Toon posts:

Midi inspelen met je keyboard

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Midi is totaal iets nieuws voor mij, dus kan iemand even uitleggen wat precies de mogelijkheden zijn?

Ik ben nu zover dat ik m'n keyboard op m'n geluidskaart heb aangesloten via een midikabel. Ik kan nu met m'n keyboard in Fruityloops de samples van het programma afspelen maar ik weet niet hoe ik het vast kan leggen.

Je kunt geloof ik ook iets inspelen en dat bewaren als een .midi bestand zodat je later de noten in je sequencer kunt importeren.

Maar hoe neem ik midi op? Dat is m'n hoofdvraag...

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 18:28
denk dat deze naar SA kan, aangezien het meer om fruityloops gaat dan het keyboard

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 18:57

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 20:40:
Midi is totaal iets nieuws voor mij, dus kan iemand even uitleggen wat precies de mogelijkheden zijn?

Ik ben nu zover dat ik m'n keyboard op m'n geluidskaart heb aangesloten via een midikabel. Ik kan nu met m'n keyboard in Fruityloops de samples van het programma afspelen maar ik weet niet hoe ik het vast kan leggen.

Je kunt geloof ik ook iets inspelen en dat bewaren als een .midi bestand zodat je later de noten in je sequencer kunt importeren.

Maar hoe neem ik midi op? Dat is m'n hoofdvraag...
Kabeltje tussen je geluidskaart en je muziek-keyboard
Vervolgens in de handleiding kijken van je programma; want niet elk programma werkt hetzelfde.

Maar waarschijnlijk moet je in het programma opgeven dat je wilt invoeren vanaf een extern muziekkeyboard
Verder waarschijnlijk op een 'record'knop rammen en dan dus de muziek inspelen.

Niet echt duidelijk denk ik... je kan echt beter even je handleiding checken.

Mogelijkheden?
Veel: gemakkelijk midi inspelen; zeker als je van die extra knoppen hebt voor pitch, volume en... ehm... weet ik veel; die worden ook direct vastgelegd. Als je dat met je muis en normale keyboard moet invoeren ben je tijden bezig en klinkt het vaak minder natuurlijk.

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Je moet wel een midi-geluid selecteren, dat je vervolgens triggert dmv je keyboard. Op die manier kun je tracks inspelen.
Ik zou anders eens een ander programma proberen, als je met midi wil gaan werken zijn Cubase of Logic Audio goede programma's hiervoor.
Je zou ook eens naar Reason kunnen kijken, maar dat lijkt me wat ingewikkeld als je net begint...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:57
Probeer eerst eens de help-functies van het programma uit..
En over midi is vrij veel te vinden, ook buiten GoT om, dus ik denk dat je de basic info die je nodig hebt makkelijk door wat research werk kunt vinden :)

Succes.

Dit topic is gesloten.