Webhosting

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 14:28
Ik weet het er zijn al meerdere topics over geweest maar toch wil ik wat weten.
Een kennis heeft een 1 manszaak en gebruikt nu een standaard provider voor zijn email (iemand@providernaam.nl) Om zijn eigen domeinnaam te hosten heb je een (goede) provider nodig. Ik heb op www.webhosters.nl en www.internetten.nl gekeken en ik weet niet welke ik moet kiezen. Er zijn mensen die zeggen "Goedkoop is Duurkoop" daar ben ik het mee eens. Maar is er niet een site waar duidelijk en eenvoudig (zonder dat ik al de bedrijven af hoef te gaan bij Webhosters.nl en internetten.nl) informatie te vinden is over wat nou de beste prijs kwaliteit verhouding is. Het gaat erom dat hij email kan verzenden en ontvangen met zijn eigen domeinnaam en niks website hosting met weet ik veel wat voor toeters en bellen. Zijn er eigenlijk bedrijven die alleen Emailservers hosten. Jullie snappen het al na een avond topics lezen en site's doorspitten zonder antwoord wil ik nu wel een antwoord hebben. €5,00 per maand is goedkoop maar stemt mij teleur na al jullie opmerkingen en bevindingen, sommigen hebben het over hosting van een €13,00 per maand wat wel goed is, wie zijn dat dan. Ik kan dat nergens terug vinden in de topics.

Graag jullie advies,
Frank

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53

cue

http://www.quickhost.nl

93,75 euro per jaar

bevalt me prima...

zeker voor mail is het top je kan webbased e-maila dressen forwards aanmaken en je krijg ook een eigen smtp server zodat de e-mail niet via die al te drukke mailservers van de provider hoeven te lopen.

edit: zal wel weer als reclame ofzo gezien worden....gooi dan m'n reply maar weg..

[ Voor 0% gewijzigd door cue op 02-10-2002 23:28 . Reden: typo ]

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
ik ben bij www.namezero.com
weet niet meer precies wat het koste voor 3 jaar.

maar een .com domein. met unlimited forwarders en ik dacht dat je max 2 pop3 boxen kon maken.
moet wel meer kunnen (tegen meerprijs) ben er nog niet achter hoe.

[edit]
$ 19,95 per jaar.
met 40 % korting voor meerdere jaren volgens website

www.kuiphuis.nl

• Phusebox
  • Laatst online: 06:59

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

www.pxhosting.com
vanaf 5 euro per maand
kijk maar eens...
snelle verbinding, veel ruimte, veel extra's...

failure is the only option

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Ik heb adhosting.nl, unlimited pop3- en forwardadressen die ook via webmail te benaderen zijn. Bevalt prima. Kost dus maar iets van 5 of 6 euro per maand. (trouwens, ook php, frontpage extensies, mysql database bij prijs inbegrepen)

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• CPZ
  • Laatst online: 13-05 14:28
Cue, bedankt voor je reactie.
Ik heb even een andere topic van jou gelezen over Quickhost ervaringen!
En als ik het goed begrijp hangt jou servertje nu bij proserve in het rek en ben je dus niet afhankelijk van quickhost? (correct me if i am wrong)
De servers van quickhost zijn afhankelijk van Proserve. Eigenlijk wil ik een colocation bij een provider die rechtstreeks aan de backbone hangt en niet via via.
Voor wat de ander suggeties, bedankt, ik moet ze nog even na lopen (kijken naar ervaringen van andere gebruikers)

Grz,
Frank

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 16:43

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53

cue

CPZ schreef op 02 oktober 2002 @ 23:53:
Cue, bedankt voor je reactie.
Ik heb even een andere topic van jou gelezen over Quickhost ervaringen!
En als ik het goed begrijp hangt jou servertje nu bij proserve in het rek en ben je dus niet afhankelijk van quickhost? (correct me if i am wrong)
De servers van quickhost zijn afhankelijk van Proserve. Eigenlijk wil ik een colocation bij een provider die rechtstreeks aan de backbone hangt en niet via via.
Voor wat de ander suggeties, bedankt, ik moet ze nog even na lopen (kijken naar ervaringen van andere gebruikers)

Grz,
Frank
Als je wat meer info wilt is misschien handiger om ff via mail of icq/msn te doen anders denk ik dat modjes hier niet blij gaan worden.

Is namelijke beetje gevoelig punt....omdat positieve reacties namelijk al snel de neiging hebben naar reclame doeleinden.

Kortom, als je meer over colo of quikchost / proserve wilt weten....contact me ff buiten dit topic

[ Voor 0% gewijzigd door cue op 03-10-2002 00:05 . Reden: typo ]

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:10

Hoicks

Techno!

Het is inderdaad heel persoonlijk om een goede webhoster uit te zoeken. De een heeft weer goede ervaring met die en de ander weer met die hoster. Ik denk dat je bij het selecteren van een webhost toch moet kijken naar hoe lang ze al bestaan, en wat je er voor over hebt.

Misschien heeftd e consumentenbond ooit een testej gedaan onder hosters :?

Verwijderd

Ik zit zelf bij reclone networks ( http://www.reclone.nl )

Ze zijn super goedkoop, en leveren goeie service
Goeie uptime, snelle verbinding

ik heb er ook een paar sites hosted :P

Verwijderd

-- edit -- nog 2 keer de startpost gelezen |:(

ehm, ik vind dat email-only met domeinnaam en evt simpele webhost maximaal een 10 euro per maand mag kosten...

verder, eeh, noem ik geen namen...dat wordt hier waarschijnlijk als spam gezien ;) (ik ben niet geheel objectief...zeg maar)

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:10

Hoicks

Techno!

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 00:26:
Neem een provider die iig ECHT met hosting bezig is...geen access providers (planet enzo :r )

kijk wat VOOR JOU belangrijk is, service, snelheid, scripting etc...

verder, eeh, noem ik geen namen...dat wordt hier waarschijnlijk als spam gezien ;) (ik ben niet geheel objectief...zeg maar)
Je kunt bijna niet objectief zijn als het om dit soort dingen gaat. Het is net alsof er iemand vraagt:

Welke auto moet ik kopen want welke is goed?
Welke GSM Moet ik kopen want welke is goed?

I.M.H.O kan je beter kijken of er ooit tests zijn uitgevoerd door een onafhankelijk bureau op hosters.

Gaarne zou ik jullie toch willen verzoeker om url's naar hosters achterwege te laten en hier alleen links of info te posten die op meerdere providers gericht is zodat de topicstarter een beter idee krijgt waar hij/zij krijgt wat tie zoekt. De rest van de links die direct linken naar een ISP/Hoster kan idd opgevat worden als spam en zodanig kan het topic worden gesloten.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Misschien is het handig als jullie eerst eens de vraag van de topicstarter lezen, voordat jullie een reply posten. Dit is namelijk helemaal niet waar om gevraagd wordt, dus is het eigenlijk zinloos. Mocht je dan toch een webhoster noemen (wat opzich niet erg is) onderbouw dan wel met redenen waarom de webhoster voldoet aan de eisen van de topicstarter.

Genoeg offtopic, wat betreft je vraag:

Zoals hierboven al gezegd wordt is het heel moeilijk om iemand een hosting bedrijf aan te raden, omdat je niet altijd precies wil wat iemand nou wenst ookal geef je veel informatie.

Je zou allereerst kunnen kijken of het bedrijf geregistreerd is bij de sidn (stichting domein registratie nederland), als ze hier geregistreerd zijn dat houd in dat dit bedrijf
al een hoop aantal domeinen host omdat het anders simpelweg geen voordeel heeft om lid te worden van de sidn.

Verder kan je dan kijken bij de kvk, wat voor soort bedrijf het is en of er een eigen kantoorpand is en dus niet een bedrijf is wat door 2 studentjes gerunned wordt en zodra er iemand om school zit het bedrijf niet te berijken is.

Mocht je na deze stappen nog bedrijven gevonden hebben waar je over twijfelt kan je zien waar hun servers staan, dat doe je op de volgende manier:

Windows:
code:
1
tracert www.<hoster>.<???>

*nix
code:
1
traceroute www.<hoster>.<???>

Dan kan je zien waar dus de servers staan, mochten deze buiten nederland staan dan heb ik er zelf al weinig vertrouwen in omdat onderhoud heel moeilijk wordt dan. Het zou extern natuurlijk wel geregeld kunnen worden, maar ik heb toch liever dat mijn hoster het zelf regelt.

Daarna ga je kijken naar de prijs, je moet (vind ik) zoiezo niet de goedkoopste nemen want je zegt zelf al Goedkoop is Duurkoop. Ik zou zeggen neem er 1 die een beetje tussen in zit en ik denk dat je dan wel redelijk goed zit.

[ Voor 0% gewijzigd door Attilla op 03-10-2002 00:40 . Reden: Typo ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:18
Hosting FAQ

Via webhosters etc is iig voldoende te vinden. Ook ervaringen van andere gebruikers etc.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.