Toon posts:

[XP} Blijft uploaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een winXP machine in mijn netwerk gehangen (win xp, 2x win 98, win2k en easygate internet machine (linux)) ipv een win98 machine. Op zich werkt het geheel, alleen werkt het hele netwerk nu nogal traag. Veel trager dan met de win98 machine in ieder geval.
Waar ik achter ben gekomen is dat na het aansluiten van de xp machine de hub bijna continu een "collision" aangeeft en dat de xp-netwerkverbinding bijna meer verzendt dan ontvangt. Een andere xp machine op dezelfde hub heeft hier geen last van. Alle machines hebben een statisch ip-adres.

Is er een mogelijkheid om te kijken wat deze machine aan het verzenden is en kent iemand dit, in mijn ogen, XP-netwerk probleem?

De dupplex mode heb ik al aangepast aan de hub...

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:32

ripexx

bibs

Om te kijken wat die XP machine verzend zul je een (netwerk)sniffer dienen te gebruiken. De oorzaak van collossins kan aan veel zaken liggen, waaronder je instellingen van je netwerkkaart (duplex mode etc).

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
Misschien wel heel dom, maar waar haal ik een sniffer vandaan?

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

kijk eens in je netstat.. of er een onbekende bij staat? en waar die allemaal heen zend.. type in Command (CMD) dus gewoon eens netstat

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....