Toon posts:

BOOT ERROR NO SYSTEMDISK FOUND???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
"BOOT ERROR NO SYSTEMDISK FOUND"

------------------------------------
AMD T-bird 900
Abit KT7
Maxtor 20,4Gb UDMA100
Pioneer DVD 16x40 105S slot-in
FDD
------------------------------------

M'n nieuwe systeem is eindelijk binnen. De *#kels hadden m'n monitor niet op voorraad..maar wel bellen van "uw systeem is klaar: u kunt hem komen ophalen".!!! >:) >:)
:( :( >:)
Maar goed ik een "oude" 15" erop zetten..
Bijgeleverde Win98 SE -bootdisk erin.. alles aangesloten.....powerup......SUPERSNEL>>> MAAR.. >:) >:)
Dan volgt dus die error-message EN DAT ZUIGt, want ik was van plan om het weekend te besteden aan het installeren van alles.. DUS DAARVOOR MOET ik eerst kunnen partitioneren!!!! :_)

Gek genoeg pakt die wel de Win98 SE CD-ROM, maar jaaa, dan verschijnt wel een kort menuutje("Windows SETUP uitvoeren","Booten vanaf CD","Booten vanaf harddisk")maar elke optie faalt; waarschijnlijk DUS, omdat ik nog geen drives aan heb kunnen maken.. :(

Wat moet ik doen?? :? Dit is de eerste keer dat ik ging/ga partioneren en tot nu toe gaat het dus absoluut NIET! De bootdisk is een standaard Win98 SE (inclusief de sticker erop)..

Anybody out there...:?...... HElllllluPPP!!!

Verwijderd

kijk eerst even in de bios of de bootup sequence goed staat a-c-cdrom
zorg dat de kabel van de A-drive goed is aangesloten.
probeer het desnoods met een andere opstartflop heb het nl ook wel eens meegemaakt de de standaard flop diemerbij zat kapot was.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Je kunt het beste een nieuwe bootflop (Bij iemand anders) aanmaken met een standaard IDE CDrom driver in de startup want het klinkt mij in de oren alsof die floppy gewoon rot is..

Standaard IDECdrom driver is bijvoorbeeld oakcd.sys, die werkt bijna op ieder drive..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
De bootsequence is volgens de CMOS:
"Floppy"-"HDD-0"-"LP120"
en de mogelijkheid tot bootsequence staat ook aan..

OAKCDROM.SYS staat op de std. bootdisk..

Nou ken ik niemand met een Win98 SE systeem; wel een vriend met een Win 98 First Edition.. Kan dat ook? Ik wil wel nog steeds Win98 SE installeren...

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Die boot disk is gewoon kaput

ff een nieuwe (laten) maken

dan fdisk
dan Win98se setup

met papier mache kun je alles maken!!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000