[XFree] Logitech MX500 muis

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik heb een logitech MX500 muis gewonen en wil deze nu gaan gebruiken onder linux, maar omdat dit een nogal geavanceerd muisje is en nog maar net op de markt kan ik nogtans geen link op het internet vinden waar staat welke regels je aan de XF86Config moet toevoegen om de muis ten volle te benutten.
Het is een 800dpi muis die 4.7 mps aankan en als ik het goed tel 10 functie knoppen heeft (links, rechts, scroll, scrollknop, pageup knop, pagedown knop, omlaag, vensterknop, paginavooruit knop en een pagina terug knop. (bij standaard windows instelling).
Nu is mijn vraag wat is de meest ideale XFree86Config instelling om de muis ten volle te benutten (qua dpi en die 4.7Mps) en weet iemand hoe je die extra functie knoppen onder linux kan laten werken?

Momenteel ziet mijn XF86Config (muis deel) er zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Identifier  "Mouse1"
    Driver  "mouse"
    Option "Protocol"    "IMPS/2"
    Option "Resolution"  "800"
    Option "Device"      "/dev/psaux"
    Option "ZAxisMapping" "4 5"

# When using XQUEUE, comment out the above two lines, and uncomment
# the following line.

#    Option "Protocol"  "Xqueue"

# Baudrate and SampleRate are only for some Logitech mice. In
# almost every case these lines should be omitted.

#    Option "BaudRate"  "9600"
#    Option "SampleRate"    "150"

# Emulate3Buttons is an option for 2-button Microsoft mice
# Emulate3Timeout is the timeout in milliseconds (default is 50ms)

#    Option "Emulate3Buttons"
#    Option "Emulate3Timeout"    "50"

# ChordMiddle is an option for some 3-button Logitech mice

#    Option "ChordMiddle"

EndSection

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Stap 1) zet hem op een USB-poort (leest veel vaker uit dan PS/2)
Stap 2) Resolution "1200"
Stap 3) Met xmodmap kun je functies aan de overige knoppies toekennen.
Eigenlijk was deze wel erg makkelijk te vinden

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Om te kijken welke nummers je buttons hebben, start je in een console in X 'xev' op en beweeg je je mousepointer naar het windowtje dat opent. Als je dan op je buttons drukt, zou je in je console telkens het bijbehorende nummer moeten zien. Daarna kan je met xmodmap toetsencombinaties toekennen aan je muisbuttons, zoals F5 voor een refresh-button etc.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Nefiorim
  • Laatst online: 11-03 07:21
offtopic: intoxicated, bezwaar als ik je usericon overneem?

[ Voor 0% gewijzigd door Nefiorim op 02-10-2002 20:40 . Reden: OOC -> offtopic (tis hier geen RPG) ]

XBO: Michaël#3318

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Nefiorim schreef op 02 oktober 2002 @ 20:40:
offtopic: intoxicated, bezwaar als ik je usericon overneem?
Ach, ik heb er geen copyright op :)
Maar 'k heb eigenlijk liever dat je zelf ergens een Avril-plaatje vandaan haalt, omdat het anders wel erg verwarrend wordt, als er meerdere users met hetzelfde icon rondlopen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 21:55
Beetje oud topic maar ja ;) , maar ik heb nu de logitech mx700 maar X 'xev' X xev werken beide niet onder gentoo(nieuwste Xfree uit de portage).
Met X --help kan ik het niet vinden, dus iemand enig idee of dit uit X gehaald is ofzo??

[ Voor 4% gewijzigd door RickDB op 24-11-2002 00:36 ]

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Ik heb hier ook gentoo en hij staat gewoon in "/usr/X11R6/bin/xev" :?
(ik heb Xfree 4.2.1 :))
anders gewoon "updatedb" doen en dan "locate xev"

Eeuwige n00b

• RickDB
Het werkt nu wel met /usr/X11R6/bin/xev :) , maar hij zit maar 5 knoppen(de scroll up en down als 4 en 5)
Hij ziet dus niet dat switch appllicatie dingetje (geeft niks aan bij xev als ik er op druk) en hij ziet de zijknoppen maar als 2 en 3 (2 is middelste knop en 3 rechtermuisknop)
Iemand enig idee of dit te maken is of zal ik moeten wachten op een nieuwe Xfree?

• ImPrEzA
  • Laatst online: 16-05 00:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

edit: dubbel

[ Voor 91% gewijzigd door ImPrEzA op 25-11-2002 22:14 ]

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• ImPrEzA
  • Laatst online: 16-05 00:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

ik zit hier ook met de MX700, maar ik kan 'xev' niet eens vinden... de muis doet hier btw helemaal niks, m'n andere USB muis (lifetec) doet het wel :( Ik gebruik trouwens Mandrake 8.1 met als het goed is Xfree 4.2.1

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

nog iemand met een probleem hier :P
Ik heb ook een MX700, maar X start bij mij niet eens meer op, ik krijg de melding dat /dev/input/mice niet bestaat, volgens wat overige commando's klopt dat wel aardig (de 'file' bestaat gewoon, maar ik krijg telkens de melding "This device does not excist" ofziets), ik kan op internet echter niet vinden welke device ik dan moet gebruiken (/dev/input/mouse0 en opvolgend doen ook niks), hij zit op USB en psaux doet dus ook vrij weinig :P

• RickDB
Probeer eens bij de Xfreeconfig /dev/usbmouse of /dev/input/mice dan zou die als het goed is moeten werken :)
Ik heb ook een gentoo howto(zou ook bij andere distro's moeten werken) gevonden om de usb muizen draaiend te krijgen:

http://forums.gentoo.org/...df3140302e84f9927f1f6f073

Edit: link lukt niet helemaal maar gewoon de hele link knippen en plakken en dan werkt ie wel :)

[ Voor 84% gewijzigd door RickDB op 26-11-2002 00:59 . Reden: how to dan maar effe toevoegen ;) ]

Pagina: 1