Grandprix 4, TRAAG!!

Pagina: 1
Acties:

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Heb sinds gister grandprix 4 gekocht.. zeker mooi en goed spel! Hele verbetering met grandprix 3 moet ik zeggen.. :)

Het enige is dat het zelfs op mijn systeem niet goed loopt op 1024x768 en alle details high en 26 Fps gemiddeld.. niet eens zo hoog dus..
Toch is het vaak nog traag bij de start en als ik langs start/finish kom (als ik dan op "O" druk is de belasting 130-140 op dat moment, normaal tijdens de race 70 ongeveer) :'(

ja ik kan de beeldkwaliteit wel allemaal lager gaan zetten maar dat vind ik eigenlijk onzin, met mijn systeem moet je gewoon alles max kunnen krijgen..
Andere spellen lopen allemaal prima!! 3Dmark score van ruim 14.000 dus dat kan het niet zijn!

Ook de patch 4.0 helpt niets |:(

Iemand die dit ook heeft en/of die de oplossing heeft? _/-\o_

Verwijderd

De engine van GP4 is gewoon brak; deze veredelde gp2 engine, moet al die graphics erdoor pompen. Toch is er een oplossing. Als je een gemiddelde framerate van 26 fps hebt, probeer dan eens handmatig, deze naar 20 of 21 te zetten. Het spel loopt dan veel beter, vooral bij starts etc.

PS Wat zijn je precieze specs ?

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05-2025
Rig Name: 2FAST's Game PC
CPU: Intel P4 1,6a (16x182) 1600MHz @ 2911MHz
Motherboard: Asus P4B533
Memory: 512 MB of Corsair PC3000
Video Card: Leadtek Geforce 4 Ti4600 (Nvidia Geforce 4 Ti4600)
Hard Drive: IBM 120 GPX 40.0 GB @ 7200 RPMS
Monitor: LG 795FT+
DVD Manufacturer & Model: Pioneer 106s 16x40
Storage Interface: IDE

Internet Provider: Hccnet
Internet Connection Type: xDSL

Internet Connection Speed: 512 Kbps
Operating System: Win Xp Prof
Other Components: Thrustmaster Ferrari Force Feedback Wheel
Creative SB Audiqy
Creatve Inspire 5300

FF copy paste van die link in ze sig. :)

• Race Eend
gemiddelde fps is 40 ofzo.. heb hem al terug gezet naar 26 fps maar dat helpt niet echt.. het is wel beter maar vaak bij de start en met regen is het gewoon te traag :(

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb hem hier ook, maar ben ik de énigste die hem niet echt grafisch een stap vooruit vind tov. van GP3 :?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:47
ik zie nergens staan welke drivers je gebruikt voor je videokaart?
probeer eens andere, de laatste officiele of de laatste bèta

• Race Eend
40.71 gebruik ik

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:47
en heb je al andere geprobeerd?
aangezien het bèta drivers zijn kunnen ze hier en daar wel een foute weergave geven,
of een slechtere performance
ga eens over op de laatste officiele 30.xx versie

Verwijderd

Probeer ook eens environment mapping op static in plaats van dynamic te zetten. Dit zou ook frames moeten schelen, zonder zichtbaar kwaliteitsverlies.
Br@m schreef op 02 oktober 2002 @ 21:42:
Ik heb hem hier ook, maar ben ik de énigste die hem niet echt grafisch een stap vooruit vind tov. van GP3 :?
Niet echt een waardetoevoegende reply. meer iets voor in het grote GP4-topic

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

stom vraagje maar hoe zien jullie het aantal fps in gp4?

dat de load in het begin van de race (alle wagens zichtbaar) hoger is dan in de race zelf (slechts een paar zichtbaar) is normaal
die beta drivers zijn niet echt goed nog, je hoort steeds vaker dat een spel niet werkt of sommige dingen heel slecht.

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
nAFutro schreef op 02 oktober 2002 @ 22:11:
stom vraagje maar hoe zien jullie het aantal fps in gp4?

dat de load in het begin van de race (alle wagens zichtbaar) hoger is dan in de race zelf (slechts een paar zichtbaar) is normaal
in de gp serie stel je in hoeveel fps je wilt. Zet je het bv op 60fps terwijl je pctje maar 20 trekt dan zal hij gaan vertragen :(

Dit systeem wekt vaak frustratie op doordat je de helerace een PO van 40% hebt en bij de start een PO van 130% (als er wat verkeerd gaat nog meer zelfs) daardoor is je besturing brak wat dus niet lekker rijd.

Het best is dus ook om bv je fps op 26 te zetten (oog ziet er 25) en dan gaat het bij de start nu te traag :)

Maar weer ontopic:
Er zijn ook tooltjes (een beetje tweaker doet het met de hand ;) ) waarmee je de grafix kunt aanpassen. Dat moet dan in f1graphics.cfg of het tooltje van bv www.alphaf1.com/gp4 downloaden :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Verwijderd

ik vind hem tegen vallen, ik rij liever GP3 in een leauge

Verwijderd

ja maar je moet niet vergeten dat het hele fps systeem ook ietsje anders werkt in GP4 he, ik heb al meerdere mensen horen zeggen dat ze bijvoorbeeld 20 fps in GP4 even vloeiend vinden lopen of zelfs beter als 40 frames in f1 2002.

• Race Eend
Ik zal eens met andere drivers proberen, maar ik ben bang dat dat het niet is. Al mijn spellen werken nl toppie met de 40.71 drivers 8)

Als ik de test doe geeft hij 40 fps als gemiddelde aan, ik heb hem dus daarna handmatig op 26 fps gezet en dan is het idd nog soepel. Maar in regensituaties en met de strart enzo komt hij toch nog vaak op 120 - 130 })

Verwijderd

Zelf met mijn specs heb ik geen last van lage fps, met de start 40 en de rest gemiddeld 60 en ik draai 1024 bij 768 32 bit . Probeer eens dat GP4 je video settings zelf calibireert.
Succes
Pagina: 1