[ASP.NET] MDAC 2.5

Pagina: 1
Acties:

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 09:30
Na een aantal foutmeldingen op een account bij een nederlandse hostingprovider ben ik even gaan testen of alle ASP.NET requirements wel op de server geinstalleerd zijn. (zie hier)

Ik ben er dus achter gekomen dat er op deze server niet de 2.6 maar de MDAC 2.5 drivers geinstalleerd zijn. Nu heb ik een mailtje gestuurd of mijn hosting provider zijn MDAC drivers van 2.5 naar 2.6 zou willen upgraden, omdat ik anders in .NET geen databases kan aanroepen.

Nu kreeg ik het volgende antwoord zojuist terug:

"Deze drivers kunnen niet geupgrade worden zonder behoud
van functionaliteit van de software waar de webserver mee
draait. In de toekomst zullen de drivers en de gehele software suite worden geupgrade. Het tijdspad daarvoor
is bij onze software leverancier nog niet bekend."

Weet iemand of dit inderdaad zo kan zijn, dat als je een MDAC driver update naar een nieuwere versie dat bepaalde software dan niet meer zou werken? Volgens mij is het toch altijd backward compatible?

En kan ik hier iets aan doen? Bij de hosting opties op de website van de provider staat duidelijk dat ze .NET service aanbieden, ben ik misleid en heb ik een voet om op te staan?

Verwijderd

Als je het .Net framework installeerd krijg je MDAC 2.7 er toch gratis bij? Dus ALS ze al ASP.Net ondersteunen, dan zou dat het probleem zeker niet mogen zijn. Maar het lijkt me eerderd dat ze óf überhaupt geen .Net ondersteunen, óf dat jij iets fout doet, of niet genoeg rechten hebt.

• UniCache2
Het .NET framework is zeker geïnstalleerd, en de MDAC drivers zijn versie 2.5, dit weet ik ook zeker, en geven ze ook toe. Mijn vraag is of het zou kunnen dat bepaalde software niet meer draaid als de MDAC drivers geupdate worden, zoals mijn provider beweerd in het mailtje.

Mijn tweede vraag is eigenlijk of ik als eigenaar van een account bij deze provider rechten heb om te eisen dat deze drivers geupdate worden of iets dergelijks?

Verwijderd

Als er staat dat je ASP.Net applicatie kan hosten, dan kan je ze natuurlijk aanpakken. Want ADO.Net draait niet met MDAC 2.5, en het zou natuurlijk nergens op slaan als ze dan beweren dat het wel kan.

Maar over je eerste vraag: Het zou kunnen, maar aannemelijk is het niet. Meestal kan je brobleemloos updaten, maar er zijn natuurlijk altijd probleem gevallen...

• UniCache2
Er staat letterlijk bij het pakket dat ik aangeschaft heb ".Net ondersteuning". Wat zou ik kunnen doen om ze toch over te halen deze upgrade te doen? Heb ik hier recht op? Is er misschien iets als een organisatie die dit soort belangen behartigd en waar ik mijn ei kwijt kan?

Verwijderd

geloof dat de mdac's niet voor de volle 100% backwards compatible zijn... :(

Verwijderd

Maar je moet wel heeeel gewiekst bezig zijn wil 't zover krijgen je software niet meer compatible is met een nieuwere versie.

Ik las ergens (.NET SDK setup waarschijnlijk) dat MDAC 2.7 vereist is voor .NET, dus ik snap ook niet waarom ze niet gewoon updaten. Uiteindelijk zullen ze toch over moeten gaan op een nieuwe versie. (Of draaien ze nog MS-DOS 5.0?)

Dat ze die update niet meteen doen wanneer jij een mailtje stuurt, dat kan ik dan wel weer begrijpen.

• UniCache2
MDAC 2.6 is vereist voor .NET, maar hoe kan ik er voor zorgen dat ze deze software toch redelijk snel updaten, het is toch gewoon bedrog zoals ze het nu doen?
Pagina: 1