Toon posts:

SVGAlib instaleren......zucht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een linux game vraagt om libvga.so.1, ondertussen ben ik eruit dat dat een onderdeel is van SVGAlib. Toen ben ik gaan zoeken naar een rpm, maar als ik wat vondt dan werkte de link weer niet ( rpmfind.net is niet zo geweldig :( ).
Na veel zoeken vondt ik het bestand ingepakt met nog een paar bestanden en toen gooide ik die in /lib directory. Toen begon me game weer naar andere bestanden te vragen dus schoot ik nog nix op.
Wat ik ook heb geprobeerdt is hier ( http://www.svgalib.org/ ) de source downloaden en dan te instaleren. Daarmee kreeg ik een stuk of 1000 foutmelding :(
Ik kom er nu echt niet meer uit. Wat ik dus wil is SVGAlib instaleren voor Mandrake 9.0.

Kan iemand die het gelukt is het mij even uitleggen?

b.v.d.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op svgalib.org staat toch gewoon een link naar 't binary archive?
Dus, hier zit libvga.so.1 in (in /lib). Die files hoef je alleen nog maar even naar je /lib te extracten.

[ Voor 0% gewijzigd door intoxicated op 02-10-2002 22:01 . Reden: /usr weg :) ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

lol dis nou wat ze bedoelen met de RPM dependency hell :)
(sorry kon het niet laten)

kun je niet gewoon de tarball downloaden van dat spell en ff in de INSTALL kijken welke packeten er nodig zijn. (en zal ook wel op de web site van het spel staat toch)

Verwijderd

Topicstarter
Ja die had ik al gevonden, maar daarna vraagtie weer naar libm.so.5. Is er niet een rpm die de hele handel in 1 keer installeert? Op rpmfind.net werken veel links niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:04:
lol dis nou wat ze bedoelen met de RPM dependency hell :)
(sorry kon het niet laten)

kun je niet gewoon de tarball downloaden van dat spell en ff in de INSTALL kijken welke packeten er nodig zijn. (en zal ook wel op de web site van het spel staat toch)
Staat niet bij de documentatie van het spel. Het is spel is MoreQuakeWorld. De gl versie werkte maar half, dus nu probeer ik de software versie aan de gang te krijgen. Maar dat wil ook niet echt lukken. En ik weet dus niet welke packeten ik moet instaleren.
Is er niet een standaard svgalib packet???

Verwijderd

RPM Hell. Ik zou zeggen: probeer van source te installeren OF gebruik de svgalib die standaard bij de distro zit (zit er toch wel bij?)

Welke 1000 foutmeldingen krijg je? Waarschijnlijk moet je wat developer tools installeren zoals automake, autoconf, perl, make, gcc, binutils etc. en van sommige bibliotheken de *-devel rpms.

Bij het compileren van het desbetreffende spel van source zul je misschien zelfs merken dat je het ook zonder svgalib-ondersteuning kan compileren. SVGAlib is namelijk een library om je scherm in grafische modus aan te sturen buiten het X window system. Maar aan svgalib kleven wat nadelen: lichtelijk verouderd, en onveilig, doordat je programma's root-permissies moeten hebben om direct naar de hardware te mogen schrijven.

Ik zou dus zeggen probeer het spelletje te compileren, en post op dit of een nieuw topic welke errors je krijgt bij de opdrachten die in README of INSTALL staan. Succes!

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Welk spel is dat? libm.so.5 hoort namelijk bij een oudere libc volgens mij.

[edit]
Ow, inmiddels weer iets meer replies :+

Ik zou ook proberen om het spel van source te compilen, met een beetje zoeken moet dat wel lukken (er zijn _veel_ topics over problemen met compilen).

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

/me is kung-FU google master

http://mqwcl.qhlan.org/fo...p?t=548&highlight=svgalib

in andere woorden, dit is een probleem wat al eens eerder is gepost.
(ok ok niet op GoT, maar op het forum van het spel zelf)

Verwijderd

Topicstarter
done
gzipping manpages in man1
man1/*: No such file or directory
gzipping manpages in man3
man3/*: No such file or directory
gzipping manpages in man5
man5/*: No such file or directory
gzipping manpages in man6
man6/*: No such file or directory
gzipping manpages in man7
man7/*: No such file or directory
gzipping manpages in man8
man8/*: No such file or directory
make[1]: *** [gzip] Fout 1
make[1]: Weggaan uit map `/home/leendert/svgalib-1.4.3/doc'
make: *** [installman] Fout 2

Ik had nog veel meer foutmeldingen maar nu ik het process herhaal zijn het er veel minder. Ookal zoiets vaags.
Ik had dus de source uitgepakt van svgalib en dan 'make install' gedaan tewijl ik root was.

Welke pakketen moet ik dan allemaal instaleren wil dat compileren goed gaan?
Gcc heb ik al. versie 3.2.1 geloof ik

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:14:
/me is kung-FU google master

http://mqwcl.qhlan.org/fo...p?t=548&highlight=svgalib

in andere woorden, dit is een probleem wat al eens eerder is gepost.
(ok ok niet op GoT, maar op het forum van het spel zelf)
Jah en die persoon Midian die daar gepost heeft, dat ben ik ik dus :)
ik kende het forum al en heb er hulp gezocht maar de oplossing die daar geboden werd werkte voor mij niet en voor een ander persoon ook niet, dus volgens mij klopt er weinig van die oplossing.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Mmm, SVGAlib. Is er geen X versie van dat spel? Dat is wel zo makkelijk namelijk.

Verwijderd

jah, dat kon ik niet ruiken natuurlijk :)

btw
have another problem when i start glmqwcl.glx, when it starts, it starts in a window and it goes really slow. And if i use the -fullscreen command then the windows will be bigger but it still isn't fullscreen and it still goes really slow
poste je op dat forum.

hoeveel resoluties heb je in je XF86Config staan.
want fullscreen zoals je dat kent in windows is er niet echt.
je zult de res die je wilt hebben ook in je XF86Config moeten hebben staan wil je dat hij switched.

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 02 oktober 2002 @ 22:21:
Mmm, SVGAlib. Is er geen X versie van dat spel? Dat is wel zo makkelijk namelijk.
X11 bedoel je? Daar had de maker niet genoeg tijd voor :( Mischien komt dat in een volgende versie...., Maarja windows heeft weer voor natuurlijk :(
_Squatt_ schreef op 02 oktober 2002 @ 22:10:

Ik zou ook proberen om het spel van source te compilen, met een beetje zoeken moet dat wel lukken (er zijn _veel_ topics over problemen met compilen).
source wordt alleen geleverdt voor de windows versie.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:22:
jah, dat kon ik niet ruiken natuurlijk :)

btw

[...]

poste je op dat forum.

hoeveel resoluties heb je in je XF86Config staan.
want fullscreen zoals je dat kent in windows is er niet echt.
je zult de res die je wilt hebben ook in je XF86Config moeten hebben staan wil je dat hij switched.
Subsection "Display"
Depth 8
Modes "1024x768" "800x600" "640x480"
EndSubsection

Subsection "Display"
Depth 15
EndSubsection

Subsection "Display"
Depth 16
EndSubsection

Subsection "Display"
Depth 24
EndSubsection

Subsection "Display"
Depth 32
EndSubsection
EndSection

Dit staat in me XF86Config, en ik start het spel op in 800x600 maar ik blijf een venster zien, en me muis wordt ook niet door het spel overgenomen :(

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

SVGAlib progs werken doorgaans niet echt in X, SVGAlib progs draaien op de console als root en doen zelf videokaart access (heel erg net zoals oude DOS spellen).

Verwijderd

Topicstarter
deadinspace schreef op 02 oktober 2002 @ 23:46:
SVGAlib progs werken doorgaans niet echt in X, SVGAlib progs draaien op de console als root en doen zelf videokaart access (heel erg net zoals oude DOS spellen).
Naja dan trek ik me handen maar af van de SVGAlib versie van het spel en richt ik me meer op de GL versie. Die draait alleen nogsteeds in een venster en zonder muis...
grmplf :(
Pagina: 1