Verlicht Keyboard !

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
ik ben op zoek naar een verlicht keyboard, zodat je dus ook 's nachts zonder licht aan lekker door kan typen (idd. ik ben niet zo l33t dat ik volledig alle knoppen kan vinden)

maar ik heb tot nu toe nog niks gevonden, weet er iemand een shop ( i-net ) waar ze die wel hebben ?

• Laurent
  • Niet online
Een standaard verlicht toetsenbord heb je dus niet, behalve dan een bureau-achtig iets waarbij een lamp op je toetsenbord schijnt (heb ik eens gezien bij de gamma/ikea/karwei oid).

Je kan wel je toetsenbord zelf modden zodat je bijvoorbeeld blauw neon licht tussen de toetsen hebt :) (zie daarvoor CME).

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Bureaulampje? Of ben ik nu ouderwets....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Toulinash
het gaat dus idd niet om een bureaulampje, maar een TB met idd licht eronder. zoals je bij mobile telefoons ook de nummers verlicht zijn. ze zijn er wel (maar ja, je raad het al, alleen in amerika) maar ik hoopte dat ze ook in NL te verkrijgen zijn.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Eh, misschien Glowstring inbouwen?

How-to op ccmod

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

nee, ze worden in NL niet verkocht, zoals meneer A. al zei.
En nee Exirion, bureaulampies zijn veeeeel te ouderwets :+
Dat wordt dus modden, neonlicht is heel mooi :)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Exirion schreef op 02 oktober 2002 @ 19:37:
Dude, dan zien z'n ouders het, het is juist de bedoeling dat hij 't in 't donker kan doen :X

Persoonlijk heb ik eigenlijk nog nooit een verlicht standaard toetsenbord gezien? :o
Als ze al bestaan zijn dat standaard toetsenborden die door anderen gemod zijn den 'k en daarom erg duur.

Het beste is zelf eentje maken, als je handig bent, anders zoek je nog even door naar een gemodde versie of een site die ze wil modden voor je. Het goedkoopste en het efficientste is echter een (online) typecursus! Heb je je leven lang plezier van en tot nog toe bevalt het volledig blind typen me prima ;)

Dividend for Starters

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 13:40
Toetsen vervangen door alfanumerieke led displays :9~

(wel een duur grapje)

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Je hebt toch doorzichtige keyboards? Tja, dan is het ff wat meer ledjes inbouwen. Niet zo'n moeite wel? (als het echt donker is, heb je aan 4 ledjes al genoeg)

Verwijderd

Packerd Bell heeft ze een tijdje gehad :)

Verwijderd

hmm wel handig verlicht toetsenbord, ik wil ook nog wel es graag in het donker chatten/gamen...zie vaak die toetsen niet....(blind typen kan ik niey), maar heb geen zin om te gaan klooien met me toetsenbord...dus wacht wel...suc6 met zoeken...:P

• BaBy-G
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04 02:45
een verlicht keyboard heb ik zelf nog nooit gezien... :?
misschien kan je er zelf eentje modden :Y)
voor de laptop heb je wel van die geinige lampies die gewoon stroom trekken van je USB poort...

suc6

Man - a being in search of meaning

• Reptile209
  • Laatst online: 21:34

Reptile209

- gers -

Wat nou donker: je 1337 23" monitor geeft toch zat licht om bij te kunnen typen? En anders licht je je bij met je muis :P. Maar serieus: als ik dat zou willen geeft mijn 17" al zat licht om bijna een boek bij te lezen, backlight is wel gaaf: als het je lukt wil ik PICS!! :)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Reptile209 schreef op 02 oktober 2002 @ 21:50:
Wat nou donker: je 1337 23" monitor geeft toch zat licht om bij te kunnen typen? En anders licht je je bij met je muis :P. Maar serieus: als ik dat zou willen geeft mijn 17" al zat licht om bijna een boek bij te lezen, backlight is wel gaaf: als het je lukt wil ik PICS!! :)
Ik neem aan dat hij de monitor ook wat donkerder zal zetten, om twee redenen:

-Schele ogen reductie
-Hij wil het geheim houden voor zijn ouders, blijkt.

;)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:20

Zoefff

❤ 

Ik zou dus echt NIET in het donker gaan zitten staren naar een beeldscherm, dat is echt heel slecht voor je ogen.... Zorg altijd dat er achter je monitor ook nog wat licht is, mijn ervaring is dat dat erg prettig is...

Maar als je het toch wil doorzetten, moet je misschien ns kijken naar van die kleine lampjes die dj's ook gebruiken voor boven hun draaitafel ofzo?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 12:44
glow-in-the-dark lettertjes uitknippen en erop plakken...dat gaat wel een tijdje mee :+

• Reptile209
  • Laatst online: 21:34

Reptile209

- gers -

Dat valt inderdaad niet op in het donker... maar als zijn moeder overdag komt stofzuigen ziet het er toch wel raar uit denk ik zo :X
Ledjes zie je tenminste niet als je ze aan en uit zet met je unieke chipcardreader.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

[quote]Zoefff schreef op 02 oktober 2002 @ 22:00:
Ik zou dus echt NIET in het donker gaan zitten staren naar een beeldscherm, dat is echt heel slecht voor je ogen.... Zorg altijd dat er achter je monitor ook nog wat licht is, mijn ervaring is dat dat erg prettig is...

is niet slecht voor je ogen B) worden ze hooguit sneller moe van, zijn allemaal fabeltjes, te dicht op de tv zitten, lezen in het donker etc.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
[quote]Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 08:15:
Zoefff schreef op 02 oktober 2002 @ 22:00:

is niet slecht voor je ogen B) worden ze hooguit sneller moe van, zijn allemaal fabeltjes, te dicht op de tv zitten, lezen in het donker etc.
Moe worden en slecht voor je ogen is heel wat anders. Zie het als de conditie van je ogen. Als deze goed is houd je het langer vol. Persoonlijk heb ik hier totaal geen last van. (maar ik kan als het pikdonker is alles nog redelijk goed zien)

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

er bestaan toch doorzichtige toetsenborden? Nou een beetje tweaker weet daar wel raad mee hoor :)

Verwijderd

[quote]elgringo schreef op 03 oktober 2002 @ 08:22:
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 08:15:

[...]

Moe worden en slecht voor je ogen is heel wat anders. Zie het als de conditie van je ogen. Als deze goed is houd je het langer vol. Persoonlijk heb ik hier totaal geen last van. (maar ik kan als het pikdonker is alles nog redelijk goed zien)
Die twee dingen hangen samen.

Als iets "slecht" voor je ogen is heeft het oog er meer moeite mee om het beeld toch fatsoenlijk door te geven. Hierdoor worden je ogen sneller moe.

"Slecht" bedoel ik in dit verband als "niet gemakkelijk".

Daarnaast is het ook nog eens ongezond voor je ogen. Dit heeft te maken met het open en dichtgaan van de iris (of hoe je dit ook zegt),
Hij gaat namelijk vrij ver openstaan omdat de kamer donker is. De beeldbuis is scherp-lichtgevend. Dit samen betekend een soort van inbranding van het beeld op de ogen. Het idee van even snel in een felle lamp kijken... waarna deze overal waar je kijkt op je netvlies blijft staan.

• Toulinash
doorzichtige TB's zie ik ook niet zo een twee drie hoor ?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Toulinash schreef op 03 oktober 2002 @ 19:56:
doorzichtige TB's zie ik ook niet zo een twee drie hoor ?
Komt doordat je er doorheen kijkt B)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

leer blindtype ;P haha

Verwijderd

Iedere mobiele telefoon heeft het, verlichte toetsen. Werkt inderdaad erg prettig in het donker, dus waaarom het toetsen bord niet?
Constructief lijkt het me een heel karwei. De tekentjes op de toetsen zouden op een of andere manier transparant in de toets gemaakt moeten worden en er zou een miniscuul lichtbronnetje in de toets moeten zitten. De lichtbron moet dan ook nog tegen de voortdurende toetsaanslagen kunnen.

Verwijderd

Een telefoon heeft gewoon een paar ledjes ingebouwd en de toetsen doorschijnend gemaakt. Maak het niet moeilijker dan strikt noodzakelijk. ;)

Verwijderd

Ja een telefoon maar we hebben het nu over een toetsenbord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 20:42:
Ja een telefoon maar we hebben het nu over een toetsenbord.
Ik haak in op jou opmerking op telefoons.

Hou het dan bij het topic, hoef je ook niet meer je eigen afdwalen te corrigeren ;)

• Toulinash
Exirion schreef op 03 oktober 2002 @ 19:58:
[...]

Komt doordat je er doorheen kijkt B)
Dude, ik bedoel in de winkel, bij pricewatch :)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:27
Afbeeldingslocatie: http://www.neontrim.com/keybord1.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.neontrim.com/keybord2.gif

zoiets?

edit:

Oh wacht, deze toetsen geven geen licht |:(

• Marv
  • Laatst online: 11-06 06:52
Exirion schreef op 02 oktober 2002 @ 19:37:
Je lijkt m'n moeder wel :X :+

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

internetinfo schreef op 03 oktober 2002 @ 22:22:
[afbeelding]
[afbeelding]

zoiets?

edit:

Wel mooi, dat wel.

Dit is niet te koop neem ik aan?

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 11:22
(jarig!)
Tnx guyz, nu weet ik in iedere geval zeker dat ik glowstring moet gebruiken i.p.v. CCFL :) .
Ennuh, de LED's van m'n dual optical zijn op dit moment rood, kan ik ze simpelweg vervangen met blauwe of komt daar meer bij kijken?

• Toulinash
kijk deze, maar die is in NL niet te verkrijgen :
Afbeeldingslocatie: http://www.eluminx.com/store/Products/Product_Large.gif

Verwijderd

een beetje duur, vind je niet ?
Je kan toch maar het beste zelf gaan modden lijkt me :)

• Toulinash
niet echt duur toch ? als je kijkt naar de uitvoering/vormgeving ?

Verwijderd

Over het algemeen lijkt het me best gaaf als men een toetsenbord uit kon brengen waar de letters oplichtten... net zoals je in een auto verlichting hebt !! zou dit technisch mogelijk zijn ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 20:27:
een beetje duur, vind je niet ?
Je kan toch maar het beste zelf gaan modden lijkt me :)
Hoe duur zijn de zelfmaak-onderdelen dan?

Verwijderd

internetinfo schreef op 03 oktober 2002 @ 22:22:
[afbeelding]
[afbeelding]

zoiets?

edit:

ziet er erg mooi uit

Verwijderd

Zekers.

-Ik wil alleen weten of er ook andere kleuren zijn te verkrijgen.
-Hoe duur het geheel is in onderdelen

;)

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 11:22
(jarig!)
afhankelijk van wat je neemt. je kan bijvoorbeeld de stroom voor je glowstring vanaf de PS/2 of USB aftappen (euro'tje of 20,-), maar er zijn ook kant-en-klare keyboard mod kits verkrijgbaar (werkt met batterijen)(€37,- bij xxlcases.nl)

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 17:08

crashtestdummy

Ajoeto member

Die Apple Imac toetsenborden zijn toch blauw-transparant, zwarte toetsen, witte letters? Als je daar nu wat blacklight op gooit? Ziet er volgens mij fantastisch uit dan.

In GoT > CM loopt op dit moment een IA waar je oa UV-Ledjes kunt aanschaffen.
[rml][ IA] LEDS 3 & 5 mm helder transparant diverse kleuren[/rml]
8)

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Verwijderd

Hmm, Blacklight :) valt niet op in het donker, en als je dan witte stickers op je toetsen plakt en daarop de lettertjes schrijft...en ut is nog goedkoop ook...
hebben ze blacklight ook in kleine vorm? vorm fietslampjes? :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2002 11:36 . Reden: toevoeging... ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 11:34:
Hmm, Blacklight :) valt niet op in het donker, en als je dan witte stickers op je toetsen plakt en daarop de lettertjes schrijft...en ut is nog goedkoop ook...
hebben ze blacklight ook in kleine vorm? vorm fietslampjes? :)
Lange ztijfd in blacklight (verder donkere kamer) is niet zo prettig denk ik voor je ogen... Beetje rare perceprie van wit als je dan weer in "gewoon" licht kijkt niet?

Wel een goed, maar misschien wat ongezonde oplossing
Pagina: 1