Toon posts:

alu + koper in 1 water-kring

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
misschien een stom vraagje maaruhh:

is het niet zo dat je beter geen alu onderdelen en koper onderdelen in 1 "waterkring" (voor je wc dus) kan zetten, omdat het koper dan het alu aan gaat tasten (of andersom) ??

Verwijderd

ja dat is zo teminste heb ik gelezen , dan kijlde ze er waterwetter in ofzo en dan was er niks aan de hand maar ik ga liever voor alleen koper of alleen alu

Verwijderd

Yep, elektro corrosie.

Kan je voorkomen door idd maar één metaal te gebruiken, of de vloeistof niet geleidend maken (Waterwetter oid), of door er een nog on-edeler metaal in bv een reservoir te gooien.

Dan zal dat zich "opofferen" en blijft de rest onaangetast... ;)

Verwijderd

hoe zit het dan met gedisteleerd water??

of koelvloeistof van een auto?

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 13:43

McFizban

Hackito ergo sum.

Er zal altijd een hele kleine verontreiniging inzitten, die zorgt voor aantasting.
Gevolg nog meer verontreiniging, nog meer geleiding, nog meer aantasting, etc.
En op het laatst vreet het net zo snel weg als gewoon water.

In koelvloeistof zit een soort conserveringsmiddel die corrosie tegengaat.

Het is beter (en makkelijker) om alles van een soort metaal te maken, krijg je nooit problemen (met electro corrosie dan)

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
http://gathering.tweakers.net/forum/find

Zoek op alu koper corrosie :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
had ff de faq gelezen... maar stond niets in...

maar ben goed geholpen zo !!
bedankt :)

Verwijderd

Ik heb zelfs een keer pics gepost ervan.. Staat als het goed is in de search >:) :X

Verwijderd

Water wetter zorgt ervoor dat oa de oppervlaktespanning gebroken zou moeten worden (wat ik merk is dat op al mn slangen een dun laagje rode kleurstof achterblijft...mwoah eerder roze) waardoor t water beter stroomt (minder wervelingen?) Ik heb nergens gelezen dat t de combi alu-koper zou beschermen tegen corrosie. Als je alu gebruikt moet t geanodiseerd zijn om corrosie tegen te gaan.

Verwijderd

Water Wetter gaat ook corrosie tegen

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ok, mooi.. Deze kan ook weer dicht :)

Als je op oudere topics van DaBit zoekt, zul je ook wel een topic hierover tegenkomen waar zo ongeveer wel alles instaat :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.