[3DS] .3ds sequence importeren als frames

Pagina: 1
Acties:

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-08 15:56

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Hey mensen, ik heb een groot aantal 3ds files en die wil ik als frames importeren (dus: file_01.3ds = frame 1, file_02.3ds = frame 2, etc). Ik had in Max4 wel een scriptje dat dat deed, maar in 5 werkt dat niet meer, dan wil ie voor iedere import een nieuwe .max scene maken? :? Heeft iemand een linkje naar een nieuwere/werkende versie? Overal gezocht, maar nergens gevonden... Max4 heb ik niet meer.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
*kuch*

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Als frames in wat?

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Je hebt dus de staten van een object per frame als .3ds-file en wilt hier een animatie van in één object? Of je wilt dat per frame maar één object zichtbaar is en ze dan wisselen per frame, zodat een animatie ontstaat?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Oogst schreef op 03 oktober 2002 @ 17:10:
Je hebt dus de staten van een object per frame als .3ds-file en wilt hier een animatie van in één object? Of je wilt dat per frame maar één object zichtbaar is en ze dan wisselen per frame, zodat een animatie ontstaat?
die eerste de tweede :) ik heb dus de verschillende poses (t zijn frames van Poser) als aparte bestanden, omdat Poser dat nou eenmaal zo exporteert, en file_01.3ds moet frame 1 worden, file_02.3ds moet frame 2 worden, enzovoort.

en het gaat dus over max 5 (3d studio max dus he :P)

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Jeetje dat gaat een werk worden, als t uberhaupt al kan. Je zou de scenes allemaal kunnen converten naar max files en vervolgens de hele boel mergen...maar dat zal wel niet erg strak en hoogstwaarschijnlijk lomp zwaar worden. Kan poser niet een 3ds compliant animatie uitdraaien dan? Die animaties worden ook gewoon ingelezen door max...

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
s3mt3x schreef op 03 oktober 2002 @ 21:01:
Jeetje dat gaat een werk worden, als t uberhaupt al kan. Je zou de scenes allemaal kunnen converten naar max files en vervolgens de hele boel mergen...maar dat zal wel niet erg strak en hoogstwaarschijnlijk lomp zwaar worden. Kan poser niet een 3ds compliant animatie uitdraaien dan? Die animaties worden ook gewoon ingelezen door max...
Nee helaas... Poser voert alleen een export naar losse frames uit :( Het stomme is dat er wel een plugin is voor 3d studio 4 waarmee je poser scenes kunt openen, maar die werkte bij mij nooit in max 4, en in max 5 al helemaal niet (startup-fout).

Maar er is dus wel een script voor, en dat heb ik ook wel, maar die werkt niet met max 5, en dat vind ik raar... Misschien dat dat script aan te passen is?

ik heb deze bv voor gmax/max4 http://mojo.gmaxsupport.com/import3ds.zip en volgens mij doet die niks?

• Oogst
Het is inderdaad ondoenlijk om dit handmatig te doen, maar er is wel heel gemakkelijk een script voor te schrijven, dus die zal al wel bestaan. Maar waar? Heb je al gekeken op http://www.scriptspot.com (of zoiets)?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Oogst schreef op 04 oktober 2002 @ 13:31:
Het is inderdaad ondoenlijk om dit handmatig te doen, maar er is wel heel gemakkelijk een script voor te schrijven, dus die zal al wel bestaan. Maar waar? Heb je al gekeken op http://www.scriptspot.com (of zoiets)?
yep :) en die maxscripts.de of hoe heet het, en alle 10 fora die ik in mn favos heb staan... maar steeds alleen voor max 4 :(

• Oogst
En als je je files nou eens gewoon importeert in MAX 4 en dan die scene saved als .max-file en dan opent in MAX 5? Het is een omweg, maar het zou moeten werken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Oogst schreef op 06 oktober 2002 @ 14:01:
En als je je files nou eens gewoon importeert in MAX 4 en dan die scene saved als .max-file en dan opent in MAX 5? Het is een omweg, maar het zou moeten werken.
als ik max 4 nog werkend had, zou ik dat idd doen, maar ik heb helaas geen uhm geldige licensie meer :(

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
niemand verder nog een tipje?

• Oogst
Ik heb MAX4 hier nog gewoon draaien, dus als de files geZIPped in totaal niet al te groot zijn en je de MAX4-plug-in zo voor me hebt, wil ik je wel even uit de brand helpen. Heb je MSN?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Oogst schreef op 08 oktober 2002 @ 14:58:
Ik heb MAX4 hier nog gewoon draaien, dus als de files geZIPped in totaal niet al te groot zijn en je de MAX4-plug-in zo voor me hebt, wil ik je wel even uit de brand helpen. Heb je MSN?
dat zou heel fijn zijn! maar het is 35,8Mb, is dat te veel? Uitegepakt is het 125mb.

msn mail is ds_barf (at) hotmail.com

Pagina: 1