[RedHat 8.0] Kan WinXP partitie niet zien

Pagina: 1
Acties:

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:36

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Ik heb via een bootflop de installatie gestart voor RedHat 8.0. Helaas schijnt dit alleen in textmodus te kunnen. Als ik dit mis heb, hoor ik het graag.

Maar goed, wat ik nu dus krijg is dat RedHat mijn Windows XP partitie niet in de bootloader wil zetten. Ik zie 'm wel staan als ik partities indeel. Onder de grafische interface van 7.3 ging het wel gewoon goed.

Nu kan ik Windows XP dus niet in de Grub zetten. Hier begin ik dus niet aan. Wie weet hoe dit kan en vooral hoe dit op te lossen is?

En kan ik echt niet een HDD install doen met grafische interface?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Waarom kan je je WinXP-partitie dan niet in je Grub-list zetten? Je kunt je menu.lst toch even handmatig aanpassen en een WinXP-entry maken?

Dus gewoon een dergelijk stukje aan je menu.lst toevoegen:
code:
1
2
3
title=Windows XP
root (hd0,0)  // Dit is /dev/hda1, /dev/hdb4 zou bijvoorbeeld (hd1,3) worden.
chainloader +1

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Maar waar vind ik die menu.lst? En ik wil wel dat XP de standaard OS voor boot wordt.

Of moet ik dit doen na de installatie? Dat kwam niet eens in me op. 8)7 Zo ja, dan kan dat lastig worden omdat het mij met 7.3 nogal wat moeite heeft gekost mijn NIC aan de praat te krijgen zonder eerst in XP te starten.

Ik schrijf dit dan wel even ouderwets op papier. Bedankt, ik ga weer aan de slag.

Verwijderd

/etc/grub.conf editen en bovenstaande text toevoegen, dan /sbin/grub-install draaien doet volgens mij grotendeels 't zelfde... :?.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 23:00:
/etc/grub.conf editen en bovenstaande text toevoegen, dan /sbin/grub-install draaien doet volgens mij grotendeels 't zelfde... :?.
Hmz, heet dat tegenwoordig weer zo in RH :(

Besides, als Grub eenmaal in je MBR staat, is het niet meer nodig om het nogmaals te installeren na het edit'en van je config. Tenzij dat een RH-tooltje is dat een .conf-file naar menu.lst converteert ofzo :?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 23:00:
Ik heb alleen de grub.conf ge-edit en het werkt meteen.

Bedankt.

Maar waarom kan RedHat niet in grafische modus vanaf HDD?
Pagina: 1