Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3e power-connector: wat moet ik ermee?

Pagina: 1
Acties:

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
(jarig!)
Niet gelijk gaan lachen hoor... :+

Ik was laatst mijn case nog wat verder met schuimrubber aan het bekleden en heb alle snoeren nog eens netjes weg gewerkt. Waar normaal het een bende van snoeren was, kon ik nu mijn mobo weer zien en wat zat daar onder? Nog een power-connector?? (helaas geen pic)
Een snelle blik in mijn mobo-handleiding (Asus P4T) leerde mij dat dit de 'AUXPWR' was, een vrij grote, 5 pinnen lange powerconnector. (de andere heette ATXPWR 20pin en 12VPWR 4pin) Toen ik dit systeem in elkaar zetten wist ik ook al niet wat ik hier mee moest. Op de connector van de voeding stond P2. (Is natuurlijk 'Power 2 en niet Pentium 2, wat ik toen dacht. :D :+) Lol, was toen nog geen Tweaker! ;)

Heu, dus wat moet ik hier nou mee? Moet die er ook in? Mijn systeempje loopt al een jaar lang zondermeer stabiel zonder die connector...
Wat zullen we doen met die 'AUXPWR', wat zullen we doen... :+

Use the Search Luke...

Verwijderd

goede vraag, heb ook zo-en ding :D
en waarvoor dient eigenlijk die 4pin vierkant blokje bij uw voeding?

dacht dat dat iets voor P4 was, maar op mijn 2de mobo (msi turbo 47t....) zit ook een 4PIN aansluiting naast mn standaard voeding aansluiting....

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
(jarig!)
En heb jij ook een P4? Dan hoort die 4 Pin-connector daar zoiezo op volgens mij... speciaal voor P4 dacht ik...

Maar die 5-pinn stekker, weet iemand wat ik daar mee moet? :?

EDIT: Krijg nou niks, tis een 6-pinn connector lees ik hier nu. Damn, volgende keer moet ik niet zo snel lezen... |:(
Dat ding levert trouwens 2x +3V, 1x 5V en 3x 'COM'

Use the Search Luke...

Verwijderd

keb geen P4, en tis ook geen P4 mobo!

das't domme... hehe

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:34

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

knip em er dan af zeurpiet! kan echt geen kwaad, zolang je geen kortsluiting maakt

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 15:52

spacy

+++

Silentpuma schreef op 02 oktober 2002 @ 19:32:
En heb jij ook een P4? Dan hoort die 4 Pin-connector daar zoiezo op volgens mij... speciaal voor P4 dacht ik...

Maar die 5-pinn stekker, weet iemand wat ik daar mee moet? :?

EDIT: Krijg nou niks, tis een 6-pinn connector lees ik hier nu. Damn, volgende keer moet ik niet zo snel lezen... |:(
Dat ding levert trouwens 2x +3V, 1x 5V en 3x 'COM'
COM = volgens mij gewoon een ander woord voor de massa, of gewoon vergelijkbaar met de zwarte kabeltjes in je kast.

Verwijderd

ik weet wat er gebeurt als je wel kortsluiting maakt...kun je beter maar niet doen ~_~

• fleppuhstein
  • Laatst online: 21-10 21:48
AtomicShockwave schreef op 02 oktober 2002 @ 19:45:
knip em er dan af zeurpiet! kan echt geen kwaad, zolang je geen kortsluiting maakt
Juist, maar ik heb een amd systeem en mn voeding heeft zon connector. En mn mobo ook. Dus ik twijfel of het wel een P4 stekkeris ? Ik zie trouwens ook veel mobo's laatst met een molex aansluiting op het bord.

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 13:58
IK weet het waar die voor zijn, en er is al eens een topic over geweest.
ASUS is wel slim.

• fleppuhstein
makkie schreef op 02 oktober 2002 @ 19:52:
IK weet het waar die voor zijn, en er is al eens een topic over geweest.
ASUS is wel slim.
vertel vertel maar niet te snel want we schrijven mee!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 19:49:
ik weet wat er gebeurt als je wel kortsluiting maakt...kun je beter maar niet doen ~_~
Gewoon voor de zekerheid lasdoppen erop schroeven, weet je zeker dat je geen kortsluiting krijgt.

• fleppuhstein
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 19:54:
[...]

Gewoon voor de zekerheid lasdoppen erop schroeven, weet je zeker dat je geen kortsluiting krijgt.
Las doppen vindt ik zelf een beetje grof, dus daarom gewoon stukjes krimpkous. werkt perfect.

• Point-blanK501
  • Laatst online: 30-11 20:27
Op m'n msi kt266 zit ook zo'n 4 polige vierkante aansluiting. vlak boven het agp slot.
Heeft geloof ik wat met agppro te maken.
------edit-------
wat heb ik gewonnen :+

• makkie
Die p4 heeft extra voeding nodig om voor 100% goed te kunnen draaien.
Die vierkante of die P2 stekker is daar normaal voor( de zogenaamde p4 ready voedingen)
ASUS is slim en dacht als je nou een oude goede kast hebt dan koopt niemand dit mobo dus zetten we er gewoon een MOLEX stekker op dus hoef je niet en een nieuwe kast en een nieuw mobo tegelijk aan te schaffen.

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
(jarig!)
OK, dus die connector op mijn Mobo zit er voor niks? Hoe dan ook, ik moet er niks aan doen zo? Wat moet ik nou :?
[UP]CasB-=[TUX]=-
Door Casanoway - Wednesday 02 October 2002 19:49

Is dit antwoord voor mij bedoelt of voor Virus3000??

EDIT: En ik heb het nog steeds over die lange 6pinn-stekker en niet die 4-pinn waar een ander over is begonnen! |:(

Use the Search Luke...

• makkie

• makkie
fleppuhstein schreef op 02 oktober 2002 @ 19:52:
[...]

Juist, maar ik heb een amd systeem en mn voeding heeft zon connector. En mn mobo ook. Dus ik twijfel of het wel een P4 stekkeris ? Ik zie trouwens ook veel mobo's laatst met een molex aansluiting op het bord.
Heb jij die aansluiting op je K7T turbo?

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
(jarig!)
Thnx Makkie voor de links, maar ik wordt er nog niet echt wijzer van...
4-pin, Molex, voor een flashcardreader... Ik heb een grote 6-pin connector en de voeding heeft er een stekker voor, de handleiding zegt er niks over... Krijg alleen maar antwoorden over molex en die vierkante connector... wat moet ik er nou mee? :?

Use the Search Luke...

• fleppuhstein
makkie schreef op 02 oktober 2002 @ 20:08:
[...]

Heb jij die aansluiting op je K7T turbo?
K7T turbo 2 ja.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 21:22
COM is idd massa ja ( afkorting voor common )

en die extra connector kom je tegen op mobo's die meer stroom van de 5 en 3.3V vragen dan de bedrading van een standaard atx connector kan leveren

voor die 4 pin stekker geld het zelfde btw

en een standaard atx connector komt maar 1x +12V voor en meer dan 5A zou ik niet door zo'n draadje willen duwen

De standaard pentium en co cpu's gebruiken alleen de 5 en of 3.3V voor de CPU
en de 4 gebruikt daar (niet op alle planken btw) de 12V lijn voor

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Silentpuma schreef op 02 oktober 2002 @ 19:58:
OK, dus die connector op mijn Mobo zit er voor niks? Hoe dan ook, ik moet er niks aan doen zo? Wat moet ik nou :?

[...]

Is dit antwoord voor mij bedoelt of voor Virus3000??

EDIT: En ik heb het nog steeds over die lange 6pinn-stekker en niet die 4-pinn waar een ander over is begonnen! |:(
euh, sorry for that, kan ook niet weten dat der zo-en lange uitleg over komt hé....
:P

Verwijderd

idd, k7t turbo 2

turbo 1 niet (maarja, mijn turbo 1 mobo was dood, door verkeerd bios)
dus daarom ff turbo 2 gekocht, en daarmee dat dode bios gemaakt, en nu heb ik dus 2 mobo's, en heb nu ook nog een ecs (2x) dus wil der iemand een mobo ebbe?

• Point-blanK501
  • Laatst online: 30-11 20:27
Als je het nog willen weten....op m'n k7t266pro zit die vierkante 4 polige aansluiting ook.
Dat is een 12 volt connector voor een agp pro kaart, voor als de agp pro kaart die je wilt gebruiken die nodig heeft en je voeding deze niet heeft.
(niet alle agp pro kaarten gebruiken deze extra aansluiting)
----edit-------
Die 6 polige aansluiting is toch voor p4? er staat bij mij aux op.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

ik denk dat die 4punts stekker is om de steeds lomper wordende koelingen van deze tijd te poweren... ik kan me niet voorstellen dat een proc 12 volt nodig heeft :+

Gregor van Egdom Krekr

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die aansluiting zit meestal op oudere pc's
Ik heb hem eraf geknipt netzoals de P4 aansluiting.
Krimpkousje eromheen en klaar.

• makkie
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 20:45:
idd, k7t turbo 2

turbo 1 niet (maarja, mijn turbo 1 mobo was dood, door verkeerd bios)
dus daarom ff turbo 2 gekocht, en daarmee dat dode bios gemaakt, en nu heb ik dus 2 mobo's, en heb nu ook nog een ecs (2x) dus wil der iemand een mobo ebbe?

Vertel waar zit die dan?
http://www.msi.com.tw/ima..._img/mbd_img/6330V5.0.jpg

• fleppuhstein
Uh, kijk eens ff boven de gewone 20 pins connector, daar zit een 4 pins connector.

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
(jarig!)
WILLEN JULLIE WEL EENS OPHOUDEN MET DIE K7T EN 4 POLIGE AANSLUITING?! :+

Ik kan geneens de antwoorden die voor mij bedoelt waren eruit vissen! Lopen bijna wel 3 verschillende vragen hier! :D
Door Xavier - Wednesday 02 October 2002 21:23

Die aansluiting zit meestal op oudere pc's
Ik heb hem eraf geknipt netzoals de P4 aansluiting.
Krimpkousje eromheen en klaar.
Door Sine - Wednesday 02 October 2002 20:43

COM is idd massa ja ( afkorting voor common )

en die extra connector kom je tegen op mobo's die meer stroom van de 5 en 3.3V vragen dan de bedrading van een standaard atx connector kan leveren

voor die 4 pin stekker geld het zelfde btw

en een standaard atx connector komt maar 1x +12V voor en meer dan 5A zou ik niet door zo'n draadje willen duwen

De standaard pentium en co cpu's gebruiken alleen de 5 en of 3.3V voor de CPU
en de 4 gebruikt daar (niet op alle planken btw) de 12V lijn voor
Door Point-blanK - Wednesday 02 October 2002 20:51

Die 6 polige aansluiting is toch voor p4? er staat bij mij aux op.
Zijn deze antwoorden voor mij bedoeld? Dank! :)

Dus als ik het goed begrijp is die 6-pin stekker voor als ik veel randapparatuur aan mijn systeem heb hangen? (En dat heb ik nogal :p).

Dus laat ik het anders vragen: kan het geen kwaad als ik die stekker er gewoon in douw, voor extra juice dus? Thats all i`am asking for... ;)

Use the Search Luke...

• makkie
Ja die is toch voor extra power , heb je geen boekje bij je mobo.
Ik heb de online manual, maar heb ff geen adobe reader.

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Dat is een connector die voornamelijk op server planken voorkomen. Kijk maar es naar de dual proc borden van oa supermicro. Daar zit ie op.

[ Voor 0% gewijzigd door hightower op 02-10-2002 22:16 . Reden: typo ]

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

• makkie
Op blz. 1-4 en 1-5 zie je een "platte grond" van je mobo en dat die stekker jpw1 heet.
Op blz. 2-8 van je boekie staat met Koeie letters: "Attach the ATX power supply to the connector and it will supply power to the installed CPU .

• makkie
hightower schreef op 02 oktober 2002 @ 22:14:
Dat is een connector die voornamelijk op server planken voorkomen. Kijk maar es naar de dual proc borden van oa supermicro. Daar zit ie op.
Eerst bij een nieuw mobo lezen(misschien maar 10 minuten werk), en dan pas alles rustig in elkaar zetten, en niet kopen , alles in elkaar prakken, tot de conclusie komen dat er iets niet werkt , en dan een hele avond op tweakers zitten gochelen.

• hightower
makkie schreef op 02 oktober 2002 @ 22:21:
[...]

Eerst bij een nieuw mobo lezen(misschien maar 10 minuten werk), en dan pas alles rustig in elkaar zetten, en niet kopen , alles in elkaar prakken, tot de conclusie komen dat er iets niet werkt , en dan een hele avond op tweakers zitten gochelen.
???????????????????
Wat heb ik gekocht dan??? een supermicrobord??? geef maar :Z

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
fleppuhstein schreef op 02 oktober 2002 @ 22:03:
[...]

Uh, kijk eens ff boven de gewone 20 pins connector, daar zit een 4 pins connector.
bij mijn voeding zit nog een stekkertje dat daar inpast...

• makkie
hightower schreef op 02 oktober 2002 @ 22:23:
[...]

???????????????????
Wat heb ik gekocht dan??? een supermicrobord??? geef maar :Z
Het sloeg niet op jouw maar de meest mensen gaan toch vaak zo tekeer als er weer iets nieuw ingebouwd moet worden.

Ik bedoel dus als je een stekker ziet niet denken , ach dat hoort bij een serverplank ofzo zal ik wel niet nodig hebben.(het zit er niet voorniks op)

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
(jarig!)
Door makkie - Wednesday 02 October 2002 22:18

Op blz. 1-4 en 1-5 zie je een "platte grond" van je mobo en dat die stekker jpw1 heet.
Op blz. 2-8 van je boekie staat met Koeie letters: "Attach the ATX power supply to the connector and it will supply power to the installed CPU .
1 ding: jullie hebben wel gevoel voor humor :+

Duh! Die grote zit er natuurlijk wel in he, anders kan ik hier toch niet zitten chatten?! (maar 1 PC ;()
En voortaan EERST hele topic lezen, meeste opmerkingen zijn al tig keer langsgekomen... |:(

En in mijn Mobo-boek staat niks over die extra connector hoor, alleen dat die er op zit. NIET of die er ook echt op moet. DAT vroeg ik me af, niks meer, niks minder ;)

Maar goed, ik ben tot de conclusie gekomen: jullie weten het ook niet :Y) Dus ik laat ik het maar lekker zitten zoals het is, alles werkt perfect, so don`t worry, be happy... :+

Deze mag van mij dicht, komt toch niks nuttigs meer uit... ;(

Use the Search Luke...

• hightower
makkie schreef op 02 oktober 2002 @ 22:29:
[...]

Het sloeg niet op jouw maar de meest mensen gaan toch vaak zo tekeer als er weer iets nieuw ingebouwd moet worden.

Ik bedoel dus als je een stekker ziet niet denken , ach dat hoort bij een serverplank ofzo zal ik wel niet nodig hebben.(het zit er niet voorniks op)
ow, je reageerde op mijn reactie. dat vond ik al zo raar. Het enige dat ik bedoel met mijn reactie is dat die 5/6 polige platte stekker vaak op server borden zit.

• makkie
Silentpuma schreef op 02 oktober 2002 @ 22:30:
[...]

1 ding: jullie hebben wel gevoel voor humor :+

Duh! Die grote zit er natuurlijk wel in he, anders kan ik hier toch niet zitten chatten?! (maar 1 PC ;()
En voortaan EERST hele topic lezen, meeste opmerkingen zijn al tig keer langsgekomen... |:(

En in mijn Mobo-boek staat niks over die extra connector hoor, alleen dat die er op zit. NIET of die er ook echt op moet. DAT vroeg ik me af, niks meer, niks minder ;)

Maar goed, ik ben tot de conclusie gekomen: jullie weten het ook niet :Y) Dus ik laat ik het maar lekker zitten zoals het is, alles werkt perfect, so don`t worry, be happy... :+

Deze mag van mij dicht, komt toch niks nuttigs meer uit... ;(
Volgens mij komt dat doordat er opeens 2 verschillende "topics" door elkaar lopen ,1 over een ASUS mobo en 1 over een MSI K7T turbo2.
Maar die vierkante stekker moet je er dus gewoon opzetten voor de extra power coor je CPU.

• makkie
Is dit het hele type nummer van je mobo (Asus P4T) (als je nog belangstelling hebt?)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

owkeej, kwenie of et al duidelijk is want ik heb niet echt de moeite genomen om alles te lezen (ff ieneemienmutten, en dan lees ik).
Maaurh die 6polige stekker op je voeding is een AT-power connector (staat er toevalig P8 of P9 op?).
vroeger zaten er 2 van op een AT mobo (pentium1 enzo).
tegenwoordig heeft Intel er weer 1 op hun mobo's gemaakt voor pentium4, om te voorzien in de grote stroombehoeft (neem ik aan).
er is ook een klein vierkant stekkertje die hetzelfde doel dient, maar dan voor 12 volt ipv de 3 en 1,5 die de AT plug levert.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
(jarig!)
Door makkie - Wednesday 02 October 2002 22:34

Volgens mij komt dat doordat er opeens 2 verschillende "topics" door elkaar lopen ,1 over een ASUS mobo en 1 over een MSI K7T turbo2.
Maar die vierkante stekker moet je er dus gewoon opzetten voor de extra power coor je CPU.
Kijk, die heeft het begrepen ;) Idd, (wat ik eerder al probeerde te zeggen) er lopen nu iets van 2 topics door elkaar. Beetje verwarrend dus, wist niet meer wat voor mij bedoeld was! :D

De volledige naam van mijn mobo is een 'Asus P4T', oftewel de eerste met Rambus erop. (Makkie ;)) In mijn moboboekje noemen ze die 6-pin een 'AUXPWR'. Op de stekker uit de voeding staat niks meer dan 'P2' wat natuurlijk duidt voor Power 2 (denk ik :?) Dat ding levert (al eerder vermeld) 3x COM, 2x +3V en 1x +5V.
Nou heb ik gisteravond mijn hele mobo-boekje nog eens doorgespit, en er wordt maar heel kort over dat ding gesproken. Iets met 'Auxilary Power', only needed in sertain sircomstances. Lekker dan. |:(
Nou zit ik zelf aan te denken om dat ding er misschien toch maar in te proppen, want het zou mijn systeem wat extra juice geven. Want server-borden verbruiken toch ook veel stroom? Vandaar dat dat ding er zeker opzit... 8)7
Mobo en voeding heeft zo`n ding, dus dan zal het wel goed wezen? :?

Zijn er mensen die ook zo`n connector hebben? Wat hebben jullie ermee gedaan?

Use the Search Luke...

Verwijderd

op je mobo drukken ik heb ook msi borje en daar passie die stekkers gewoon op dus erop gedrukt alles loopt goed dus lekker boeiuh :P

afknippe is zonde :P

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
(jarig!)
OK, dan stop ik hem er ook gewoon in. Is ergens natuurlijk logisch denk als me voeding + mobo er 1 hebben... Maar goed, dan weet ik het nu zeker, thnx all voor de reacties! _/-\o_

Deze kan dus dicht...

Use the Search Luke...

Pagina: 1