XP Legale FCKGW Key

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66893

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb voor 't werk een TARGA PC van de Lidl.
Na het downloaden van SP1 via Windowsupdate
konden we niet meer in de PC komen.
Bellen naar Microsoft : "Fabrikant; OEM versie"
Bellen Fabrikant : "In SP1 zijn serials met FCKGW gerevoked. Uw PC is daar 1 van"
Bellen Microsoft : "U moet bij de fabrikant zijn"....
Ben even aan de zoek geweest; nu blijkt dat FCKGW serials veelvuldig illegaal gebruikt zijn. Mag Microsoft een legale OEM versie dan zomaar blocken ?!
Of is Targa fout bezig geweest ? Jullie ervaring ?! Wat te doen ?

Groet,

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31444

hehe, dan weet microsoft meteen wie zie kunnen afstraffen... Je hebt dus een LEGALE FCKGW??? LOL!!! Wat is je E-mail adres?
Mod-break:

Dit klinkt wel heel erg als iets dat we liever niet zien.

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 02-10-2002 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53390

ja, je kan het ook op de normale manier omzeilen zeg maar zoals hier: Woei! WinXP SP1 is uit! ***LEZEN*** met zeer weinig woorden staat omschreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-05 14:23
FCKGW serials veelvuldig illegaal gebruikt zijn. Mag Microsoft een legale OEM versie dan zomaar blocken ?!
Goh echt? Miljoenen mensen hebben die serial gebruikt :P

Maargoed, als je een legale OEM versie hebt met die key krijg je als het goed is van Microsoft een nieuwe. Je moet de licentie er dan wel bij hebben.
En JA ze kunnen gewoon een OEM key blocken omdat die veelvuldig illegaal gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:24

Maximus

There is no substitute

haha FCKGW is allemaal illegaal. Dus waarschijnlijk heb je gewoon een illegale versie. :P lol..

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Knip. Doe maar niet.

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 02-10-2002 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:01
met die hele FCKGW serial is niks mis hoor, tis gewoon een 'corporate key' (eentje die target in ieder geval NIET had mogen gebruiken, corporate keys' zijn alleen voor grote bedrijven weggelegd (die met een 'microsoft select/open license')

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12243

Das echt moeilijk, en helemaal nu, want je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. :O

Maar vreemd dat targa net computers uitleverd met de fckgw key. Targa heeft die computer geleverd met XP en is dus verantwoordelijk. Dus zij moeten het probleem oplossen niet MS O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 08:07

WOmBaT

Nyaaa!!!

Requests mogen hier niet :X ;)

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 02-10-2002 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die licentie, da's dat groene boekje ? Die heb ik er nog wel bij.
Waar kan ik trouwens mijn code vinden ? Targa's helpdesk vertelde zelf dat zij
OEM versies met FCKGW beginnend hadden verspreid. Probleem voor Targa ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56
M@ximuS schreef op 02 oktober 2002 @ 20:54:
haha FCKGW is allemaal illegaal. Dus waarschijnlijk heb je gewoon een illegale versie. :P lol..
Dit is niet het geval. MS gaat namelijk een speciale Sp1 uitbrengen die alleen voor mensen met deze key is. Deze word alleen verspreid onder mensen die een licentie hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Anoniem: 66893 schreef op 02 oktober 2002 @ 20:58:
Die licentie, da's dat groene boekje ? Die heb ik er nog wel bij.
Waar kan ik trouwens mijn code vinden ? Targa's helpdesk vertelde zelf dat zij
OEM versies met FCKGW beginnend hadden verspreid. Probleem voor Targa ?
die code MOET op de zijkant van je pc staan (middels een sticker) zit die er ook niet op... dan zijn ze bij targa al helemaal illegaal bezig, die sticker is namelijk verplicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ilovetechno schreef op 02 oktober 2002 @ 20:58:
[...]

Dit is niet het geval. MS gaat namelijk een speciale Sp1 uitbrengen die alleen voor mensen met deze key is. Deze word alleen verspreid onder mensen die een licentie hebben
dus een dag later staat hij op het net.... Of hebben ze nu wel een ultieme beveiliging gevonden?

maar ja het was ooit gewoon legaal, dus ik denk dat MS wel met een oplossing moet komen als jullie die licentie kunnen laten zien.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Is het niet een beetje raar dat je een 'corporate key' krijgt bij een lidl pc :?

wel toevallig dat ik ook een fckgw-key heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het wordt mij 'n stukkie duidelijker. Maar hoe weet Microsoft dat ik ook zo'n licentie heb ?
Als ik het zo lees heeft Targa (per abuis?) een coorperate key gebruikt voor single user verkoop, dus zal Microsoft mij niet weten te vinden ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga morgen meteen even kijken naar die sticker.
Ik heb er thuis 1 van de Aldi staan, maar ik durf nu eigenlijk SP1 niet te installeren.
Heb net even sticker Aldi gechecked, da's gelukkig een andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Anoniem: 66893 schreef op 02 oktober 2002 @ 21:01:
Het wordt mij 'n stukkie duidelijker. Maar hoe weet Microsoft dat ik ook zo'n licentie heb ?
Als ik het zo lees heeft Targa (per abuis?) een coorperate key gebruikt voor single user verkoop, dus zal Microsoft mij niet weten te vinden ben ik bang...
niet, ze zullen jouw als 'consument' niet weten te vinden, de grote bedrijven met een 'select' of 'open license' zijn allemaal bij MS bekend, die krijgen gewoon de cd's opgestuurd (met nog meer leuk spul :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
http://www.djsmiley.com/got/apps/viewkeyxp.exe

Daarmee kun je je XP serial uitlezen.
Controleer dus eens welke eruit komt rollen..

Als je key ook nog eens eindigd op 2B7Q8
Dan kun je er behoorlijk zeker van zijn dat Targa dus de beruchte release-key gebruikt heeft (die dus in SP1 gebanned is)

In dat geval: Zoek je EIGEN licentie erbij: maw: de sticker die op je PC zit, of bijgeleverd is. Daarna key veranderen, zie de div topics op got hierover.

Heb je die key niet.. Dan ben je genaaid door je verkooppunt, en heb je dus GEEN legale Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

hmmzz... als ik dit zo lees, krijg je bedenkingen over de manier hoe targa die pc's heeft geinstaleerd...

misschien heeft ie er wel een hele andere key bij gekregen, maar heeft targa gewoon met die coorporate key Winxp geinstaleerd... (dat scheelt weer met instaleren, image terug draaien, klaar) best wel funny eigenlijk... :P

(natuurlijk wel lullig voor topic starter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

RonnieB82 schreef op 02 oktober 2002 @ 22:04:
hmmzz... als ik dit zo lees, krijg je bedenkingen over de manier hoe targa die pc's heeft geinstaleerd...

misschien heeft ie er wel een hele andere key bij gekregen, maar heeft targa gewoon met die coorporate key Winxp geinstaleerd... (dat scheelt weer met instaleren, image terug draaien, klaar) best wel funny eigenlijk... :P

(natuurlijk wel lullig voor topic starter)
zou je TARGA nu ook kunnen aangeven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:48

Nobby

Nuts!

* Nobby heeft ook een pc van de lidl en heeft gelukkig geen FCKGW serial. Ik schrok me al dood.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je een foto laat zien aan Microsoft zouden ze een nieuwe moeten geven lijkt me. Lidl is hier niet degene die de code heeft geblokkeerd.

Maar mensen, laten we de serials requests / aanbods hier buiten houden. De discussie is verder wel interessant trouwens.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

Serials kan je overal vinden namelijk :X

en idd interesant, * Anoniem: 45142 is wel FCKGW user hoewel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36582

Anoniem: 66893 schreef op 02 oktober 2002 @ 20:49:
Goedenavond,

Ik heb voor 't werk een TARGA PC van de Lidl.
Na het downloaden van SP1 via Windowsupdate
konden we niet meer in de PC komen.
Bellen naar Microsoft : "Fabrikant; OEM versie"
Bellen Fabrikant : "In SP1 zijn serials met FCKGW gerevoked. Uw PC is daar 1 van"
Bellen Microsoft : "U moet bij de fabrikant zijn"....
Ben even aan de zoek geweest; nu blijkt dat FCKGW serials veelvuldig illegaal gebruikt zijn. Mag Microsoft een legale OEM versie dan zomaar blocken ?!
Of is Targa fout bezig geweest ? Jullie ervaring ?! Wat te doen ?

Groet,

Robin
Om te checken hiero http://www.microsoft.com/piracy/howtotell/

Als hij illegaal is aangifte doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Anoniem: 45142 schreef op 02 oktober 2002 @ 22:05:
[...]

zou je TARGA nu ook kunnen aangeven :?
lijkt me wel, omdat ze een corporate serial meegeven bij een Home instalatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

b.t.w. Targa=Actebis b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 11:09

mutsje

Certified Prutser

dit betekend geld verdienen... dus even bellen naar BSA ennu cash vangen.. de aangever krijgt 10% van de waarde toch ???.

Gelukkig hebben wij op het werk een normale key.. hoewel we er eerst eentje van mickysoft kregen die niet werkte dus grote paniek........ maar dat heb mickeysoft snel recht getrokken hehehe ..
Pagina: 1