Toon posts:

Beeldkannon met SMP en nog wat ??? :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik aan de achterkant van mijn monitor kijk zie ik 2 videokaart aansluitingen >:)! Betekend dit dat ik er een tweede videokaart in kan stouwen ;) ofzo?

En er zitten ook nog 5 vage kabelachtige aansluitingen achter op de monitor. Kan ik er soms ook tv mee kijken :D?

Kent iemand dit soort vage dingen zijn of weet iemand waarom er 2 videokaart aansluiting achter in de monitor zitten *D en er SMP boven staat.....Then pleazzze help me ;(

/me vindt het allemaal rare dingen, maar hij wil weten wat ie er mee kan :9

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 13:42
Op mijn Ilyama (op vele trouwens) zit aan de achterkant naast de D-Sub (normale VGA-kabel) nog een mogelijkheid om video signaal via BNC in te voeren. Dit is gesplitst rood, groen, blauw, Vsync, Hsync (of V/H sync gecombineerd).

Dat is makkelijk voor bijvoorbeeld Voodoo 2 + Matrox kaart. Primair beeld op D-Sub, Voodoo 2 op BNC. Dan hoef je je primaire beeld niet door te lussen naar de Voodoo kaart, wat weer wat kwaliteitsverschil inhoud. Switch je naar 3D (voodoo), dan kan je je monitor mee laten switchen :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Wat is D-sub en BNC? Het zijn allebij gewone aansluitingen.

Verwijderd

Mijn broer heeft een Mac en een PC. Voor hem is het lekker handig dat hij zowel een D-Sub als BNC aansluiting heeft, spaart hij geld uit.

Verwijderd

'k heb eens met een Dell gewerkt en daar zaten achter ook twee D-sub connectoren. Met een switch aan de voorkant kan je dan kiezen tussen de tween signalen. Op deze manier kan je makkelijk tussen tween compu's switchen zonder dat je een extra monitor nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat snap ik nu wel, maar die 5 *vage* dingen achter in de monitor wat zijn dat dan :?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 13:42
D-Sub is de standaard 15-pins VGA kabel
BNC is een setje van "bajonet-achtige" aansluiten. Dit zijn er minimaal drie, maar kunnen er ook 4 of 5 zijn. De H-sync en V-sync kunnen namelijk aparte draden zijn, maar kunnen ook verwerkt zijn in het Groene signaal. BNC wordt geacht hogere kwaliteit, omdat RGB gescheiden zijn in aparte draden, en omdat de sync signalen ook apart zijn.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1