Toon posts:

Warcraft III instalatie lukt maar niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg Warcraft III maar niet aan de praat. Hij installeert goed, maar bij het opstarten springt het introschermpje met een ping weer terug naar de desktop.
Ik had precies hetzelfde met Battlefield 1942, die dus omgeruild voor Warcraft III en nu verdikkeme hetzelfde probleem.
Alle drivers , oud en nieuw, van alles uitgeprobeerd, Directx8.1 er weer over heen ( zegt dat het er al op staat ) patches er opgezet, refreshrate aangepast niks helpt.
De Blizzard Videotest utility zegt dat er een probleem is met het initialiseren van Direct X. Maar met dxdiag vind ik ook geen problemen. Baal hier behoorlijk van.

specs: P4 1,8, Geforce 3 Ti-200, 80 gb HD, 512 SDRAM, Win XP Prof ( Home ook al geprobeerd), geluidskaart C-Media CMI8738 ( ja ja, is van de Aldi!), Wacom USB tablet, MS Force Feedback stick.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

kijk even of alle connectors in de kast goed vast zitten, kijk of je systeem niet te heet wordt... Mischien trekt de voeding het niet... ik denk (al helemaal omdat het bij meerdere spellen voorkomt) dat het niet een software probleem is...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb gekeken, de stekker zit er in... ;-)

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Geeft ie verder geen foutmelding ofzo? Kijk anders eens in je Eventlogs.

Verwijderd

Topicstarter
Nix geen foutmelding. Als ik de Blizzardvideotest met OpenGlide setting uitvoer, doet de trst het wel, maar het spel nog steeds niet.

Verwijderd

Topicstarter
Alle problemen opgelost nadat ik alles wat ik op het hele internet kon vinden heb uitgeprobeerd:

- Run dxdiag
- In dxdiag deactivate direct3d acceleration.
- Exit dxdiag
- Run dxdiag
- activate direct3d acceleration
- test direct3d

Warcraft III en Battlefield 1942 draaiden daarna bij mij feilloos, terwijl ik ze eerst absoluut niet aan de praat kon krijgen.

Met dank aan: F_J_K (Moderator SA)

• garak
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 19:05:
Nix geen foutmelding. Als ik de Blizzardvideotest met OpenGlide setting uitvoer, doet de trst het wel, maar het spel nog steeds niet.
Start Warcraft iii in OpenGL mode, met -opengl.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hoe dan? Kan niet vinden waar je dat kunt instellen
Pagina: 1