Toon posts:

[mac] onload:open werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een site die bestaat uit drie frames. de linker bevat de navigatie, en de andere twee zijn content vensters (1 & 2).

er wordt een pagina geladen in content1 met in de body

code:
1
onload=open('rubriek_lijst.html','content2')

nu blijkt dit op een pc prima te werken (ie, opera & mozilla), maar op een mac werkt het niet.

heeft iemand een alternatief om met één klik twee pages te openen, of zit ik gewoon fout met mn code?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
ik zag het al... sorry |:(

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

open is een gereserveerd woord in javascript; pas daar dus mee op.
Verder zou de functie die achter open() zit ook wel willen helpen, kun je die ook even posten? :)

Daarnaast zijn er wel alternatieven om met 1 click 2 pagina's te openen maar komen allemaal toch wel op dezelfde techniek uit, zoiets bijv.:
code:
1
<a href="pagina1.html" target="content1" onclick="top.frames['content2'].location.href = 'pagina2.html';">link</a>

[ Voor 0% gewijzigd door Hangloozz op 02-10-2002 23:14 . Reden: arget != target == typo ]

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Hmm, op IE 5.2.2/Mac doet'ie het bij mij wel (ik hem het ff snel nagebouwd). Geef anders een link naar je code... (en gebruik idd liever window.open)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

...en zet het ook tussen dubbele quotes zoals het hoort:
code:
1
onload="window.open('rubriek_lijst.html','content2')"

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
hangloozz: als het goed is hoeft er geen extra script gedefined te worden voor open(). of vullen ie/opera/mozilla het uit hun hoofd maar zelf even aan? die onclick zal ik even testen...

doekman: window.open lijkt me niet handig, het gaat namelijk niet om een nieuw window maar om een nieuwe page in een existing frame

crisp: uiteraard...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 23:45:
hangloozz: als het goed is hoeft er geen extra script gedefined te worden voor open(). of vullen ie/opera/mozilla het uit hun hoofd maar zelf even aan? die onclick zal ik even testen...

doekman: window.open lijkt me niet handig, het gaat namelijk niet om een nieuw window maar om een nieuwe page in een existing frame

hm..... misschien moet je er misschien frameset.document.open() van maken? (met frameset = framenaam uiteraard)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 23:45:
open() is een method van het window object. Dit is het object wat het hoogst staat in de tree waardoor een browser een method zonder object automatisch aan het window object zal toekennen.
Ergo: open() is hetzelfde als window.open()
window.open kan prima gebruikt worden om een pagina in een frame te laden; de 2e parameter refereerd aan een window-name, en dat kan net zo goed een losstaand window als een frame zijn (window in een window).
Een alternatief zou zijn:
code:
1
parent.frames['content2'].location.href='rubriek_lijst.html';
goeso!

Intentionally left blank

Verwijderd

Maar het werkt kennelijk nog steeds niet... Waarom post je niet een URL, of wat code :?
Pagina: 1