Sony`s "Control A1 II interface" koppelbaar aan computer?

Pagina: 1
Acties:
  • 430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Beste mede Tweakers,

Al een tijdje ben ik in het bezit van de volgende Set:

Sony DVP-S725D (Dvd-speler)
Sony CDP-XB920 (Cd-speler)
Sony STR-DB940 (Receiver)
Sony KV-28FX20B (TV - maar deze heeft geen Control A1 interface :( )

Is het mogelijk om de apparatuur die is uitgevoerd met een Sony Control A1 II interface te besturen met mijn PC doormiddel van deze interfave (NIET IR DUS)
(heb al gezocht bij the gathering en google maar niet gevonden)

De aansluiten (Control A1 II interface) is een minijack dus dit is het probleem niet...

Al vast bedankt voor de reactie.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Zware Unit
Extra vraagje erbij:

Als ik mijn cd-speler aanzet begint deze automatisch de cd af te spelen die op dat moment in de speler aanwezig is. Dit heb ik liever niet. Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat hij automatisch de cd begint af te spelen (en ja, een van de oplossingen is om de cd eruit te halen ;) )

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11 10:38
Van die A1 interface weet ik het niet meer zeker... Maar het zou kunnen dat je dat op www.minidisc.org kan vinden...

Zit er op je cdspeler geen schakelaartje??? Op mijn sony cd-wisselaar zit een schakelaartje, waarmee ik in kan stellen of ie gelijk moet gaan spelen als de speler aangezet wordt. Misschien heb jij ook wel zo'n schakelaartje???

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Zware Unit
Zit geen schakelaar op de cd-speler :(

Misschien weet iemand hoe ik in de software dit kan instellen. Ieder modern apparaat heeft wel iets van service instellingen.... mijn DVD-speler wel tenminste

Info trouwens over Control A1 II -->
http://www.minidisc.org/je700_manual/6.html

• Zware Unit
Had verwacht dat meer mensen ook Sony spullen hadden staan met deze aansluiting. Heb net effe een mailtje gestuurd naar Sony Nederland met deze vraag. Zal wel jaren duren voordat ik er enige reactie op krijg :(

Ook nog geen oplossing gevonden voor de Cd-speler :(

Wat een problemen :)

Maar krijg zo mijn 160lvd spullen binnen (cheetah) en nog twee maal plextor (U-SCSI) dus de avond is gered ;)

• Zware Unit
Nu mijn Scsi spullen draaien :) het ik weer effe tijd voor de set!

Nog steeds geen reactie van sony :( en de tweakers laten het voor de eerste maal ook afweten ;(

Dus....... een klein trap :X is misschien de moeite waard?

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 06:46
Nou vooruit dan maar http://www.undeadscientist.com/slink.html Is wel voor Sony CDP MEGA CD players maar kan ook werken op andere control a1 devices. Je moet alleen het device id achterhalen maar dit moet niet zo moeilijk zijn
Pagina: 1