Te weinig COM-poorten

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 21:27
M'n pa heeft te weinig compoorten op z'n PC; hij moet een externe modem en 2 kaartlezers (die niet compatible zijn met elkaar) aansluiten, terwijl hij maar 2 COM-poorten heeft.

Is er een mogelijkheid (met een add-on kaart wellicht) om je PC uit te breiden met meerdere COM-poorten, en zo ja: waar kan ik die dingen krijgen? (Het is dus GEEN optie om een intern modem te nemen, en ook GEEN optie om steeds de stekkertjes te verwisselen).

Alvast bedankt!

Geef mij maar een Warsteiner.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46
er zijn kaarten waar extra com poorten op zitten of extra com poorten voor op de usb, check de pricewatch

Verwijderd

een i/o kaart erin gooien

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-03 11:00
Bij Display electronica en Conrad, en waarschijnlijk ook wel bij de lokale electroshop / computerboer hebben ze vast wel een losse uitbreiding voor je seriële poorten liggen.
Ze zijn er in ISA, USB. Of ze ook in PCI uitvoering zijn? Geen idee.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Als je geen uitbreidingskaarten meer in die PC kan steken, kun je ook nog kiezen voor een seriële switchbox (handmatig of eventueel automatisch). Die kun je wel bij de lokale PC-boer krijgen :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 19:33:
Als je geen uitbreidingskaarten meer in die PC kan steken, kun je ook nog kiezen voor een seriële switchbox (handmatig of eventueel automatisch). Die kun je wel bij de lokale PC-boer krijgen :+
edit:
Die i/o-uitbreidingskaarten zijn er zowel in ISA als in PCI.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep, je kunt gewoon zo'n I/O uitbreidingskaart nemen.. Je hebt tot zover al genoeg suggesties gekregen, daarmee moet het wel te doen zijn :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.