Toon posts:

Film omzetten in film met DVD-kwaliteit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met welke soft- cq. hardware kan ik een (MPEG) film omzetten in een film met DVD-kwaliteit?

Verwijderd

Mpeg is een compressiemethode, daar kan je geen DVDkwaliteit film van maken.

Door de compressie verlies je al kwaliteit waardoor je geen DVD kwaliteit meer haalt.

Het is net zoiets als een 48 toeren grammofoon op een cd-rom branden. Daardoor krijg je geen cdkwaliteit geluid.

Verwijderd

Topicstarter
je kunt ook lp's omzetten in goede kwaliteit mp3 met bepaalde software. Dus het lijkt me ook dat als je een film opneemt op je pc je die kan omzetten in een dvd-kwaliteit film. Oude films worden tenslotte ook op dvd uitgebracht!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 20:02:
Mpeg is een compressiemethode, daar kan je geen DVDkwaliteit film van maken.
.
Wel eens bij nagedacht welke compressietechniek op een DVD wordt gebruikt? :+

Maar goed de topicstarter kan zijn hart ophalen op www.vcdhelp.com

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 21:25:
[...]

Wel eens bij nagedacht welke compressietechniek op een DVD wordt gebruikt? :+

Maar goed de topicstarter kan zijn hart ophalen op www.vcdhelp.com
basjo heeft gelijk molst. ;)

Maar wat wil je duidelijk maken. Denk je misshien de compressie te decomprimeren of iets in die trant.

Helaas, maar dan moet ik je toch even uit de droom helpen. DVD-kwaliteit wordt het niet. ;(

Verwijderd

Mischien heb ik het dan niet goed begrepen. Ik bedoelde: MPEG is de compressietechniek die wordt gebruikt voor DVD. Bij DVD wordt MPEG2 gebruikt, bij bijvoorbeeld VCD MPEG1. De stelling dat MPEG nooit zo goed kan worden als DVD is dan dus onzin.

Als met MPEG soms MPEG1 wordt bedoeld, begrijp ik je wat beter, maar dan nog hangt het af van de resolutie en de bitrate. Ook MPEG1 kan heel goed van kwaliteit zijn, het wordt alleen een errug groot bestand.

Even er van uitgaande dat de bron van slechte kwaliteit is, dan wordt het erg lastig om daar wat moois van te maken. Ook bij compressie van beeld zijn er middeltjes om het een en ander wat te verbetern (zie voorbeeld over audio), maar rommel in = rommel uit.

Verwijderd

Eh... je wilt van een rotte kadett een nieuwe astra maken ?
Nee, dat gaat helaas niet.

Na compressie kun je helaas nooit de oude kwaliteit weer terug krijgen....

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe kan het dan dat oude films die voor het digitale tijdperk zijn gemaakt, uitgebracht worden als DVD met een zeer acceptabele kwaliteit van beeld en geluid. Daar moet toch software voor zijn om dat te maken.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 21:53:
Maar hoe kan het dan dat oude films die voor het digitale tijdperk zijn gemaakt, uitgebracht worden als DVD met een zeer acceptabele kwaliteit van beeld en geluid. Daar moet toch software voor zijn om dat te maken.
om dat deze, met de hand, plaatje voor plaatje worden nabewerkt en opgepoetst. Het zelfde wat je moet doen met geluid dat je van een oude grammofoonplaat in een beetje kwaliteit op CD wilt zetten :)

Verwijderd

Acceptabel, idd, helaas niet dvd kwaliteit.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
het is wel mogelijk om met de nieuwe dvd2svcd een 5.1 stream mee te bakken, maar dan past het niet meer op 2 cdtjes, waarschijnlijk worden het dan ongeveer 4 cdtjes ofzo per film.

http://www.dvd2svcd.org/

ik denk dat de codecs die je nodig hebt wel wat gaan kosten. beeldkwaliteit gaat er natuurlijk wel van achteruit.

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 21:45
Hierbij worden de originele tapes (bron) opgepoets en teruggezet op DVD. Die originele tapes zijn ooit gebruikt om de videobanden (en bioscoopfilm) mee te maken en zijn dus van een stuk betere kwaliteit dan de videoband die je in de videotheek van die film huurt.
Pagina: 1