Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] standalone AT voeding, welke pinnen verbinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik wil graag een kleine low profile AT voeding gebruiken om enkele fans/ccfl's van power te voorzien.
Welke pinnetjes moet ik verbinden om de voeding zonder moederbord te laten draaien?

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
gewoon je aanknop indrukken......

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 09:06
http://www.waterkoeling.nl/index.php?artikel=12

Had je met een beetje zoekwerk ook wel zelf kunnen vinden.

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
Dr.Snuggles schreef op 02 oktober 2002 @ 21:03:
Had je met een beetje zoekwerk ook wel zelf kunnen vinden.
heb ik gedaan hoor :/

edit: thx :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
Dat zijn ATX voedingen

Aan een AT voeding hoef je idd nix door te verbinden, power knop indrukken is genoeg

als die ontbreekt aan de (meestal zwarte) kabel blauw aan wit knopen en bruin aan zwart

LET OP !! op die draden staat 220V !! LET OP

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Hebben AT voedingen geen Power good nodig voordat ze wat gaan doen ? Ik kan me herinneren dat ik er geen spanning uit kreeg zolang er geen MB aan hing of ben ik nu in de war?

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 21:54:
Ik kan me herinneren dat ik er geen spanning uit kreeg zolang er geen MB aan hing of ben ik nu in de war?
klopt ik heb laatst een at voeding gebruikt om een fan te testen op 7 volt...

maar ik kreeg aleen 5 en 12 volt uit dat ding.. terwijl ik de rode en de gele draad gebruikt heb (daar de fan op aangesloten)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

de voeding heeft geen power good signaal nodig maar het mobo. de voeding geeft een power good signaal en pas daarna start je mobo op.

Verwijderd

dat is met ATX voedingen zo ja, maar met AT voedingen heb je gewoon een power switch...
en b-lennium, wat had je dan verwacht met de geile en rose draad? dat zijn de 12 en 5 volt draden ;)

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:40
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 02:19:

en b-lennium, wat had je dan verwacht met de geile en rose draad? dat zijn de 12 en 5 volt draden ;)
Als je de 12v draad (de gele) op de + van een fan aansluit, en de 5v draad (de rode) op de min krijg je een output spanning van ongeveer 7volt.

let op dit werkt niet met iedere voeding, (vooral oude (AT) voedingen)

Een AT voeding heeft een aparte aan switch (meestal te herkennen aan de dikke zwarte kabel)
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 21:54:
Hebben AT voedingen geen Power good nodig voordat ze wat gaan doen ? Ik kan me herinneren dat ik er geen spanning uit kreeg zolang er geen MB aan hing of ben ik nu in de war?
Volgens mij wel, want ik ben nog nooit een AT voeding tegen gekomen die niet aan wouw gaan na het indrukken van de knop ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Beetje zoekwerk dit..

En een AT-voeding werkt inderdaad meteen.. Powergood heb je meestal niet echt nodig..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.