Carmageddon II Advanced
Die speel ik al paar dagen nu
oude Carmagedon 1 tracks in CarmageddonII spelen, erg leuke mod!
maar ik nog steeds geen idee waar ik aan carmageddon II kan komen (nieuw).
"Verbod gevraagd van
wreed computerspel
door Dominique Weesie - DEN HAAG, vrijdag
Veilig Verkeer Nederland (VVN) heeft minister Korthals van Justitie gevraagd het uiterst gewelddadige computerspel Carmageddon 2 met onmiddellijke ingang te verbieden.
Het spelletje, dat vanaf 6 november in de winkelschappen moet liggen, heeft net als zijn voorganger uit 1997 tot doel om zoveel mogelijk voetgangers van de sokken te rijden. Werd er in deel 1 nog gebruik gemaakt van zombies, nu zijn het levensechte mensen, die na een aanrijding langzaam doodbloeden op straat.
Ook worden benen en armen afgerukt en kunnen onschuldige voetgangers in het water worden gereden waar zij een afschuwelijke verdrinkingsdood sterven. Met name op deze drenkelingen zeggen de makers van het spel 'erg trots' te zijn.
In de brief, die mede is ondertekend door de Voetgangers Vereniging en de Stichting Kinderen Voorrang, wordt de bewindsman erop gewezen dat het nieuwe spel, Carpocalypse Now, de eerste versie "op het gebied van gewelddadigheid, wreedheid en gruwelijkheid ruimschoots overtreft".
Veilig Verkeer Nederland maakt zich extra zorgen, omdat er inmiddels alweer hard wordt gewerkt aan deel drie van dit 'racespel'. "In deze versie wordt het mogelijk om behalve voetgangers en dieren, ook fietsers, moeders met kinderwagens en mensen in een rolstoel op virtuele wijze de dood in te jagen", aldus VVN-woordvoerder B. Woudenberg.
Bovengenoemde organisaties vinden het buitengewoon schokkend dat een speler punten kan verdienen met het doodrijden van 'echte' mensen."
mhuhahaha