Toon posts:

[VB.NET] The program exited with Code 0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn app geupdate van VB 6.0 naar .net. Er zaten in VB6 geen fouten in, en alle dingen die de wizard niet kon updaten heb ik handmatig gedaan, maar alleen als ik de app probeer uit te voeren sluit hij vanzelf weer en krijg ik dit in het debug scherm te staan:

'DefaultDomain': Loaded 'c:\windows\microsoft.net\framework\v1.0.3705\mscorlib.dll', No symbols loaded.
'WinRecept': Loaded 'C:\Visual Basic Programma's\Recepten Database Build 2.net\WinRecept.NET\bin\WinRecept.exe', Symbols loaded.
'WinRecept.exe': Loaded 'c:\windows\assembly\gac\system.windows.forms\1.0.3300.0__b77a5c561934e089\system.windows.forms.dll', No symbols loaded.
'WinRecept.exe': Loaded 'c:\windows\assembly\gac\system\1.0.3300.0__b77a5c561934e089\system.dll', No symbols loaded.
'WinRecept.exe': Loaded 'c:\windows\assembly\gac\system.drawing\1.0.3300.0__b03f5f7f11d50a3a\system.drawing.dll', No symbols loaded.
'WinRecept.exe': Loaded 'c:\windows\assembly\gac\microsoft.visualbasic\7.0.3300.0__b03f5f7f11d50a3a\microsoft.visualbasic.dll', No symbols loaded.
'WinRecept.exe': Loaded 'c:\windows\assembly\gac\accessibility\1.0.3300.0__b03f5f7f11d50a3a\accessibility.dll', No symbols loaded.
'WinRecept.exe': Loaded 'c:\windows\assembly\gac\microsoft.visualbasic.compatibility\7.0.3300.0__b03f5f7f11d50a3a\microsoft.visualbasic.compatibility.dll', No symbols loaded.
'WinRecept.exe': Loaded 'c:\visual basic programma's\recepten database build 2.net\winrecept.net\bin\axinterop.mscomctllib.dll', No symbols loaded.
'WinRecept.exe': Loaded 'c:\visual basic programma's\recepten database build 2.net\winrecept.net\bin\axinterop.mscomdlg.dll', No symbols loaded.
'WinRecept.exe': Loaded 'c:\visual basic programma's\recepten database build 2.net\winrecept.net\bin\interop.mscomctllib.dll', No symbols loaded.
'WinRecept.exe': Loaded 'c:\visual basic programma's\recepten database build 2.net\winrecept.net\bin\interop.mscomdlg.dll', No symbols loaded.
The program '[3300] WinRecept.exe' has exited with code 0 (0x0).

Nu is mijn vraag, wat betekent code 0 kan dit namelijk nergens vinden. Ik krijg voor de rest geen foutmeldingen.

Verwijderd

Code 0 betekent meestal dat er geen fouten zijn opgetreden en je programma normaal is afgesloten.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
weet jij wat het volgende betekend:

Java:
1
2
3
4
public static void main( String[ ] args ){

System.exit( 0 );
}

Zoek even rustig in de docs wat dat is, dan weet je genoeg :)

Verwijderd

En als je 'n breakpoint zet op de 1e instructie van je applicatie en dan debugged wat doet ie dan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:09:
Code 0 betekent meestal dat er geen fouten zijn opgetreden en je programma normaal is afgesloten.
Maar dan weet ik nog niet waarom het programma afsluit, want dat is niet de bedoeling dat ie dat doet bij het laden. Hij laad het programma, dan zie je een flits van het main form en dan is ie weer weg, en krijg je het bovenstaande op het scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:47:
En als je 'n breakpoint zet op de 1e instructie van je applicatie en dan debugged wat doet ie dan?
Hij voert de hele sub main code uit, en de frmMain.load code en dan knalt ie eruit.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

Doe je ook een show van die frmMain?

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Don Facundo schreef op 03 oktober 2002 @ 08:17:
Doe je ook een show van die frmMain?
Ja. Volgens mij zit het probleem trouwens ergens in mijn Sub Main, want als ik hem direct van frmMain laat starten dan werkt ie wel.

Verwijderd

Doe je in je Sub Main een Application.Run(frmMain)?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 10:23:
Doe je in je Sub Main een Application.Run(frmMain)?
Mijn sub main code

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
Sub Main_renamed()
        Dim fLogin As New frmLogin()

'laat Login formulier zien
        fLogin.ShowDialog()

'Controleer op geslaagde login
        If Not fLogin.OK Then

'Login mislukt dus sluit programma
            MsgBox("Login mislukt, neem contact op met uw systeembeheerder")

fLogin.Close()
            End

End If

'Laad het splash formulier
        Dim frmSplash As New frmSplash()

'Ontlaad het login formulier
        fLogin.Close()

'Laat Splash formulier zien
        frmSplash.DefInstance.Show()

'Laat statusinformatie zien
        frmSplash.DefInstance.lblStatus.Text = "Laden van Windowsversie en systeeminfo"

'Haal info over de computer op
        Call DeviceInfo()

'Ververs splash scherm
        frmSplash.DefInstance.Refresh()

'Ververs status
        frmSplash.DefInstance.lblStatus.Text = "Laden van hoofdscherm"

'laad het hoofdscherm
        Dim fMainForm As New frmMain()

'fMainForm.Visible = False
        frmSplash.DefInstance.lblStatus.Text = "Laden van Database"

'Laad het database formulier
        'Dim frmData As New frmData()