[avs] winamp plugins bouwen is leuk

Pagina: 1
Acties:

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Topicstarter
iedereen die inmiddels winamp 3 heeft zal het opgevallen zijn dat in de 'thinger' een belangrijke plaats is ingeruimt voor AVS, de visualisatie tooly;

het aardige is dat het helemaal niet zo moeilijk is die dingen te bouwen, sterker nog, het is best leuk om te doen :)

Dus laten we er een HELEBOEL bouwen en die ergens online zetten als de 'tweakers AVS set' :)

ik trap af: http://www.xangadix.net/download/avs1.zip (extracten in ..\Winamp3\Wacs\data\avs\ , dan zou er een dir 'hardcorps' bij moeten zijn gekomen en wat bmptjes)

###

hoe het werkt?

Als je AVS klikt in de 'thinger' krijg je standaard de visuals van nullsoft, klik je nu op 'open editor' (linksonder) dan krijg je een editor voor die visuals.

AVS-edit is een simpel programmatje dat je een aantal dingen laat tekenen (render) zoals een plaatje of een waveform, waarover je een aantal effecten kunt gooien (trans).
Hij gaat de transformaties en renders af volgens een trapsysteem startend bij main (rechts). Belangrijk is om te weten dat je ook een zogenaamde 'effect list' kunt maken. Als het ware een functie die eerst uitgevoert wordt binnen de main functie. Zo'n effect-list kan als geheel een blending meekrijgen.

Voorts moeten de plaatjes 24-bit bmp zijn en in de ..\Winamp3\Wacs\data\avs\ directory staan. Ikzelf zet mijn .avs files in ..\Winamp3\Wacs\data\avs\hardcorps\ omdat mijn vj-crew hardcorps heet, en het selecteerd makkelijk. Let wel, hoewel de .avs bestanden een dir dieper staan moeten de plaatjes in de avs-root staan (..\Winamp3\Wacs\data\avs\ )

Als laatste gebruik ik dus 320x240 24-bits bmp plaatjes en 320x240 uncompressed avi'tjes (16 bit) als filmpjes.

Iemand zin om er meer te bouwen ?
ik heb erg veel lol in deze dingen maken namelijk :)

Stoer; Marduq

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik weet niet in hoeverre de mogelijkheden minder zijn met Winamp 2.x maar zou die er anders ook bij betrekken. Since legio mensen Winamp 2 gebruiken. Zoals ondergetekende. Je kunt er iig wel wrede dingen mee maken.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

OzBoz schreef op 02 oktober 2002 @ 19:52:
Ik weet niet in hoeverre de mogelijkheden minder zijn met Winamp 2.x maar zou die er anders ook bij betrekken. Since legio mensen Winamp 2 gebruiken. Zoals ondergetekende. Je kunt er iig wel wrede dingen mee maken.
Nou zij het zo dat de AVS plugin in Winamp 2 ook bestaat :*)

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

E-Mile schreef op 02 oktober 2002 @ 21:04:
[...]

Nou zij het zo dat de AVS plugin in Winamp 2 ook bestaat :*)
Dat is waar.. weet alleen niet in hoeverre ze uitwisselbaar zijn, vandaag.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

De AVS files van winamp 2.8 werken ook in winamp 3. Of het ook andersom zo is durf ik niet te zeggen.

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
AVS is eigenlijk een apart progje, maar hij zit niet standaard in winamp 2, je kunt hem er wel bijin zetten, het is eigenlijk dezelfde versie als in winamp 3 en de plugjes die je ermee maakt zijn volledig inwisselbaar, anders even de laatste versie van avs halen op www.winamp.com :)

Stoer; Marduq

Verwijderd

XangadiX schreef op 03 oktober 2002 @ 13:37:
AVS is eigenlijk een apart progje, maar hij zit niet standaard in winamp 2, je kunt hem er wel bijin zetten, het is eigenlijk dezelfde versie als in winamp 3 en de plugjes die je ermee maakt zijn volledig inwisselbaar, anders even de laatste versie van avs halen op www.winamp.com :)
Je blaat :) Als je de standard of full version van WA2 neemt zit ie er wel bij, alleen de lite versie heeft em niet (wat tevens het hele verschil is tussen standard en lite :))

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 15:42

DeFeCt

je wéét toch

Heb winamp3 heel even gedraaid maar vind het maar zuigen... doe mij maar 2.8

Flickr

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2002 @ 14:46:
[...]

Je blaat :) Als je de standard of full version van WA2 neemt zit ie er wel bij, alleen de lite versie heeft em niet (wat tevens het hele verschil is tussen standard en lite :))
je vergeet de "Windows Media Audio Support" die zit ook niet in de light

( bron)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Ik wou ooit nog eens een plugin voor winamp 3 maken die statistieken bij houdt, bv welk nummer je het meeste speelt, wat de totale playtime is, gemiddelde playtime per dag enz...

Het kan zijn dat die er intussen al is, maar zelf maken is altijd leuker :)

Maar dit is redelijk offtopic want ik doe niet aan graphics-plugins, ben niet zo artistiek :)

Verwijderd

XangadiX schreef op 03 oktober 2002 @ 16:00:
[...]

je vergeet de "Windows Media Audio Support" die zit ook niet in de light

( bron)
Nietwaar, want die zit ook niet in standard :) Alleen in full, maar die vergeleek ik toch niet in die zin?

• XangadiX

XangadiX

Topicstarter
ik heb het even getest en het werkt ook in winamp 2.8 hier bij mij;

dus ga nou maar AVSjes maken en houdt op met zeuren :P

###

even iets anders, heeft iemand al een of andere tutorial site gevonden, want op de fora van nullsoft na kan ik werkelijk NIETS vinden :/

Stoer; Marduq

Pagina: 1