Apache webserver niet op i-net

Pagina: 1
Acties:

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Topicstarter
Ik heb een web server draaien (ja onder Win98 :( ) maar nu doet alles het alleen de webserver doet het alleen via het interne net thuis.. ik kan wel i-netten via de server.. dus hij zit op i-net aangesloten.. maar ik kan niet via het web ip naar mijn server surfen?

Nagekeken

Log... hier staat niet eens in dat iemand probeert op de server te komen..
.Conf staat nog steeds hetzelfde als dat ik had..
server is al eens gereboot..

waar kan dit aan liggen? idee?

kan via serach niet een oplossing vinden..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Je hebt een intern netwerk, dan draait Apache dus op je interne netwerk gok ik. :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het Grote Poortmappingsverhaal

Ik denk dat je hiermee de oplossing hebt :)

Verwijderd

heeft je provider niet gewoon poort 80geblocked ? probeer anders een andere poort

• Looki

Looki

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:05:
heeft je provider niet gewoon poort 80geblocked ? probeer anders een andere poort
goed idee... maar doet chello dat?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Looki

Looki

Topicstarter
Ik heb de poort veranders maar dat is het ook niet :(
Kan op die PC wel i-netten.. dus het is geen poortmap probleem.. en hij deed het vanochtend nog .. dan is dat geen oplossing toch:?

• SH007
  • Niet online
Looki schreef op 02 oktober 2002 @ 22:12:
Ik heb de poort veranders maar dat is het ook niet :(
Kan op die PC wel i-netten.. dus het is geen poortmap probleem.. en hij deed het vanochtend nog .. dan is dat geen oplossing toch:?
euh, als je kunt internetten op de server zegt dat nog niet dat port 80 geforward is naar de server.

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 09:49
probeer je em niet gewoon op een verkeerd IP te benaderen? Misschien probeer je via chello IP naar de website te gaan, terwijl je je interne IP moet gebruiken? Dit was bij mij wel het geval. Just an idea :)

Verwijderd

Chello blockt port 80 wel, maar dat is alleen voor connecties van buiten het chello netwerk.

• Looki

Looki

Topicstarter
Mijn ip weet ik uit mijn hoofd :)
en heb net in winipcfg nog nagekeken of ik geen ander heb gekregen.. en hij is nogsteeds hetzelfde..

• Looki

Looki

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:20:
Chello blockt port 80 wel, maar dat is alleen voor connecties van buiten het chello netwerk.
ik kan wel overal op het net komen.. hoe verklaar je dat dan? op school.. via ADLS zonnet.. @home heeft ie ook gedaan.. dus het ligt echt aan de serevr denk ik. maar waar ?.. ik snap er niets meer van.. ik ga maar eens linux installen.. maar heb er eigenlijk nu geen tijd voor :( en dan kan mijn pa een dag niet i-netten.. enz..
Maar ik ben windows dus ZAT!

nogmeer ideeën?

• SH007
  • Niet online
Looki schreef op 02 oktober 2002 @ 22:23:
[...]

ik kan wel overal op het net komen.. hoe verklaar je dat dan? op school.. via ADLS zonnet.. @home heeft ie ook gedaan.. dus het ligt echt aan de serevr denk ik. maar waar ?.. ik snap er niets meer van.. ik ga maar eens linux installen.. maar heb er eigenlijk nu geen tijd voor :( en dan kan mijn pa een dag niet i-netten.. enz..
Maar ik ben windows dus ZAT!

nogmeer ideeën?
een portmap werkt alleen van buiten naar binnen, dus het is mogelijk dat als je je eigen ip bezoekt dat je dan niet op je server kunt komen.
Als de portmap goed staat dan zou je er vanaf een andere computer op internet wel bij moeten kunnen (vraag even iemand om te testen).

• Looki

Looki

Topicstarter
bij netstat krijg ik dit als ik via het web erin probeer te komen.. dus hij komt er wel langs :?

TCP chello:80 IKZELF:3041 ESTABLISHED

• Looki

Looki

Topicstarter
SH007 schreef op 02 oktober 2002 @ 22:29:
[...]

een portmap werkt alleen van buiten naar binnen, dus het is mogelijk dat als je je eigen ip bezoekt dat je dan niet op je server kunt komen.
Als de portmap goed staat dan zou je er vanaf een andere computer op internet wel bij moeten kunnen (vraag even iemand om te testen).
is al getest.. ze kunnen niet op mijn site komen hoor ik van alle mensen.. :(

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Typ nou eens het lokale ip van je server in je browser in.

• SH007
  • Niet online
Looki schreef op 02 oktober 2002 @ 22:31:
[...]

is al getest.. ze kunnen niet op mijn site komen hoor ik van alle mensen.. :(
Staat de portmap in je router echt op de poort waarop je webserver draait?
Ik heb namelijk het gevoel dat er gewoon iets heel doms mis is.

• Looki

Looki

Topicstarter
ik heb geen router..

Het zit zo...
Mijn server hangt aan chello.. op de server draait een webserver(apache+ mysql/php) + gateway
via een 100Mbit lijntje gaat dir naar de switch en vanuit daar naar 4 andere pc's.. die dan i-netten kunnen..

• Looki

Looki

Topicstarter
Pizzaman schreef op 02 oktober 2002 @ 22:32:
Typ nou eens het lokale ip van je server in je browser in.
dit werkt..

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Looki

Looki

Topicstarter
Ik lees altijd de Faq eerst.. en in de network/server forum stond dat hij in het endere forum moest :? raar..
maar weet iemand hier een oplossing?

• Looki

Looki

Topicstarter
tot nu toe helpt nog niets :(..

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Gebruik Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif om je post te edit'n ipv van onnodig het topic naar omhoog te schoppen.

Schoprichtlijn:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Looki schreef op 02 oktober 2002 @ 22:06:
[...]

goed idee... maar doet chello dat?
afhankelijk van je regio, bij mij wordt niets geblokt door chello, maar het kan best zijn dat dat ergens anders wel zo is ;)
probeer Apache eens een hogere poort, 8000 ofzo, misschien werkt het dan wel, en weet je zeker dat je je externe ip aan apache hebt verbonden?

• Looki

Looki

Topicstarter
Erkens schreef op 03 oktober 2002 @ 15:08:
[...]

afhankelijk van je regio, bij mij wordt niets geblokt door chello, maar het kan best zijn dat dat ergens anders wel zo is ;)
probeer Apache eens een hogere poort, 8000 ofzo, misschien werkt het dan wel, en weet je zeker dat je je externe ip aan apache hebt verbonden?
in de httpd.conf staat dat de server op LISTEN 213.46.58.61
dus hij moet er naar luisten.. en PORT staat nu op 3000 .. maar ik ga zaterdag linux ff installen..
Redhat 8.0 is uit dus :)

Pagina: 1