Toon posts:

Proliant ML370

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alowa ,

Zijn inbouwbrackets voor een ULtra160 SCSI HDD los te krijgen voor een Compaq Proliant Server (NL370) ...kan ze nergens vinden op das net ....ook niet bij compaq .

Zie alleen HDD's die door compaq geleverd worden MET bracket eromheen , maar die dingen zijn belachelijk duur .

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 19:14
heb er hier 5 liggen, zeg het maar

Verwijderd

Topicstarter
5 brackets of harddisks ???
moet niet die dingen hebben die er inzitten als ey leeg is .....

btw ..ik hoef die hot-plug array niet perse te gebruiken neem ik aan (?)

Verwijderd

kzou het niet zeggen anders gelijk een slotje vrees ik.
brandon schreef op 02 oktober 2002 @ 19:11:
heb er hier 5 liggen, zeg het maar

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 19:09:
Alowa ,

Zijn inbouwbrackets voor een ULtra160 SCSI HDD los te krijgen voor een Compaq Proliant Server (NL370) ...kan ze nergens vinden op das net ....ook niet bij compaq .

Zie alleen HDD's die door compaq geleverd worden MET bracket eromheen , maar die dingen zijn belachelijk duur .
Kom op zeg, bel een compaq leverancier zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
zo sprak de heer :)

Verwijderd

Topicstarter
CRiSiS schreef op 02 oktober 2002 @ 19:27:
[...]

Kom op zeg, bel een compaq leverancier zou ik zeggen.
dat heb ik gedaan maar ze verkopen die dingen enkel en alleen MET HDD tegen woekerprijzen ...Ik als anti globalist en anti kapitalist weiger die dingen daar te kopen .
Moet 5x 40 Gb hebben ..scheelt me nogal wat als ik die brackets los kan krijgen en er een paar IBM\MAXTOR of andere HDD"s in kan zetten ..
zal me een kleine 1000 Euro schelen

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 19:29:
[...]

dat heb ik gedaan maar ze verkopen die dingen enkel en alleen MET HDD tegen woekerprijzen ...Ik als anti globalist en anti kapitalist weiger die dingen daar te kopen .
Moet 5x 40 Gb hebben ..scheelt me nogal wat als ik die brackets los kan krijgen en er een paar IBM\MAXTOR of andere HDD"s in kan zetten ..
zal me een kleine 1000 Euro schelen
eh, in zon proliant ml 370 kan je alleen scsi disken kwijt... GEEN ide diskjes... tenminste ik ga er vanuit dat je met 'maxtor/ibm' ide disken bedoelt :?

en ja maxtor maakt ook scsi disken, maar als je 5x40Gb scsi disken moet hebben heb je ook geld zat ;)

A wise man's life is based around fuck you

• wezep
  • Laatst online: 23-03 21:12
zwelgje schreef op 02 oktober 2002 @ 20:19:
[...]

eh, in zon proliant ml 370 kan je alleen scsi disken kwijt... GEEN ide diskjes... tenminste ik ga er vanuit dat je met 'maxtor/ibm' ide disken bedoelt :?

en ja maxtor maakt ook scsi disken, maar als je 5x40Gb scsi disken moet hebben heb je ook geld zat ;)
Dat zat ik me ook te bedenken, maar heb het niet gepost: nam aan dat de topicstarter wel wist dat een ML370 scsi heeft. Toch topic starter???
Die 40Gb, die doet je twijfelen he.. IDE/SCSI/IDE/SCSI

Verwijderd

Topicstarter
wezep schreef op 02 oktober 2002 @ 20:51:
[...]

Dat zat ik me ook te bedenken, maar heb het niet gepost: nam aan dat de topicstarter wel wist dat een ML370 scsi heeft. Toch topic starter???
Die 40Gb, die doet je twijfelen he.. IDE/SCSI/IDE/SCSI
U2W SCSI 160 ja , daar ben ik van op de hoogte ja . Maar moet die Hot.Swap. brackets hebben waar ik de HDD in kan doen . Wil ze niet los erin hangen .

• wezep
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 09:49:
[...]

U2W SCSI 160 ja , daar ben ik van op de hoogte ja . Maar moet die Hot.Swap. brackets hebben waar ik de HDD in kan doen . Wil ze niet los erin hangen .
U2W SCSI 160: is dat een nieuwe scsi standaard??
Je hebt U2W dat is 80Mb/s en je hebt U160 dat is 160Mb/s.
Is wel handig om te weten welke type scsi je hebt: dus wat je controller ondersteund. Dit ivm de koop van hd's.
Bedenk wel dat deze hd's ook erg duur kunnen zijn: www.beat-it.nl heeft soms wel leuke prijzen voor scsi schijven.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bedenk ook dat je voor de granatie/service betaald.
Zodra je controller aangeeft dat de harde schijf problemen veroorzaakt, krijg je binnen de garantie terminn van CPQ gewoon een nieuwe HD.
Klaar uit.

Bij een losse schijf kan je controller 'm wel afkeuren, maar een normale SCSI controller zal er nog vrolijk mee doorwerken .. zit je wel met een probleem.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
wezep schreef op 03 oktober 2002 @ 10:13:
[...]

U2W SCSI 160: is dat een nieuwe scsi standaard??
Je hebt U2W dat is 80Mb/s en je hebt U160 dat is 160Mb/s.
Is wel handig om te weten welke type scsi je hebt: dus wat je controller ondersteund. Dit ivm de koop van hd's.
Bedenk wel dat deze hd's ook erg duur kunnen zijn: www.beat-it.nl heeft soms wel leuke prijzen voor scsi schijven.
Ik schreef wat op de kabel stond .
Zie link voor U2W SCSI 160 ..geen nieuwe standaard ..
http://bangkokcom.hypermart.net/hdd-n2.html (mot je eens kijken Quantum)

tis idd beter im maar gewoon compaq te kopen . Kan ik bellen als ik een probleem heb ..da scheelt

• wezep
Op diverse sites worden vaak Compaq schijven aangeboden:
www.2dehands.nl
www.marktplaats.nl
www.tweakers.net/aanbod :)

• FdG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

FdG

Losse brackets kun je kopen bij www.mr-at.nl maar ze zijn erg duur! De ML370 werkt met het nieuwe gietijzeren model met zwart front en die kosten daar 115 EUR per stuk. Wat je beter kunt doen is inderdaad regelmatig marktplaats.nl in de gaten houden; daar worden regelmatig 9,1 schijven aangeboden die in die brackets zitten; koop die voor +- 99 EUR en verkoop daarna de disks weer! Op die manier heb ik ook 20 van die brackets bij elkaar gespaard!
Pagina: 1