Toon posts:

Radiateur inkorten..iem ervaring?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kijk ik heb dus een radiateur/cooler uit een oud koelmeubel gesloopt alleen issie te lang/hoog....ik denk zelf gewoon doorzagen en de rondingen er weer aansolderen om de kanalen weer te verbinden....iemand ervaring hiermee??

dit is dus mijn bedoeling:

+------+
|.........|
|.........|
|.........|
-----------------
|.........|
+------+

en dan het onder de lijn laten vervallen....

en dan het ingekorte stuk gewoon weer
gebruiken en de kanalen weer aan elkaar verbinden....

who thinks this can work? en alsk bezig ben maak ik wel crappy pic's })

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 12:04
Gaat nooit lukken want je kan met je soldeerbout niet tussen die koelvinnetjes en de kans dat je soldeer lekt en dat dat in de buizen terechtkomt en de boel verstopt is vrij groot.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik wou het dus gewoon solderen met eengasbrandertje....enniet met de bout..ik snap dat ook nogwel.

Verwijderd

Lukt volgens mij never niet door je brandertje kan natuurlijk ook tin in de radiateur komen en ja dan kan er geen water meer door he 8)7 .

Maar ja niet geschoten is altijd mis maar mis schieten zal je dan toch wel doen volgens mij

• Dr.Snuggles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 12:04
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 21:44:
ja maar ik wou het dus gewoon solderen met eengasbrandertje....enniet met de bout..ik snap dat ook nogwel.
Dan maak je dus grote kans dat je andere vebindingen loslaten en je buizen dichtslippen met soldeer.

Je kan veel beter ff naar de sloop gaan en een andere radiator halen voor €10.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Radiators inkorten zou ik niet doen, grote kans dat je em sloopt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Doe eerst maar eens pics :) hangt volgens mij volledig van de radiator af of het kan of niet.

Verder hoeft je buizensysteempje heus niet dicht te lopen als je een brandertje gebruikt, maar dat hangt ook een beetje van de diameter van die dingen af. Als geen pics, hier, dan toch zeker specs. Daarna praten we verder 8)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1