Welke Koeler voor coppermine 700@1000+

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 16:27
Welke koeler kan ik het beste voor mijn proc nemen??, hij gaat heel ver, maar met een laag voltage( niet compleet stabiel) doet ie het beste, zodra ik het voltage opjaag, gaat ie flippen, hij wordt gewoon te heet, want met een hoger voltage wordt de proc natuurlijk nog wat opgestookt, wel heb ik het zover dat ik met extreem hoge overklok percenrages in windows kom(1100), heb Q3 goed gespeeld op 1050, maar vooral UT gaat heeeeel snel flippen, dat vind ik vaag.... Q3 gaf geen problemen, het zijn vooral de d3d spellen die niet willen opstarten.

Maar uhm, back to the topic, welke koelr kan ik het best nemen, die wel goed past ofzo, want als ie tegen de dimmetjes komt zoals ik soms verhalen hoor, want de bank zit al vol (3 dimms)

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Oef, dat ligt er helemaal aan....

Qua ruimte helemaal. Ik heb hier net een PIII op een Asus CUSL2 gedaan met een Alpha FC-PAL35 heatsink met een Delta 60HP koeler....alles lekker koel. Te halen bij de oc-shop...alleen is er een verandering van heatsink gekomen..op de site staat meer bij "news"

http://www.oc-shop.nl

Ik heb hier een PIII800@929@1.85v lopen zo stabiel als een rots!!! Idle temp is 13 graden C en met volle belasting 32 graden C. Kast temp is 28 Graden C.

Er is echter wel een behoorlijke symphonie van de fan te horen..die maakt bij zijn 7000rpm wel lekkere herrie!! (zoiets als een Ferrari zeg maar!!)

reserveringshouder Tesla Model 3

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 16:27
Hoe kan een proc idle nou 13 graden zijn, het lijkt mij dat het niet onder je kamer temp zou moeten komen ??? of is het bij jullie 13 graden :p

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

dat is vast op een natuurkundige manier uit te leggen...de luch gaat van onder naar boven door de heatsink en neemt zo de energie mee...de onderkant wordt dan steeds koeler!!

En geloof het maar...in de BIOS en met MBM4 wordt alles goed aangegeven!!!!!

We praten wel over een koeler die met een HDD/CDROM voeding krijgt toegediend, omdat het stekkertje op het moederbord niet genoeg ampere kan leveren...de koeler neemt 0,48 A...ongeveer 6W dus!!!!

Onderkant van de heatsink is bij de core van koper....Artic Silver compound netjes op de core aangebracht...IJSKAST dus!!!!!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Meneer kaasman er is inderdaad een natuurkundige verklaring te vinden om met wat lucht en een ventilator een temperatuur te bereiken onder de heersende omgevingstemperatuur.
Dit proces is wel in combinatie met vocht wat dan moet verdampen om de warmte te onttrekken.
Ik hoop voor jou dat gewoon je temperatuurcensor wat afwijkt.

Verwijderd

Ik hoop wel dat je de bios van je cusl2 hebt vernieuwd, want die metingen kloppen anders niet.

Verwijderd

He carlos, je moet gewoon een Golden Orb ofzo erop vlamme, bij marnix doet ie het ook best goed, en ik heb ook niet te klagen. Mijn proc wordt 40 graden op ze warmst. Je had toch trouwens een nieuw moederbord? Ik hoor het wel, en anders zie ik je 18 en 19 Nov wel op lanwars. mazzel MOL

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Dat je cpu bij UT gaat flippen is vrij eenvoudig te verklaren: UT hangt nogal zwaar op de cpu en veel minder op de grafische kaart, zoals bijv. Q3 dat wel doet. Ik zou in jou geval gaan voor een Peltier cooler in combinatie met een Alpha + minimaal Ys-tech 60 mm fan (beter is een Delta 60HP, maar die maken wel erg veel herrie). Mijn P3-700 wil niet verder dan 933. Als ik de kast buiten zet, doet hij het wel op 980. Kwestie van koeling dus.

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

Pagina: 1