Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 19:38:
Tsja mijn vader heeft nog een pc staan met een interne netwerkkaart, maar als ik op die pc een IP-adres in typ, kan ie dan straks nog wel internetten? Het is ISDN met een dynamisch ip-adres, net als ik heb btw.
Het TCP/IP protocol wordt gekoppeld aan de kaart die het nodig heeft. Heb je dus 2 netwerkkaarten (of een modem en een netwerkkaart) kun je dus voor beiden een ander IP-adres instellen, of het nu een vast adres is of via DHCP maakt niet uit.
Ander punt: heb deze kaart in een doorzichtig doosje meegekregen, zonder boekje/driver oid. Er hoeft toch geen driver te worden geinstalleerd?
Dan heb je de 'bulk' of 'OEM' uitvoering. Meestal goedkoper dan de 'retail' uitvoering omdat er idd nix bijgeleverd wordt. Drivers moeten uiteraard wel geïnstalleerd worden, maar veel modernere OS-en (zoals bv Win 2000) hebben de drivers al ingebouwd. In dat geval hoef je ze niet eerst apart te donwloaden.
Stop deze kaart naast mijn Dynalink interne 128 isdn-adapter, moet "op zich" wel kunnen, niet?
Ja hoor! Moet probleemloos gaan!
Edit: Kaart is herkend door win2000. De driver heb ik wel gedownload, maar niet geinstalleerd, moet ik dit toch nog doen?
Hoeft niet, mag wel. De driver die je gedownload hebt is wsl nieuwer dan de driver van Win2K, maar de standaard Win2K driver doet het prima dus een reden om de gedownloade driver te installeren heb je niet echt.
Ook isdn-internet loopt nog lekker. Heb nog geen verbinding gelegd met andere pc hier.
Moet wel lukken toch?
Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...