Toon posts:

SX6000 met 6XWD80JB levert maar 15mbs?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb zo juit een nieuwe raid kaart gekocht met wat hdtjes maar nu krijg ik een belachelijke prestatie ! ik haal met hd tach maar 15mbs read! ik vroeg me af of iemand anders hier ervaring mee heeft

ik draai een raid 5 systeem btw

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Die kaart heeft volgens mij 6 losse connectors he? dus het is niet zo dat je 2 hd's op een kabel hebt zitten?

Wat voor een windows versie heb je? (er zijn redelijk wat raid probleempjes met XP)
Nieuwste driver voor je promise kaartje al geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Yep deze heft 6 aansluitingen en ik heb de officeele kabels die er bij gelevert waren gebruikt dus allemaal apart op 1 aansluiting daarbij heb ik de laaste driver bij promise gedownload en ja ik draai xp maar ik heb nu ook nog een stripes raid opstelling naast deze staan op me promise lite onboard card 2X80gb en die haalt dus echt wel meer performance!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38
draai je sp1?

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Nope maar dat zou het probleem niet moeten zijn Ok het zal prestatie schelen maar als ik deze performance met me andere raid convig vergelijk vind ik het verschil wel erg groot!

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-03 15:04
Dit is normaal voor dit soort kaarten wanneer je RAID-5 draait... De kaart heeft weliswaar een eigen CPU die CRC berekend maar dat is een moeilijk proces waar veel rekenkracht voor nodig is. Trust me, dit is dus normaal. Als je nu gaat denken om toch maar RAID-0 te draaien kom je bedrogen uit. de kaart kan dit wel maar is hiervoor niet geoptimaliseerd. Ook RAID-0 is op dit soort kaart langzaam, hoewel wellicht niet zo langzaam als RAID-5.

Hopelijk heb je hier wat aan...

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

Verwijderd

Topicstarter
je gaat mij nu dus vertellen dat een snelheid van 15mbs behaald wordt terwijl deze hdz 50mbs +- stand alone halen :( dan voel ik me toch zwaar genaaid dat ik zoon dure kaart! kijken of raid 3 betere prestaties haalt dan

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38
sp1 lost een vaag probleem op betreffende scsi-like controllers. je kunt ook een dynamische disk aanmaken en kijke of dit helpt.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Skull_One
ShinTsu, ik heb hier twee Supertraks draaien in twee servers. Het is inderdaad teleurstellend op het eerste gezicht, maar als je even verder denkt dat deze kaarten eigenlijk voor een server bedoelt zijn die maar 100Mbit doet valt het wel mee. Hier hebben ze in ieder geval al twee keer zeer goed dienst gedaan toen er een schijf kapot ging, toen was ik wel blij dat de hot spare automatisch werd opgebouwd en er gewoon doorgewerkt kon worden. Als jij em gewoon voor thuis wil gebruiken in je eigen systeem kun je echt veel beter een goedkope Fasttrack kopen en die desnoods in een RAID-0+1 draaien...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-03 12:11

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op Storage Review zijn benchmarks te vinden volgens welke de SX6000 probleemloos meer dan 60MB/s in RAID 5 doet.

• Skull_One
Hmmm, dat klopt inderdaad Femme, maar dat doet ie niet in RAID-5 maar in RAID-0 zo te zien... Wellicht moet ik m'n ST-100's eens upgraden, iemand interesse in een ST-100? :)
Toch vind ik die performance voor zes schijven wat laag voor RAID-0, we hebben hier ook een TX4 met 4 schijven en die doet zeker 100MB/sec...

ShinTsu, heb je al wat succes met RAID-3 ? En heb je RAID-0 al getest? Ben benieuwd wat je daarmee krijgt...

Verwijderd

Topicstarter
Heb Raid-3 en Raid-0 Nu geprobeerd
raid 3 haal ik ook maar 15mbs en met raid 0 haal ik 25mbs.... en dat is maar met 2hdz beetje teleurstellend heb ook een ander pci slot geprobeerd maar dat wou niet veel uitmaken ik ga nu proberen ander geheugen er op te zetten mischien is het geheugen niet helemaal lekker...

Verwijderd

Topicstarter
Samsung/samsung geheugen vervangen voor apacer/infineon maar prestatie is indentiek! wat mij wel verbaast is dat de voledige 256mb herkent wordt (was de kleinste module die ik hier had liggen) terwijl er stond dat 128mb het limiet is vreemd erg vreemd maar goed ik blijf door zoeken

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Skull_One schreef op 03 oktober 2002 @ 09:32:
Hmmm, dat klopt inderdaad Femme, maar dat doet ie niet in RAID-5 maar in RAID-0 zo te zien....
linkje: http://www.storagereview....10/20011031SX6000_sp.html ...zie RAID 5, 4 drives... toch wel steeds boven de zoveel-en-dertig mb/s.

Maar eerlijk gezegd zou ik nou niet direct 8mb cache schijven voor een RAID5 setup nemen. De manier waarop die dingen hun cache vullen is toch geoptimaliseerd voor single drive usage, en de extra tijd die de data in de controller cache doorbrengen doet de snelheidswinst bijna teniet, denk ik. Ik heb het nog nooit in een test voorbij zien komen, maar ik verwacht dat een paar mainstream schijven ongeveer even snel zullen zijn.

Wat je probleem betreft: heb je de schijven al eens los in bedrijf gehad? Misschien zit er een probleem-schijf bij?

• Skull_One
Tja.. hij zou sneller moeten wezen als je die benches op Storage Review mag geloven...
Meer geheugen op de kaart schijnt trouwens NIET sneller te zijn, dat heb ik van een Promise Tech gehoord, maar dat was voor de ST-100... Wat John_Glenn zegt klopt wel, dat grotere hd-cache >schijnt< niet veel uit te maken.
Vraagje, weet je zeker dat je voeding het trekt? Daarmee heb ik in het begin ook problemen gehad, zes schijven op een Athlon mobo in een Elan-Vital Rack met 300Watt voeding kon em net niet aan... Maar daardoor werd het niet langzamer, er viel dan wel eens gewoon een schijf uit...

Probeer de schijven eens los te testen, misschien zit er wel een kneusje bij?

Verwijderd

Topicstarter
Powersupply zou het eventueel kunnen zijn dat dacht ik eerst ook maarja toen had ik alles behalve 3 hdz op me systeem gezet + alle benodigde apperatuur om het te laten werken en toen zag ik geen verandering en ik draai een systeem met 350 w voeding

Maar iedergeval ik denk dat ik er van af stap en gewoon lekker 2 hdz in stripes wat ik nu al heb en de rest gewoon op normaal stand alone want eigenlijk is het wel een beetje overdreven voor een thuis gebruiker heb ik wel ingezien en bied ook neit echt veel extra's ja me data is wat veiliger maar dat is niet het geld waart wat het kost Had eigenlijk wel meer verwacht van dit setje Jammer

Maar harstike bedankt voor jullie reakties!
Pagina: 1