Toon posts:

Videokaart AIW Radeon 7500 te snel!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op mijn computer het programma Sisoft Sandra draai dan krijg ik de volgende waarschuwing: "Warning W2521 AGP bus speed is to high, reduce FSB speed or FSB/AGP multipliër".
Bij de AGP Bus info staat:"Current data transfer rate: 4x89MHz (356MHz)".
In het Bios is echter niets te vinden om alleen de AGP snelheid te verlagen.
De multipliër voor de CPU staat op 11.5 en de CPU/PCI Freq. op 133/33 wat normaal is dacht ik voor een AMD Athlon XP 1800+ en een FSB speed van 133.
De processor draait nu op 1.54GHz.
Voor zover ik kan zien werkt de video kaart prima maar ik maak me nu toch ongerust dat hij hierdoor vroegtijdig de geest geeft.
Is er nog een ander programma waarmee ik dit kan controleren?
Het AGP 4 slot werkt met 3.3v terwijl ik dacht dat de nieuwste AGP 4x videokaarten met 1.5v moesten werken. Zou dat er mee te maken kunnen hebben? Dit Asus mobo heeft echter een beveiliging (rode led) tegen het plaatsen van verkeerde video kaarten dus dat kan het haast niet zijn.
Wie heeft een advies?
Hier wat gegevens over mijn zelfbouw computer:Mobo Asus A7N266-C met nForce 415D chipset, Bios Phoenix Award Rev. 1003, 2x 128MB DDR-SDRAM pc2100, Video ATI AIW RADEON 7500.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik denk dat sisoft sandra gewoon weer eens een foutje maakt, ditzelfde heb ik ook gehad met een asusv7100, helemaal nix mee aan de hand.

sisoft maakt wel eens meer foutjes...

En als dit ....
Het AGP 4 slot werkt met 3.3v terwijl ik dacht dat de nieuwste AGP 4x videokaarten met 1.5v moesten werken.
... zo was, had ie volgens mij allang de geest gegeven of niet werken.