Toon posts:

doorlussen netwerkkanaal

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in woonkamer graag met 1 kabel 2 netwerkoutlets aansturen, omdat ik grote woonkamer heb en laptop wil kunnen inpluggen waar ik dat wil.

Kan dat? Ik ga ze uiteraard niet tegelijkertijd gebruiken! _/-\o_

Heb deze vraag via search niet echt kunnen terugvinden, duss....

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
je bedoelt splitten? hmmm ja dat moet kunnen lijkt mij...

edit: ja je hebt daar speciale split boxjes voor dacht ik (bij de gamma ofzo)... voor isdn, utp dus...

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:32

ripexx

bibs

In wezen zou het niet moeten uitmaken maar als je poort over hebt op je switch/hub zou ik gewoon wat extra kabel kopen. In pricipe zou het moeten werken maar hou rekening met onverwachte zaken en rare klachten.

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanx guys. Dat splitten kan ik ook in de outlet zelf doen, denk ik. Ga het morgen gelijk uitproberen en aanleggen. Als er gegadigden zijn, hulp is altijd welkom......

Verwijderd

Dat werkt dus echt niet zomaar, het gaat lijken dat het werkt echter met een tweede aansluiting in gebruik gaan zich opeens zeer vreemde verschijnselen presenteren, Het is wel mogenlijk, maar je moet iets meer doen als splitten, 3com heeft daar speciale 3poorts switched outlets voor, in voor de voedende kabel aan de binnen zeide en 2 outlets, echter een hubje heb je voor een kwart van de prijs van zo'n switched outlet.

Verwijderd

dus koop je gewoon een goedkoop hubje en van daar een kabel naar de outlet, op de PC dumpdag vindt je zelf soms switches dan wel uitgebreide hubs(NEE geen managable hub nemen) voor een prikkie (ca 25 euro)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ze echter niet allebei tegelijk gebruiken. of de een of de ander. Heb het al geprobeerd, alles loopt echter vast. Heb geen mogelijkheid om een 2e kabel te leggen. Moet ik nu perse een hub extra aanschaffen? Wanneer ik kabel om door te lussen heb verbonden in netwerkdoos en sluit kabel op laptop aan dan heb ik helemaal geen netwerk. Niet op de eerste en ook niet op de tweede, terwijl ik maar een van beide gebruik. Ter info 2 jpegjes on e.e.a. te verduidelijken.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/darktide/temp/plan.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/darktide/temp/detail.jpg

• DarkTide
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ah een hub kost niet zoveel en dan kun je wel alle aansluitingen gebruiken... kijk es op de pricewatch of er niet een leuke bij zit :P

Verwijderd

Topicstarter
Heb net gehoord dat netwerk kabels 1,2,3 en 6 nodig hebben. Het kan dus wel, alleen ben ik niet ervaren genoeg om uit te knobbelen hoe nu door te lussen. Wie kan mij helpen en gedetaileerde oplossing geven?

Verwijderd

Topicstarter
Heb oplossing:

Netwerk gebruikt aansluiting 1,2,3 en 6. in UTP kabel zitten 8 kabeltjes, dus je kunt bij de switch twee stekkertjes maken met aansluitingen op 1,2,3 en 6. Die steek je in bijvoorbeeld poort 1 en 2. In woonkamer verbind je 1,2,3 en 6 op outlet en de rest lus je door ( 4,5,7 en 8 ) naar 2e outlet naar kanaal 1,2,3 en 6. Voila! alleen nog twee tips: gebruik per stekker twee kleurenparen (blauw en blauw/wit ) omdat de twist erin moet blijven. Verder de kabel tijdens het maken van de twee stekkertjes ook niet teveel onttwisten want dan loopt je netwerk niet meer. Zijn schijnbaar basisbeginselen van netwerken. Ter info nog een picture.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/darktide/temp/aansluit.jpg

Alvast bedankt voor de tips en in het bijzonder Ad Bakx voor de laatste tip.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 21:05
Dat is inderdaad goed...
zorg wel dat pin 1 en 2 op 1 aderpaar zitten, en pin 3 en 6 ook op 1 aderpaar.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Bij mij werkt het ook

Heb tussen m`n patchpanel en m`n dual outlet 1 kabel en 2 effectieve aansluitingen en het is gewoon vet want scheelt mij weer kabel sjorren

Verwijderd

Topicstarter
jep, heeft me hele dag gekost, maar what the hell, je leert er weer es iets bij

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat is de theorie achter het feit dat normaal splitten niet werkt?

Verwijderd

Voor zover ik het heb begrepen, kan je de kabel niet splitten omdat je een doodlopend stuk overhoud (daar waar de kabel niet is aangesloten). Data "lekt" daar weg.

Gerbruik in ieder geval geen ISDN splitter voor je netwerkkabel! Dat heeft mij een dag gekost om uit te vinden waarom het netwerk niet werkte.

Ben het met de bovenstaande replys eens, maar let op wat voor netwerk je hebt. Sommige netwerken (bijv. 100VG, wat ik hier heb) vereisen dat alle 8 de aderen aangesloten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Jep, dat klopt. Hoe sneller het wetwerk, hoe meer eisen er gesteld worden aan de kabel en aan de aansluitingen aan die kabel.

Verwijderd

Op de geschetste manier kan het idd wel werken echter als je beide aansluitingen gebruikt kun je wel last krijgen van overspraak (crc errors) in welke mate dit optreed is altijd een gok.
Pagina: 1