Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
goed idee... maar doet chello dat?Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:05:
heeft je provider niet gewoon poort 80geblocked ? probeer anders een andere poort
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Kan op die PC wel i-netten.. dus het is geen poortmap probleem.. en hij deed het vanochtend nog .. dan is dat geen oplossing toch:?
euh, als je kunt internetten op de server zegt dat nog niet dat port 80 geforward is naar de server.Looki schreef op 02 oktober 2002 @ 22:12:
Ik heb de poort veranders maar dat is het ook niet
Kan op die PC wel i-netten.. dus het is geen poortmap probleem.. en hij deed het vanochtend nog .. dan is dat geen oplossing toch:?
Verwijderd
en heb net in winipcfg nog nagekeken of ik geen ander heb gekregen.. en hij is nogsteeds hetzelfde..
ik kan wel overal op het net komen.. hoe verklaar je dat dan? op school.. via ADLS zonnet.. @home heeft ie ook gedaan.. dus het ligt echt aan de serevr denk ik. maar waar ?.. ik snap er niets meer van.. ik ga maar eens linux installen.. maar heb er eigenlijk nu geen tijd voorVerwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:20:
Chello blockt port 80 wel, maar dat is alleen voor connecties van buiten het chello netwerk.
Maar ik ben windows dus ZAT!
nogmeer ideeën?
een portmap werkt alleen van buiten naar binnen, dus het is mogelijk dat als je je eigen ip bezoekt dat je dan niet op je server kunt komen.Looki schreef op 02 oktober 2002 @ 22:23:
[...]
ik kan wel overal op het net komen.. hoe verklaar je dat dan? op school.. via ADLS zonnet.. @home heeft ie ook gedaan.. dus het ligt echt aan de serevr denk ik. maar waar ?.. ik snap er niets meer van.. ik ga maar eens linux installen.. maar heb er eigenlijk nu geen tijd vooren dan kan mijn pa een dag niet i-netten.. enz..
Maar ik ben windows dus ZAT!
nogmeer ideeën?
Als de portmap goed staat dan zou je er vanaf een andere computer op internet wel bij moeten kunnen (vraag even iemand om te testen).
TCP chello:80 IKZELF:3041 ESTABLISHED
is al getest.. ze kunnen niet op mijn site komen hoor ik van alle mensen..SH007 schreef op 02 oktober 2002 @ 22:29:
[...]
een portmap werkt alleen van buiten naar binnen, dus het is mogelijk dat als je je eigen ip bezoekt dat je dan niet op je server kunt komen.
Als de portmap goed staat dan zou je er vanaf een andere computer op internet wel bij moeten kunnen (vraag even iemand om te testen).
Staat de portmap in je router echt op de poort waarop je webserver draait?Looki schreef op 02 oktober 2002 @ 22:31:
[...]
is al getest.. ze kunnen niet op mijn site komen hoor ik van alle mensen..
Ik heb namelijk het gevoel dat er gewoon iets heel doms mis is.
Het zit zo...
Mijn server hangt aan chello.. op de server draait een webserver(apache+ mysql/php) + gateway
via een 100Mbit lijntje gaat dir naar de switch en vanuit daar naar 4 andere pc's.. die dan i-netten kunnen..
dit werkt..Pizzaman schreef op 02 oktober 2002 @ 22:32:
Typ nou eens het lokale ip van je server in je browser in.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
maar weet iemand hier een oplossing?
Schoprichtlijn:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done
afhankelijk van je regio, bij mij wordt niets geblokt door chello, maar het kan best zijn dat dat ergens anders wel zo is
probeer Apache eens een hogere poort, 8000 ofzo, misschien werkt het dan wel, en weet je zeker dat je je externe ip aan apache hebt verbonden?
in de httpd.conf staat dat de server op LISTEN 213.46.58.61Erkens schreef op 03 oktober 2002 @ 15:08:
[...]
afhankelijk van je regio, bij mij wordt niets geblokt door chello, maar het kan best zijn dat dat ergens anders wel zo is
probeer Apache eens een hogere poort, 8000 ofzo, misschien werkt het dan wel, en weet je zeker dat je je externe ip aan apache hebt verbonden?
dus hij moet er naar luisten.. en PORT staat nu op 3000 .. maar ik ga zaterdag linux ff installen..
Redhat 8.0 is uit dus