Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Leadtek Ti4400 lawaai?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Leadtek Ti4400 en dat ding maakt echt een pokke herrie! Heb net eens ff die 2 stekkertjes van de fan's eruit getrokken en ik hoorde geen geluid meer uit m'n PC komen (ja, hij deed het nog wel ;) ). Nou wil ik eens ff gaan kijken wat ik daaraan kan doen, maar kan er eigenlijk geen andere fan's inzetten (qua diameter dan), want fan's zitten helemaal in koelelement geplaatst.
Ze draaien nu op 11.7V (na meting), is het mogelijk om ze terug te schroeven tot b.v. 7V en zo ja, wat moet ik er dan tussen gooien qua weerstand?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Meer iets voor CE. Move --> CE :)

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:24
mod er een heatsink op of die nieuwe zalman hp80 :9~

• Prulleman
  • Laatst online: 15:33
je kan proberen of de heatsink goed genoeg is voor 1 zalman fan. Gewoon de kleine fannetjes eruit schroeven en een grote fan erop richten (volgens mij kan je zo'n zalman ding ook wel zo monteren dat ie op je videokaart gericht staat).

Als dat niet genoeg koelt moet je misschien ook nog een andere heatsink erop bouwen zoals gfo zegt.

Volgens mij kan je je videokaart niet echt slopen als ie te warm wordt, gewoon kijken of je beeld nog netjes blijft, zo niet gelijk de stekker eruit rossen en je videokaart blijft wel heel.

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Is zo'n Zalman HP80 ook te monteren op een Leadtek 250TD (= Ti4400)? Zit echt een major bouwwerk omheen.. Lijkt mij op zich wel een mooi ding! Op zich hoeft hij iets minder goed te koelen, want de casetemp is rond de 27 graden en CPU komt nooit boven de 38 graden.

• X-Rey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:07
die van mij maakte een beetje lawaai, toen heb ik die "stofvangers" ervoor weggehaald, nu hoor ik heeeeeeeeeeel weinig.

• Prulleman
of je gooit er een speciale passieve VGA zalman op:
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/pbimages/17cu.gif

Strava

Verwijderd

Ik vindt deze ook wel :9

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80b-4.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80b-2.gif

Specs:
<--Exploded View
- Weight: 385 g*
- Heatpipe: Gold Plated Copper Tube
- Dissip. Material : Aluminum
- Dissip. Area: 1000 cm2
Deze komt iig op mijn vga, in combinatie met wat andere Zalman dingen :Y)

• Prulleman
die is wel erg stoer idd.....
wakosta??

Strava

Verwijderd

das de zalman ZM80-HP er is al een nederlandse review verschenen op ... zie m'n sig!!

Superding, mooi en koel aanradertje

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 19:21:
Is zo'n Zalman HP80 ook te monteren op een Leadtek 250TD (= Ti4400)? Zit echt een major bouwwerk omheen.. Lijkt mij op zich wel een mooi ding! Op zich hoeft hij iets minder goed te koelen, want de casetemp is rond de 27 graden en CPU komt nooit boven de 38 graden.
Dit lijkt me wel, staat op zalmansite dat als je linksboven en rechtsonder naast je eigenlijk GPU 2 gaatjes hebt zitten, dat ie dr op kan!
Dat grote blok komt over een kleiner blok heen.

Kijk hier anders ff:
http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80-hp.htm

Verwijderd

Prulleman schreef op 02 oktober 2002 @ 19:37:
die is wel erg stoer idd.....
wakosta??
Lui ofzo?
Wat dacht je van de pricewatch :Z

hier staat ie

Verwijderd

Topicstarter
Heel vet, ga zo gelijk ff checken of het past! Heb ik weer wat om te knutselen en m'n PC stiller te maken :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik weet niet hoe de ti4400 verschilt qua koellichaam van een ti4200, maar zo heb ik t gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/hpbimg/nieuw%20koelblok%20boven.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/fredjuhh/hpbimg/nieuw%20koelblok%20zijkant%20plat.jpg

nu ZUIGT hij de lucht door het koelblok, en dan niet via de bovenkant, maar helemaal vanaf de zijkanten, dus langere weg, en na het fannetje word het meteen weggezogen door mijn slotfan

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Even een tip haal je luchtfilters er tussen uit.
Dit scheelt al een hoop.
Je kan eventueel het koellichaam eraf halen en de koelprut vervangen door Arctic Silver 3 en dan de fans op 7V laten draaien.
Das een stuk goedkoper als die Zalman cooler aanschaffen.

• Xavier
  • Niet online
_ferry_ schreef op 02 oktober 2002 @ 21:17:
ik weet niet hoe de ti4400 verschilt qua koellichaam van een ti4200, maar zo heb ik t gedaan:
[afbeelding]
[afbeelding]

nu ZUIGT hij de lucht door het koelblok, en dan niet via de bovenkant, maar helemaal vanaf de zijkanten, dus langere weg, en na het fannetje word het meteen weggezogen door mijn slotfan
Scheelt enorm kwa koellichaam.
de Ti4400 en Ti4600 zijn hetzelfde.
De Ti4200 is anders.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-11 10:18

Kr3Kr

Melpomene

ja klopt, maar die zalman ziet er wel errug geil uit!
* Kr3Kr gaat met de hcc dagen eentje halen :9

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
Xavier schreef op 02 oktober 2002 @ 21:18:
Even een tip haal je luchtfilters er tussen uit..
Dit scheelt al een hoop.
Dat ga ik gelijk even proberen!
Je kan eventueel het koellichaam eraf halen en de koelprut vervangen door Arctic Silver 3 en dan de fans op 7V laten draaien.
Dat was dus mijn eigen idee (afgezien van die Artic Silver 3). Kun je mij vertellen hoe ik die fannetjes op 7V krijg?
Das een stuk goedkoper als die Zalman cooler aanschaffen.
Ik ga denk ik die Zalman ook op de HCC dagen scoren 8).

• Xavier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 21:36:

Dat was dus mijn eigen idee (afgezien van die Artic Silver 3). Kun je mij vertellen hoe ik die fannetjes op 7V krijg?
Sluit ze aan op een gewone molex connector.
En dan de Plus op de gele draad en de min op een rode draad.

Dit word denk ik ook wel in de FAQ uitgelegd en anders moet je even searchen. Dit is al 1000 keer uitgelegd.
succes!!

Verwijderd

Topicstarter
Gaat de VGA-kaart dan niet piepen dat hij geen respons krijgt van z'n fan's? Wat ik bedoel is; als ik de CPU-fan niet aansluit, start de PC niet op. Heeft de VGA-kaart (en dan specifiek de Leadtek Winfast 250TD Ti4400) niet zo'n beveiliging? Ik heb namelijk niet zo'n zin om de draadjes te slopen en vervolgens tot de conclusie te komen dat het niet werkt!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 21:54:
Gaat de VGA-kaart dan niet piepen dat hij geen respons krijgt van z'n fan's? Wat ik bedoel is; als ik de CPU-fan niet aansluit, start de PC niet op. Heeft de VGA-kaart (en dan specifiek de Leadtek Winfast 250TD Ti4400) niet zo'n beveiliging? Ik heb namelijk niet zo'n zin om de draadjes te slopen en vervolgens tot de conclusie te komen dat het niet werkt!
Nee hoor, het werkt prima (heb zelf een TNT2 met ZM55V).

Verwijderd

Nee dat doettie niet... stel je gooit die zallman erop zonder fans.. dan doettie het toch ook :D

Verwijderd

ze ligge bij de regenboog voor 37 eur meen ik

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 21:58:
Nee dat doettie niet... stel je gooit die zallman erop zonder fans.. dan doettie het toch ook :D
Mmm.. daar is inderdaad over nagedacht _/-\o_

Verwijderd

Maar inderdaad.. als je het stil wil hebben.. koop dan die zallman.. is ff piel werk maar dan heb je heeeel je kast helemaal stil.. ook al doe je nu van alles.. je zal m blijven horen.. ik bedoel, die fans blijven toch draaien en geven weer trillingen etc door je kast.. blaat... gewoon die zallman halen :)

• Prulleman
Xavier schreef op 02 oktober 2002 @ 21:50:
[...]

Sluit ze aan op een gewone molex connector.
En dan de Plus op de gele draad en de min op een rode draad.

Dit word denk ik ook wel in de FAQ uitgelegd en anders moet je even searchen. Dit is al 1000 keer uitgelegd.
succes!!
Andersom toch?? rood is toch de + (12) en ipv aansluiten op de ground (zwart) gooi je die op de gele (5 volt), wat dan dus de min is.

Zoals jij het zegt draait ie de verkeerde kant op volgens mij

Strava

Verwijderd

In een review waar de link hierboven werd gegeven was de temp van een Hercule GF 2 zelfs met 7 graden gedaalt t.o.v. de originele met fan!

Dus én geen fan meer, én lagere temps!
Nou wordt een GF4 wel iets warmer, maar toch :)

Wat ik me afvraag is of het wel gaat passen.
Heb ff een plaatje van de PCB layout gezocht, en een print screen gemaakt van het installatie filmpje van Zalman

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.co.nz/ocnz/vga/leadtekti4600/greasefront.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vincentkoeter/80hp.jpg

Er zitten verstelbare schroefjes aan de heatsink, maar of hij het haalt :?
Ik weet het niet.

Verwijderd

Prulleman schreef op 02 oktober 2002 @ 22:16:
[...]

Andersom toch?? rood is toch de + (12) en ipv aansluiten op de ground (zwart) gooi je die op de gele (5 volt), wat dan dus de min is.

1) Offtopic
2) Een fan kan maar een kant op draaien, dat ie andersom zou draaien is complete nonsense
3) Google zoeken: 7volt fan mod doet wonderen :)

Back ontopic please :>

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:22:
In een review waar de link hierboven werd gegeven was de temp van een Hercule GF 2 zelfs met 7 graden gedaalt t.o.v. de originele met fan!

Dus én geen fan meer, én lagere temps!
Nou wordt een GF4 wel iets warmer, maar toch :)

Wat ik me afvraag is of het wel gaat passen.
Heb ff een plaatje van de PCB layout gezocht, en een print screen gemaakt van het installatie filmpje van Zalman

[afbeelding]

[afbeelding]

Er zitten verstelbare schroefjes aan de heatsink, maar of hij het haalt :?
Ik weet het niet.
Hij haalt het, neem dat van mij aan. Er zitten 2 types onderblokken bij de 80HP en hij heeft voldoende aan 2 gaatjes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 22:06:
Maar inderdaad.. als je het stil wil hebben.. koop dan die zallman.. is ff piel werk maar dan heb je heeeel je kast helemaal stil.. ook al doe je nu van alles.. je zal m blijven horen.. ik bedoel, die fans blijven toch draaien en geven weer trillingen etc door je kast.. blaat... gewoon die zallman halen :)
Pielwerk valt wel mee, half uurtje en hij zit!!

• M14
  • Laatst online: 26-11 18:44

M14

Ik heb ook de LEADTEK TI4400. Ik heb het ding oa speciaal gekocht voor het koelblok + koelers die er op zit. Die zijn echt w00t!! Verder vind ik dat het ding nie zoveel herrie maakt. CPU koeler maakt evenveel lawaai (is standaard P4 boxd koeler).
_ferry_ schreef op 02 oktober 2002 @ 21:17:
[afbeelding]
[afbeelding]

Verder voor de verschillen tussen TI4200 en TI4400 (bovenste is TI4400):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1022137549.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1022137550.jpg

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Xavier
  • Niet online
Prulleman schreef op 02 oktober 2002 @ 22:16:
[...]

Nee hoor.
Ik had het goed.
Meet maar na met een multimeter.

• pSycho-Y2K
  • Laatst online: 01-04 08:17
Ik heb zelf de Leadtek Geforce4 Ti 4600, ook met die aso koeling.
Prima kaartje en koeling :) Doet het trouwens goed op LAN-Parties ;)

• inimoek_XP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01-2022

inimoek_XP

Sambal erbij?

wat ook aan te raden is : om even dat koellichaam van Leadtek eraf te hale en AC erop smeren , omdat standaard bij die kaarten maar voor de helft koelpasta op die dingens is gesmeerd en je moet dat koelblok laten aandrukken door iets... want normaal raken ze het geheugen bijna niet ( ik heb dat ook gedaan... + 10 core en 24 mem ) >:)

[ Voor 0% gewijzigd door inimoek_XP op 02-10-2002 22:40 . Reden: ooooooooooooow wat ben ik stom ooooooooooooow............ :O ]

AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 21:52
inimoek_XP schreef op 02 oktober 2002 @ 22:36:
wat ook aan te raden is : om even dat koellichaam van Leadtek eraf te hale en AC erop smeren , omdat standaard bij die kaarten maar voor de helft koelpasta op die dingens is gesmeerd en je moet dat koelblok laten aandrukken door iets... want normaal raken ze het geheugen bijna niet ( ik heb dat ook gedaan... + 10 core en 24 mem ) >:)
waar meet jij dan je temps mee van je mem en core? Ik kan geen goed proggie vinden voor mijn Leadtek Ti4400!

..::System Specs::..

• inimoek_XP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01-2022

inimoek_XP

Sambal erbij?

er zitten geen sensors op...
dat was dat ik geen glitches zag ( ik kon gewoon wat verder )
op gevoel >:)

AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maarehm, bij die Zalman zitten geen geheugen heatsinks. (toch?)

Zou m'n Leadtek 4400 wel zonder heatsinks kunnen op het geheugen :?

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-11 21:52
steve_jacks schreef op 02 oktober 2002 @ 22:58:
Maarehm, bij die Zalman zitten geen geheugen heatsinks. (toch?)

Zou m'n Leadtek 4400 wel zonder heatsinks kunnen op het geheugen :?
zat k ook al aan te denken en anders mot je 8 x Alpha heatsinkjes kopen. (OC-Shop, Freezing Hardware e.d) En die erop gooien met Artic Epoxy oid.

..::System Specs::..

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand niet gewoon zo'n Zalman op z'n Leadtek Ti4400/Ti4600 gebouwd en kan ons wat pics showen? Geheugen lijkt mij idd een probleem!!

Verwijderd

Topicstarter
Heb net die stof-roosters eruit gehaald en dat scheelt al een flinke slok op een borrel! Heb ff de koeler gedemonteerd en vrees dat die Zalman een probleem kan worden! Hij zal er wel op passen, maar het geheugen is dan al z'n koeling kwijt! Oplossing zou zijn om daar koelblokjes weer op te monteren, maar dat wordt een prijzig geintje denk ik zo..

Heeft iemand daar al wat op gevonden?

Verwijderd

damn, dus je kunt dit niet toepassen op de leadtek ti4200 want die heb ik, mijn fan is helemaal naar zn grootje, hij wil gewoon niet meer draaien :'( heeft er eimand ervaringen met een ander koelelement op een ti4200?

Verwijderd

Topicstarter
Geloof dat Thermalthake een hele goede koeler voor de Ti4200 heeft en anders kun je er ook zeker zo'n Zalman op kwijt, alleen nogsteeds het probleem met het koelen van je geheugen..

Verwijderd

gfo schreef op 02 October 2002 @ 19:13:
mod er een heatsink op of die nieuwe zalman hp80 :9~
Haha dit is echt al SUPER oud :D weet ik maar toch heb ik er nu een vraag over.
Ik heb al 9maanden mn gf4 ti4400 leadtek. Ik heb nu alles "stil" gemaakt alleen mn videokaart maakt me teveel herrie :).
De vraag is die alman hp80 werktie goed? past hij op die leadtek aangezien daarnogal een apparte cooling op zit. Ik heb geen flauw idee hoe het er onder uit ziet :)
en als laatste wat ik ook al eerder zei. Werkt het een beetje koelt het beetje fatsoenlijk.

btw ik heb een xasar III als case, dan heb je een beetje een idee van airflow etc dat lijkt me namelijk nogal belangrijk met die hp80

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
de zalman hp80 koelt meer dan voldoende, maar dat had je eigenlijk ook wel kunnen via via bijvoorbeeld google

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Had nog ff verder gesearched en je was dit tegengekomen:
[rml]-NJ- in "[ GF4 Ti] Passief koelen ?"[/rml]
Oftewel ja dat gaat goed.

• Casejunkie
  • Laatst online: 26-11 11:22
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 19:31:
[...]

Haha dit is echt al SUPER oud :D weet ik maar toch heb ik er nu een vraag over.
Ik heb al 9maanden mn gf4 ti4400 leadtek. Ik heb nu alles "stil" gemaakt alleen mn videokaart maakt me teveel herrie :).
De vraag is die alman hp80 werktie goed? past hij op die leadtek aangezien daarnogal een apparte cooling op zit. Ik heb geen flauw idee hoe het er onder uit ziet :)
en als laatste wat ik ook al eerder zei. Werkt het een beetje koelt het beetje fatsoenlijk.

btw ik heb een xasar III als case, dan heb je een beetje een idee van airflow etc dat lijkt me namelijk nogal belangrijk met die hp80
Ik heb yoevallig besteld vandaag voor me leadtek geforce 4 ti 4400.
Maar ik zit er mee in hoe ver het zit met de warmte onwikkeling.
Dit kan ik niet goed na gaan vanwege dat me videokaart geen temp sensor heeft.
Ook in hoeverre dat hij is over te klokken zou ik graag willen weten

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 14:32

Goku33

Ownage!

Ik heb ook de Leadtek Ti4400, en ik heb er de Zalman ZM-80A HP op zitten, die past perfect en koelt goed (ik heb er geen andere fans op gericht, om deze heatsink heel goed te laten functioneren kan je er het beste een 80mm op 7V. ofzo op zetten, in je sidepanel ofzo)

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ik heb mijn Gigabyte Ati Radeon 9700 pro ermee gekoelt :d, dus reken maar dat dat goed gaat, want dat zijn tot nu toe de warmste bronnen, samen met 9800 pro en de nv35 :)

Verder dat gaat passen, want zoals in dit topic vermeld krijg je 2 veschillende blokken mee, dus past altijd (heb die van mijn eerst op een gforce 1: asus v6600 gehad, en die werd op 1 of andere manier warmer :?)

dus gwoon doen, je zult er geen miskoop aan doen, en ik vind het relatief weinig geld voor zoiets stils en moois...

T60P Widescreen

Verwijderd

Owww okay thanks al ik weet nu meer dan genoeg het werkt dus goed, jullie raden aan om er 80mm fans op te zetten zeikant ? Had toch een xasarIII, dat zit dus wel lekker :D nu nog ff een goedkoop shopje vinden. Het erafhalen van de koeling is dat btw moeilijk? Of gweoon die pinnen loshalen en valt hij dan uit elkaar?

btw thanks voor alle snelle reacties

edit, op reply hier boven, veel geld vind ik het ook niet echt 25euro maar, een beetje redelijke 80mm fan is al 17euro

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 19:49 ]

• iets
  • Laatst online: 21-11 15:09
Ik heb een Leadtek GF4TI4200 en die kan ik passief koelen met een Boxed Cooler van een Celeron 1,2Ghz :). Maar ik heb hem nu lekker actief gekoeld, gaat ie lekker snel :).

tvw

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 00:04

Sick Nick

Drop the top!

hier een ti4280 (agp8x 128 mb) met daarop een 80-HPa erop en dat koelt prima en ruim voldoende om gewoon lekker stil verder te kunnen werken :)

Verwijderd

Ja ik weet niet wat het is maar mijn videokaart loopt nu... ff kieken... 280, 581. Ik kan hem max 290,600 laten lopen. Ik vind dat zelf niet echt veel sneller of licht dat nou aan mij?
btw ik doe het met het standaard proggie van leadtek dunno of dat wel "het" proggie voor dit soort dingen is

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vraag: M`n geforce 2 wordt 60 - 65 graden met de zalman 80, De koelribben worden wel warm, dus hij zit er wel goed op gemonteerd.

Wat kan ik er aan doen?

Verwijderd

Weet niet :P ik wil er juist één gaan kopen :D
maaruh ik check nog ff de site of hij wel pcies past.
Heb een epox 8rda+, maar past hij wel met de lanport en met de ram sloten? Word op de site van zalman nogal moeilijk over gedaan

kleine edit, ik heb op mn nb ook nog een cooler zitten bedenk ik me nu in mn case in kijk. Dat lijkt me een groter probleem als ik zie hoe hoog die cooling wel niet is.

Het gaat dus om de ram "sloten", lan, en nb cooler (zit nu een cooler op van een blue orb, thermaltake)

Woot 2e edit al :D
wat is het verschil tussen de
zm80a-hp
zm80-hp
nee voor de zeurders onders ons :P ik bedoel niet het a'tje :Y)
dit is de zm80-hp
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80b-4.gif

xm80a-hp
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80Ab-4.gif

ik zie dus bijna geen verschil :)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 20:06 ]

• Maximus
  • Laatst online: 15:37

Maximus

There is no substitute

jawel.

De kleur van de XM80A-HP is donkerder en minder vel als die van de ZM80-HP :p

PhD i.o.

Verwijderd

de 80A heeft een groter oppervlakte.

En al die vragen over het geheugen , mijn ti kaart van asus heeft standaard geen koelblokje.
die moet ik er eens opzetten maar echt heet worden ze niet. Dus het kan zonder problemen ( moet je niet xtreem overclocken natuurlijk )

• Casejunkie
  • Laatst online: 26-11 11:22
De hpa-80 is met meer moederborden compartible

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Verwijderd

Okay ik heb nog ff wat na gevraagd bij iemand anders. De hp-80 versie is als het goed is niet eens meer te koop alleen de A versie nog. Hij bestaat verder ook uit minder onderdelen schijnt. En hij past op een 8rda+ mobo

• Maximus
  • Laatst online: 15:37

Maximus

There is no substitute

nouw, ik moet wel zeggen dat de koelblokken van de nieuwere versie kleiner zijn als de eerder geproduceerde ZM80-HP versie. Dus misschien dat ze dan beter passen. Echter ze zien er wel erg :9~ uit

PhD i.o.

• XoReP
  • Laatst online: 14:50
inimoek_XP schreef op 02 October 2002 @ 22:56:
er zitten geen sensors op...
dat was dat ik geen glitches zag ( ik kon gewoon wat verder )
op gevoel >:)
Er zijn wel kaarten van LEadtek met sensors :o

De gene zonder het TD en degene met sensors heten TDH :Z

• evil_elmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 09:43
!!!!Even een tip!!!!

ik heb die zalman hp80a op een Ti4200 8x gezet die heeft het niet gehaald.
dus ik weet niet zeker of je vga het gaat trekken met die cooler.

ik denk dat een betere optie is om de standaard coolertjes weg te halen,
en er een 8cm fan op zetten kijken of ie te warm wordt den dan evt de fan terugdraaien naar 7 volt

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

evil_elmo schreef op 01 May 2003 @ 00:03:
!!!!Even een tip!!!!

ik heb die zalman hp80a op een Ti4200 8x gezet die heeft het niet gehaald.
dus ik weet niet zeker of je vga het gaat trekken met die cooler.

ik denk dat een betere optie is om de standaard coolertjes weg te halen,
en er een 8cm fan op zetten kijken of ie te warm wordt den dan evt de fan terugdraaien naar 7 volt
Volgens mij moet die eerste oplossing ook werken, hoor... Genoeg mensen die het doen :)

Maar die 2e werkt ook :)

Ik heb bij een ti4600 van leadtek de fannetjes eruit gehaald en er een papst 2600 rpm fan onder gehangen en die draait nu @ 7 volt :)
Er stil en het werkt ook nog goed :)
(ge-oc-ed tot dezelfde snelheid als met de originele fans btw! :) )

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Goku33

Goku33

Ownage!

De 80 HP heeft geloof ik ongeveer 1000 cm2 koeloppervlak en de 80A HP heeft geloof ik ongeveer 1300 cm2 koeloppervlak, koelt dus weer beter. Hij past nog op meer mobo's ook.

Bij mijn leadtek Ti4400 was het trouwens nog wel ff porren, die heatpipe paste echt maar net om die enorme kaart heen, hij was bijna te kort...

Ik kan de mijne zonder enige fan erop zonder problemen op 300/600 laten draaien, en hij draait dan nog perfect (wordt wel een beetje heet, dus zo draai ik normaal maar niet :))

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:26

Felyrion

goodgoan!

ik zit hier met een ti4600 (leadtek) die me ook veel te veel herrie maakt... ik heb op dit moment gewoon mn fannetjes losgetrokken en een fan van 80 vanaf de zijkant eroverheen waaien. Maar hoe kan ik nu controleren of hij niet te warm word?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• justanotheruser
  • Laatst online: 20-11 13:45

justanotheruser

#hashtag

enigste nadeel van die zalman vga koelers is dat je 1 PCI slot opgeeft, verder zijn die koelers geweldig..

To Tweak Or Not To Tweak

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 19:17

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Falcon schreef op 01 May 2003 @ 13:02:
ik zit hier met een ti4600 (leadtek) die me ook veel te veel herrie maakt... ik heb op dit moment gewoon mn fannetjes losgetrokken en een fan van 80 vanaf de zijkant eroverheen waaien. Maar hoe kan ik nu controleren of hij niet te warm word?
Winfox... Daar kun je toch je temps van de kaart zien? :?

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• mvds
  • Laatst online: 08:18

mvds

Totally awesome!

Ik heb de Leadtek 250TD met de Zalman ZM80A-HP en het werkt als een trein hoor. Geen problemen mee, al moet je natuurlijk wel voor airflow zorgen in je kast.

Verwijderd

offtopic:
Kent ook iemand een progje om je temps van je ATI kaart teweten te komen? >:)

Verwijderd

SideSwipe_XP schreef op 01 May 2003 @ 13:18:
Winfox... Daar kun je toch je temps van de kaart zien? :?
Werkt volgens mij alleen maar als er op je videokaart ook werkelijk een tempsensor zit. Op sommige (misschien allemaal wel) Ti4600s zit een tempsens. Op de driver cd zou dan in principe ook een progje moeten staan om deze uit te lezen. Als dit niet het geval is, kan je altijd nog je manual doornemen of er iets over instaat. Is dit niet het geval zal je zelf met een thermometer aan de gang moeten.

• XoReP
  • Laatst online: 14:50
Verwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 14:43:
[...]

Werkt volgens mij alleen maar als er op je videokaart ook werkelijk een tempsensor zit. Op sommige (misschien allemaal wel) Ti4600s zit een tempsens. Op de driver cd zou dan in principe ook een progje moeten staan om deze uit te lezen. Als dit niet het geval is, kan je altijd nog je manual doornemen of er iets over instaat. Is dit niet het geval zal je zelf met een thermometer aan de gang moeten.
Zoals ik al eerder zij, ligt het aan de versie die je heb.

Leadtek Winfanst A250 Ultra TD: ti4600 zonder sensoren
Leadtek Winfanst A250 Ultra TDH: ti4600 met sensoren

• nicolai
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-11 12:24
Ik heb een MSI GF4 Ti4400 (niet overclocked) waar ik sinds afgelopen weekeinde ook een Zalman HP-80C op heb zitten om van die rotherrie af te komen en sindsdien is mijn pc al 5 keer gecrashed. :( word er niet blij van.

Ga nog proberen om die "latjes" aan de zijkant die de beiden koelelementen bij elkaar moeten houden weer weg te halen want ik heb het idee dat die het geheel wat krom trekken.

Het valt ook op dat het onderste koelelement (kant van de GPU) zeer heet blijft en er dus maar weinig hitte door die heatpipe naar het koelelement aan de bovenzijde wordt verplaatst.

Een update volgt later deze week.

• Keyser
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 23:28
Ik heb ook een Leadtek Ti 4400, mijn oplossing was:
1. koop een 9,2 CM stille FAN (in mijn geval een enermax met variabele weerstand)
2. schroef daarin 4 schroeven, alle 4 ~0.5 cm uit laten steken.
3. pak wat lijm welke goed metaal op metaal lijmt, en lijm de FAN op de ENORME koelplaat.

dit werkt al bijna 2 jaar erg goed bij mij, en kostte mij maar een Euro of 10.

het enige probleem is dat het je 1 PCI slot kost.

groet,

Keyser.

• M14

M14

En waarom dit topic daarvoor schoppen??

• nicolai
Keyser .. zo'n grote fan heb ik misschien nog wel liggen .. ik zal het eens proberen!

dank je wel.

M14: jank niet, we hebben het gewoon over Ti4400's i.c.m. HP-80x'jes :|

• DaMinD
  • Laatst online: 25-11 21:14

DaMinD

Leeg

Heb het zelfde probleem met mijn GeForce 4 Ti 4200. Het geluid wat daar vanaf komt is gewoon weg verschrikkelijk. Die fan die daar op zit is (denk ik) gewoon op.
Nu wil ik er wel een nieuwe cooler op zetten maar dan heb ik een probleem. Deze videokaart zit in mijn shuttle XPC en daar heb ik niet echt veel ruimte voor een andere cooler. :(

• M14

M14

nicolai schreef op 24 februari 2004 @ 15:09:
M14: jank niet, we hebben het gewoon over Ti4400's i.c.m. HP-80x'jes :|
Open er dan een nieuw topic over. Nu is er veel kans dat je allemaal reacties krijgt m.b.t. te startpost.

Daarbij levert de search ook wel het e.e.a. op.

[ Voor 3% gewijzigd door M14 op 24-02-2004 16:27 ]

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:23
Ik heb er ook last van..lijkt net een straalmotor.. Heb pas geleden al het stof eruit gehaald en sindsdien maaktie meer geluid 8)7

Binnenkort maar ff een andere fan modden >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Patrlck op 24-02-2004 17:05 ]

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, heb toen de kleine fannetjes er af gehaald en een 8 cm fan op het koelblok geschroefd. Je kan in je koelblok tussen het aluminium een schroef draaien zodat hij vast zit.

• nicolai
om gek te worden!

Ik heb nu uit pure wanhoop een oude Matrox G200 d'r in gezet want hij blijft crashen met die HP-80c. De oude (msi) cooler kan ik helaas niet terugzetten wat er is zo'n zwart plastic pootje afgebroken.

Is er uberhaupt -iemand- die zonder problemen (en zonder extra fan) een ti4400 koelt met een Zalman HP-80c ?

;(

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-11 12:41
nicolai schreef op 24 februari 2004 @ 21:02:
om gek te worden!

Ik heb nu uit pure wanhoop een oude Matrox G200 d'r in gezet want hij blijft crashen met die HP-80c. De oude (msi) cooler kan ik helaas niet terugzetten wat er is zo'n zwart plastic pootje afgebroken.

Is er uberhaupt -iemand- die zonder problemen (en zonder extra fan) een ti4400 koelt met een Zalman HP-80c ?

;(
Ja een 4400 en een 4600 met de Zalman HP-80a. Draait al meer dan een jaar zonder problemen. Zijn wel ingebouwd in chieftec bigtowers met goede airflow (maar zonder fans die op de kaarten zijn gericht).

Do as I say, don't do as I do.

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 14:58
Ik koel zelfs mijn 9800pro goed met zo'n zallman.

heb je wel koelpasta op de heatpipe gedaan waar die contact maakt met het koelblok (boven en onderkant dus)

Mijn leadtek ti4400 had ik gekoeld door er een 8x8 papst op te schroeven. (zelfde methode als m3nn0) Dat koelde de kaart super en was lekker stil.

Kun je geen 8x8 onder op de zallman maken op een of andere manier ? Heb je in principe het zelfde als met een leadtek ti4400 en een 8x8 op het huge koelblok van de leadtek

• Exyge
  • Laatst online: 25-11 18:23
Inderdaad, het kan dus wel. Ik koel ook mijn Leadtek ti4400 met een HP-80c en dit gaat perfect. Nog nooit een crash gehad.

Nu zijn er denk ik maar 2 mogelijkheden.
1. Je hebt hem niet goed gemonteerd, loop alles nog eens een keer goed na.
2. Je kaart is een echt heethoofd en je hebt pech?

• Goku33

Goku33

Ownage!

nicolai schreef op 24 februari 2004 @ 21:02:
om gek te worden!

;(
Ik heb hier de leadtek ti4400 al een jaar crashloos draaien met de 80a-hp, waarbij ik eigenlijk geen airflow in mijn kast heb... jah, output via mijn minuscule voeding, maar dat mag het verschil niet maken. Hij wordt ook wel aardig warm, aan beide zijden.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:10

Bob Popcorn

Plop!

Ik heb een Ti4200 met een HP80C (die grote grijze) en dat gaat PERFECT! Echt het geld waard! Installatie ging ook super-easy en de prijs (25 euro) is ook neit echt om van wakker te liggen. (sterker nog; ik kan tegenwoordig zelfs met de PC aan slapen nou die niet meer zoveel herrie maakt ;))

Kan niet stoppen met ontploffen!

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Ik heb het laatst zo opgelost:

GuuZ14 in "Het 'Post hier je kleine mods' Topic - D..."

bevalt me uitstekend en koelt prima (ook voor OC)

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Pagina: 1