Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

akku modden van digitale camera

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05-2024

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Heb een digitale camera sony dsc-p1. Hierin zitten npfs11 li-ion akku's. Grote ellende want ze zouden geen geheugeneffect hebben. WEL dus. Nu hielp het meestal door de akku een keer helemaal te ontladen en daarna weer opladen.
Helaas helpt dat nu niet meer.

Nu heb ik zitten kijken naar het formaat. Hiervoor zou ik ook drie potlood cel batterijen kunnen gebruiken. Maar dan zit ik nog met de info die de akku uitwisselt met de camera. Iemand ervaring met ombouwen van die akku's? ;)

Niels en Lieke in the house

Verwijderd

inteligente accus?
hmmz, onder welke steen heb ik gezeten?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

info uitwisselen??
tell me more

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

heft te maken met overladen toch>

Samen staan we sterk!

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Het zijn vast en zeker de info-lithium's die hij bedoelt.

Het is waarschijnlijk geen echte info wat de batterij overdraagt, maar de camera interpreteert gewoon de spanning en de stroom, en het gebruik van de camera denk ik.

Een accu kan echt geen info doorgeven, het gaat allemaal met behulp van sensoren of software.

Freelance tweaker

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde camera en ik wordt ook gek van die accu's. Ze kunnen roepen wat ze willen dat het geen intilligente accu is, maar dat is het wel (nou ja intilligent). Ik had het zelfde probleem. Accu net opgeladen, camera gaf tijdens het laden aan dat de accus vol zat. Als ik dan de oplader eruit haal blijkt de accu leeg te zijn, en houdt mijn camera het nog geen 30 sec. vol. Bij mij was het effect over toen ik hem helemaal ontlaade (24 uur lang een gloeilampje aan gehangen.) Twwede tip is, als je je camera aan je compu hangt de accu eruit halen. Schijnt ook in de gebruiksaanwijzing te staan.

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Toch intelligente akku. In zoverre dat hij aangeeft hoeveel minuten de akku nog heeft. Is dit mbv een spanning die omgezet wordt naar tijd? (8>

Ontladen waar Spoetnik het over heeft kun je ook met play. Als je de camera op play zet schakelt hij niet automatisch uit.
Heb dit nu al drie keer gedaan (ontladen en opladen) maar geen succes.

Mijn vraag was of iemand ervaring heeft met het ombouwen van de akku. ;)

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:32

tozzke

aka tozzert

deejee007 schreef op 03 oktober 2002 @ 16:48:
Toch intelligente akku. In zoverre dat hij aangeeft hoeveel minuten de akku nog heeft. Is dit mbv een spanning die omgezet wordt naar tijd? (8>
accu's moeten ten alle tijden BELAST gemeten worden... want wanneer een accu geen vermogen hoeft te leveren, lijkt de accu nog vol. Maar wanneer hij belast wordt, zakt de spanning in en het bewuste apparaat geeft aan dat de accu leeg is.
Dus het is niet de accu die dit weergeeft, maar het apparaat waarin de accu zit

Verwijderd

deejee007 schreef op 03 oktober 2002 @ 16:48:
Ontladen waar Spoetnik het over heeft kun je ook met play. Als je de camera op play zet schakelt hij niet automatisch uit.
Heb dit nu al drie keer gedaan (ontladen en opladen) maar geen succes.
Toch niet helemaal. Als er niet genoeg prut meer in je accu zit om je camera aan te houden gaat je camera uit. Als je dan een gloeilampie (achterlicht van een fiets) aansluit dan blijft dat lampie nog een uurtje branden. Als het lampie uit is, is de accu pas echt leeg.
Ik had precies hetzelfde probleem en bij mij heeft het geholpen. en ja, waarom moeilijk doen als het ook simpel kan??

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
li-ion hebben een stuk hogere cel spanning dan Ni-Cd of Ni-MH accu's

ik meende iets van 3 a 4 V /cel

Repareren doe je zo.

• deejee007

deejee007

Ubuntu fan

Topicstarter
Bedankt spoetnik,

Heb akku nu 3 maal opgeladen en ook 3 maal ontladen met lampje en nu doet ie het weer.

Het blijven toch KLOTE akkus.

:(

• Area53
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-10 21:22

Area53

I'am lost in space!!

Ik heb de dezelfde camera met de dezelfde accu en mijn accu is kapot gegaan.
Heb een nieuwe accu gekocht a €79,- duur geintje.

Verwijderd

als die accu's gewoon goed gebruikt dus niet elke keer aan de lader gooien is er volgens mij niks aan de hand

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Niet computergerelateerde elektro. (wel mooi dat het opgelost is) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.