Toon posts:

Hoge temperatuur met Alpha PAL8942t

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik bovenstaande heatsink i.c.m. een Delta80HP fan (op 7V). Nu wordt mijn CPU idle 40 a 41 graden (het gaat om een P4 1.6 GHz) en dat vind ik toch wat veel voor deze combo. Ik heb al 3 intake en 2 outtake fans....zou een extra outtake ter hoogte van de CPU veel in temperatuur schelen?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ik vindt 't op zich wel meevallen......
Het hangt een beetje van je casetemp af, wat is die?

Verwijderd

Mwa het gaat, voor een Pentium 4 1.6 met zo'n koeler wel een beetje aan de hoge kant.
Heb je de koeler trouwens blazen of zuigen??? Ik d8 namelijk dat het met zo'n Alpha koeler beter is als je de fan laat zuigen, heb ik zelf ook.
En een extra outtake ter hoogte van de CPU is misschien ook niet zo'n slecht idee.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 21:08
ik heb 1 x Enermax als outtake (Chieftec kast) @2000 RPM, in mijn HD bakje een Chieftec cooler op 12v (intake) en dus normaal draaiend en in mijn deur een Enermax @2500 RPM (intake) en mijn Boxed cooler en heb mijn 2.0 Ghz @ 2,7 Ghz draaien idle op 28 graden, geen ASIII :) En stressed 41 graden. Denk dus echt dat je iets verkeerd doet tijdens de installatie van die Alpha!

..::System Specs::..

Verwijderd

ik heb ook een alpha maar dan voor de amd en ik heb een fan die erop blaast en hij blijft idle maar 38 graden ongeveer
dus ik vind het heel hoog

zit ie goed vast?
zit er niet teveel koelpasta op?
wat voor koelpasta zit erop?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:55:
ik heb ook een alpha maar dan voor de amd en ik heb een fan die erop blaast en hij blijft idle maar 38 graden ongeveer
dus ik vind het heel hoog

zit ie goed vast?
zit er niet teveel koelpasta op?
wat voor koelpasta zit erop?
Zuigen is beter hoor. Is zeg maar algemeen bekend dat Alpha's altijd de fan op zuigen hebben :) Scheelt je 1 a 2 graden ongeveer (niet veel dus en het witte kapje is speciaal voor het "zuigen").

Verder heb ik het idee dat de HS niet goed zit. Verkeerd om, losse moertjes achterop het mobo, bouten verder aandraaien.. zomaar wat sugesties..

Verwijderd

Ik heb hier de Alpha PAL8942T op een P4 2.00 Ghz overgeclockt naar 2.80 Ghz en dan word mijn proc 35 graden idle en 50 stressed dus die 40 a 41 graden idle zijn wel een beetje hoog voor zijn 1.6 Ghz

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-01 15:18

_mARCO_

Hier staat niks

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 23:46:
[...]Verder heb ik het idee dat de HS niet goed zit. Verkeerd om, losse moertjes achterop het mobo, bouten verder aandraaien.. zomaar wat sugesties..
Precies, daar zit ik ook aan te denken. En ik neem aan dat je wel een normale hoeveelheid fatsoenlijke koelpasta hebt gebruikt?

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het bekende dunne laagje (creditcard) AS3 gebruikt, al moet ik zeggen dat de pasta er wat vloeibaar uitzag.......verder heb ik de heatsink een beetje gepoetst met wat koperpoets........ die busjes onder het moederbord heb ik gewoon met mijn handen vastgedraaid en de schroeven zo strak mogelijk

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 20:24:
Ik gebruik bovenstaande heatsink i.c.m. een Delta80HP fan (op 7V). Nu wordt mijn CPU idle 40 a 41 graden (het gaat om een P4 1.6 GHz) en dat vind ik toch wat veel voor deze combo. Ik heb al 3 intake en 2 outtake fans....zou een extra outtake ter hoogte van de CPU veel in temperatuur schelen?
Wat zijn de temperaturen in je kast dan, zijn die nog extreem hoog of niet.
Als ze te hoog is zou je het kunnen proberen met nog een outtake, wat je ook ff zou kunnen proberen is om 1 intake uit te schakelen. Op jou manier heb je namelijk overdruk in je kast en je kan vaak beter iets onderdruk hebben, dat komt je airflow vaak ten goede.

Verwijderd

Topicstarter
case temperatuur 28 graden......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 12:10:
verder heb ik de heatsink een beetje gepoetst met wat koperpoets........ die busjes onder het moederbord heb ik gewoon met mijn handen vastgedraaid en de schroeven zo strak mogelijk
koperpoets????
je kan hem denk ik beter schoonmaken met terpetine of wasbezine

maar koperpoets :r :r :r :r :r :r

ik denk zelf dat koperpoets er een laagje bij opdoet omdat het dan beter glimpt........en dat dat de warmte ook erg tegenhoudt ;)

ik zal de koeler weer eraf halen en dan goed schoonmaken en dan er weer op doen.

ik hoop dat je probleem dan weg is

P.S. nog een tip : als je je koeler erop doet dan moet je wel ff goed kijken of de boutjes niet meedraaien.....dat heb ik namelijk ook

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem na het poetsen weer schoongemaakt met WD40............

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:05

Epsilon

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 17:36:
Ik heb hem na het poetsen weer schoongemaakt met WD40............
schoonmaken met wd40?

uhm, maak hem maar es schoon met aceton of spiritis
WD40 zet er weer een laagje omheen namelijk
Pagina: 1