internet de statistieken van uw website on line raadplegen. Indien u gebruik maakt van een eigen mailserver, verzorgt Versatel uw back-up mailserver. Elke maand ontvangt u een overzichtelijke factuur met de vaste kosten. De dienst Corporate Internet is ook heel eenvoudig te combineren met andere Versatel diensten, zoals Corporate ISDN en IP VPN.

U leest alles over de internetdiensten van Versatel in de brochure.

Meer weten

Wilt u meer informatie? Bel 020-7502960, vul het informatieformulier in, stuur een e-mail via de Mail Us knop of laat u terugbellen via de Call me now knop.
Bron: www.verstatel.nl > Internet > Corporate internet

Hopelijk werk je bij een multinational of iets in die richting, want dit is echt on-be-taalbaar! :) Anyways, keep in touch ;)

Dividend for Starters

• Borduif81
Ja dat van versatel had ik gezien maar staat verder geen informatie bij (alleen tot 155mbit), maar ik wil weten of 18mbit een beetje goed te verkrijgen is en wat het kost.

• PromWarMachine
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Borduif81 schreef op 03 oktober 2002 @ 00:04:
Ja dat van versatel had ik gezien maar staat verder geen informatie bij (alleen tot 155mbit), maar ik wil weten of 18mbit een beetje goed te verkrijgen is en wat het kost.
Doe wat er staat en bel het telefoonnummer wat bovenin gemeldt staat?
Wel morgen natuurlijk :X

18 MBit is sowieso te verkrijgen:
kan de capaciteit snel en eenvoudig worden uitgebreid tot maximaal 155 Mbit/s.
2Mbit is dat denk ik, SDSL heet dat.
Verbindingen gaan altijd in Mbits. 2Mbit is ongeveer 210KB/s.

Bij Cistron kost dit €299 per maand, plus €999 aansluitkosten (incl. modem). Excl. BTW
Als we dit als voorbeeld nemen zou het op zo'n €2700 per maand komen (9x zo duur :))

Nogmaals, dit is een vreemde vergelijking, want ik vermenigvuldig nu gewoon de snelheid en het maandbedrag en dit is ook nog eens de concurrent ;) Beter is het om gewoon te bellen.

Dividend for Starters

Verwijderd

PromWarMachine schreef op 03 oktober 2002 @ 00:04:
[...]
Als we dit als voorbeeld nemen zou het op zo'n €2700 per maand komen (9x zo duur :))

Nogmaals, dit is een vreemde vergelijking, want ik vermenigvuldig nu gewoon de snelheid en het maandbedrag en dit is ook nog eens de concurrent ;) Beter is het om gewoon te bellen.
SDSL is een relatief goedkope techniek. Eigenlijk gewoon ADSL maar dan twee andere modems zeg maar. Leased lines is wel iets anders, veel minder efficiënt en daardoor veel kostbaarder.

Maar inderdaad bellen, standaard prijzen hebben ze er niet voor. Maar reken maar op €5000+ per maand. :)

• Borduif81
Is dat alleen voor down of heb je dan ook 18mbit up?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:05

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Up én down als het goed is....

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Borduif81 schreef op 03 oktober 2002 @ 00:40:
Is dat alleen voor down of heb je dan ook 18mbit up?
Hoeveel wil je kwijt zijn? Ik denk nl. dat je voor een 34 MBit koperen kabeltje net zoveel kwijt bent als 1GBit glas via Surfnet.... 1GBit kost ongeveer € 9000,- / maand d8 ik....

webOS all the way!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:09
Je zei toch wat over 34 mBit ? :)

Reken is goed... 34:8= ongeveer 4

4 mbyte ook goed ? :+

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 00:56

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

wth moet je ten eerste in godsnaam met een 2MB/s verbinding :?
Waarschijnlijk bedoel je gewoon een 2Mbit verbinding. Bij bbned kun je die met verschillende overboekingen krijgen; 1:10, 1:4 en 1:1
Die 1:1 is echt te vergelijken met huurlijnen alleen is die echt wel wat duurder dan de genoemde €295,-
Die 1:10 kost 270,-, de 1:4 kost 515,- en de 1:1 kost 850,- allemaal met een eenmalig bedrag van 950,-

Als je echt 2mB/s wilt, kom je aan een E3 (34mbit) verbinding maar ik betwijfel of je dat echt nodig hebt dus verklaar je eens nader aub.

p.s. Hermanvh, je moet iets minder drugs gebruiken... (of niet replyen)

I'm not as think as you stoned I am

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:18
Dit is dus NIET zomaar te krijgen.
Je praat erover alsof het een doodnormaal pakket is dat elke provider op z'n site zou moeten hebben staan, met prijs en al.
Zulke verbindingen zijn echt niet zo makkelijk te krijgen. Bel de verschillende leveranciers als KPN en Verstatel eens, die kunnen je vast meer vertellen.
Schrik niet van de prijzen, die zullen erg hoog zijn. Ik gok zo'n €5000-10.000 per maand. Dit verschilt ook per locatie.

Maar wat ik eigenlijk dus wil zeggen, is dat je via GoT niet aan zulke info kunt komen. Je zult zelf contact moeten zoeken met zulke leveranciers.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.