Toon posts:

1Gbit Netwerk Snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Compaq NC3131 NIC met daarop de NC6132 1gbit fibre uitbreiding.
Deze hangt via een glaskabeltje aan mn Cisco Catalyst 3524XL-EN met een 1000BaseSX gbic.
Op de server draait windows 2000 server, en ziet dat de NIC op 1gbit draait (ballonnetje bij systray met verbinding).

Nu is het zo dat de netwerk snelheid niet vaak over de 11 a 12 MB/s komt (dus ongeveer 100Mbit)

De switch staat op 'high speed' geconfigureerd, dus alle onnodige dingen zoals spanning tree etc staan uit. (switch ziet ook een gbit verbinding)
nu had ik vorige week een lan party.. dus ik met mn ftp (en switch) daar naar toe...
maar dus niet vooruit te branden...
ff met DU meter een stopwatch gestart... gemiddelde bandwith was dus idd zo rond de 100Mbit... met pieken naar de 200 a 250Mbit. (2 gameservers daarbij zonder lag btw)
(CPU load van 'system' lag zo rond de 20/25% - Total load was iets van 75/80%)

Zijn er met windows 2000 dingen die ik moet aanpassen om een hogere snelheid dan 100Mbit te kunnen halen?

Mn schijven zijn het ook niet, want die hangen (3stuks) aan een array controller.
(transfer tussen 2 psysical drives op ongeveer 50MB/s)

Zou iemand een idee hebben....

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27
IDE schijven maybe? mijn ervaring met IDE schijven is nml dat als je meerdere dingen tegelijk doet [zoals dus meerdere files tegelijk uppen] ze een stuk langzamer zijn. probeer anders eens het proggy NETCPS. dan kan je je up/down meten met een andere pc. ik weet alleen niet of het met meerdere kan. of maak een partitie in je geheugen en download daar met meerdere pc's vandaan. kijk of je dan wel hoger komt. alleen om te kijken of het toch niet de hd's zijn

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zou gewoon moeten werken, maar je kan voor de zekerheid zowel PC als Catalyst hard instellen op gigabit. Cisco kan wel eens eenkennig zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
k.. dat partitie in mem klinkt idd interessant... hoe maak ik zoiets aan in w2k?

hmm.. zit ff te kijken naar een geforceerde snelheid... laat het nu zo zijn dat ik dat bij de properties van de kaart niet kan instellen...
en op de switch ook niet.. zie ik nu... is grey'ed out

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 19:11:
k.. dat partitie in mem klinkt idd interessant... hoe maak ik zoiets aan in w2k?

hmm.. zit ff te kijken naar een geforceerde snelheid... laat het nu zo zijn dat ik dat bij de properties van de kaart niet kan instellen...
Zoek maar eens op ramdrive, dan kom je vast en zeker wel een paar linkjes tegen.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
ok.. net een ramdrive aangemaakt.. 200meg aan data erop gegooid.. en getransferd (up&down) via ftp op ander clients....
niet hoger dan ongeveer 125Mbit :-(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 19:22:
ok.. net een ramdrive aangemaakt.. 200meg aan data erop gegooid.. en getransferd (up&down) via ftp op ander clients....
niet hoger dan ongeveer 125Mbit :-(
heb je op de client de data ook weggeschreven naar een ram-disk?
Kopieer voor de gein eens een grote ISO/ander groot bestand (of deed je dat al)

Verwijderd

Topicstarter
ik had nog een mp3-mixje van 200mb liggen.. dus die heb ik heen en weer gecopieerd...
(mn ramdrive wil niet groter op ut moment... 768MB intern ;-).. of ik moet unallocated mem optie aanzetten... maar dan hangt mn server bigtime...)

ff wat over gegooid:
met 1 client: server 11MB/s - client 11MB/s
met 2 clients: server 12MB/s - client1 6,5MB/s - client2 5,5MB/s
met 3 clients: server 11MB/s - client1 5MB/s - client2 3MB/s - client3 3MB/s
(tis ff rennen en vliegen omdat het maar 200MB is ;-))

en weer af en toe een piekje van rond de 200Mbit

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:32

ripexx

bibs

Is die driver ook echt gigabit compatible, heb gemerkt dat buggy drivers in w2k nog wel eens voor performance verlies zorgen. Jij zou eens kunnen kijken bij compaq.

buit is binnen sukkel

Pagina: 1