Ervaringen MSI 648 MAX (MS-6585)

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-10 10:54
Ik ben van plan een nieuw systeem te gaan kopen en nu loop ik even vast bij de moederboarden :?

Om een indruk te geven wat voor soort systeem het word:

Intel Pentium 4 2,4 gig socket 478
Dane-Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC2700
Asus V8460 GeForce4 Ultra DT Deluxe, 128MB,DVI,TVO
Zalman CNPS5700D-Cu CPU Cooler (Socket 478)
Toshiba SD-M1612 16xDVD 48xCD-Rom IDE/ATAPI oem
340W Chieftec Low Noise P3/P4/AMD
Seagate Cheetah 36ES, 18.4Gb, U160, 10Krpm, 68p
Adaptec ASC-19160 Ultra160 SCSI Adapter Kit

Ik heb uit verschillende reviews gehaald dat het verschil tussen ddr 333 en RD verwaarloosbaar is dus ik kies toch voor DDR geheugen.

Nou zit ik alleen te twijfelen welk moederboard het moet worden.

Het moederboard moet aan de volgende eisen voldoen:

Socket 478
IP4 2,4 gig op 400/533 mhz aankunnen
DDR 333 MHZ ondersteunen

Ik heb eigenlijk alleen maar ervaring met intel chipsets en heb geen idee of Sis chipsets beetje lekker stabiel draaien :?

Probleem is namelijk dat ik geen intel 850 moederboard kan vinden die aan al mij eisen voldoet.

Enige wat ik heb kunnen vinden is de:

MSI 648 MAX (MS-6585)

Review: http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=53857

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met dit MSI moederboard.

Of misschien heeft iemand anders nog andere tips of dingen die ik misschien over het hoofd zie.

alvast bedankt!

P.s. ik heb geprobeerd de search te gebruiken maar aangezien die echt superr brak is op het moment waag ik er toch maar een nieuw topicje aan ;)

P.s. klein ander vraagje is of ik nou 68 of 80 pins scsi schijf moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:32
SiS chipsets zijn de laatste tijd enorm verbeterd en imho beter dan de VIA tegenhangers. Zeker op het gebied van Intel Mobo's omdat VIA geen officiele licentie heeft voor de P4 chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
en is sis vergelijkbaar met de 850 van intel?

Of weet iemand misschien een mobo die wel een intel 850 heeft, die ddr 333 mhz kan en 400/533 mhz bus.

bedankt alvast.

[off topic] p.s. ik hoop dat de search binnenkort weer gaat werken kan echt geen drol vinden [/off topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
IK schop 'm 1 keertje omhoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Cue schreef op 02 oktober 2002 @ 22:10:
IK schop 'm 1 keertje omhoog ;)
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) Kicken mag pas na 24 uur
Probleem is namelijk dat ik geen intel 850 moederboard kan vinden die aan al mij eisen voldoet.
de i850 is alleen voor RDRAM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is idd niet de bedoeling dat je hier binnen 24h gaat kicken.. Het lijkt me verder erg sterk dat hier iemand ervaring heeft met zo'n gloedjenieuw moederbord, wat nog niet eens op de Nederlandse markt verkrijgbaar is.. Wacht anders gewoon de toekomstige reviews af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:33
Ik heb 'm in overleg weer geopend :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
Abbadon schreef op 02 oktober 2002 @ 23:53:
Ik heb 'm in overleg weer geopend :)
Helmaal top! bedankt.
Het lijkt me verder erg sterk dat hier iemand ervaring heeft met zo'n gloedjenieuw moederbord, wat nog niet eens op de Nederlandse markt verkrijgbaar is..
Om even hier een korte reactie op te geven voor de duidelijkheid.

Het moederboard is al een tijdje verkrijgbaar in nederland. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00
Correct, zie mijn sig.

Hij staat al een paar weken in de pricewatch en zelf heb ik hem bij Jin computers gekocht. Ook Computerland heeft hem.

Er is weinig bijzonders te melden aan dit mobo. Om problemen te voorkomen, SiS drivers installeren nadat je Windows hebt geinstalled.

Oh, en stop geen Radeon 9700 Pro in dit mobo. Die Radeon is niet helemaal AGP8x correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
P.s. klein ander vraagje is of ik nou 68 of 80 pins scsi schijf moet hebben?
Heeft iemand hier misschien nog een antwoord op want zoeken met de search levert alles op behalve wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

www.scsischool.com

Antwoorden op de standaardvragen over Opslagmedia en I/O Controllers kun je logischerwijs terugvinden via (de linkjes van) de OM FAQ :)

Samengevat: 80pins SCA is hotswappable; de voeding en SCSI ID gaan hier ook doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
BalusC schreef op 03 oktober 2002 @ 14:07:
www.scsischool.com

Antwoorden op de standaardvragen over Opslagmedia en I/O Controllers kun je logischerwijs terugvinden via (de linkjes van) de OM FAQ :)

Samengevat: 80pins SCA is hotswappable; de voeding en SCSI ID gaan hier ook doorheen.
Ah toppie kende dat linkje nog niet ziet er handig uit! top! :)

Ik zit echt mega te twijfelen tussen msi 648 met sis chipset en ddr geheugen (512 mb)

of een mobo (asus ofzo) met intel 850 chipset en 256mb RD (i.v.m. prijs aangezien rd twee keer zo duur is)

iemand enig idee, ik kan niet kiezen :?

Kortom zijn die sis chipsets beetje chill? ben nemaleijk alleen maar intel gewend.

[ Voor 0% gewijzigd door cue op 03-10-2002 14:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00
Sinds de P4S333 doet SiS het op Intel gebied heel goed. Op AMD vlak weet ik niet want ik ben tenslotte geen AMD gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Cue schreef op 03 oktober 2002 @ 14:08:
[...]

Kortom zijn die sis chipsets beetje chill? ben nemaleijk alleen maar intel gewend.
Als die sis bordjes eenmaal werken gaat het goed, maar soms kan je echt een hoop ellende op je nek halen, persoonlijk heb ik iets minder goede ervaring met sis, vooral qua compatibilliteit kan het veel problemen veroorzaken.

Ik snap daarom ook nog niet waarom je geen i845() bord neemt, is ook zekers snel en net zo stabiel als een 850 :) De 845() borden kunnen ook pc2700 ondersteunen, maar niet allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
hum... is misschien wel goed punt..had beetje de indruk dat 845 al weer wat ouder was...

Zal is even kijken naar verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
Ik zie geen een i845 Moederboard die 333 mhz ddr geheugen ondersteund. gaan allemaal tot 266 :(

denk dat i845 dus geen optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Cue schreef op 03 oktober 2002 @ 15:19:
Ik zie geen een i845 Moederboard die 333 mhz ddr geheugen ondersteund. gaan allemaal tot 266 :(

denk dat i845 dus geen optie is.
Die zijn er wel ( de 845 ondersteund het eigenlijk niet , maar de bordfabrikanten hebben het toch mogelijk gemaakt als instelling) , bijvoorbeeld epox heeft dr 1 ,maar staat zelfs ook niet eens op die site, maar heeft wel die optie :)
Ik denk dat er strax wel iemand post die weet welk type bord ik exact bedoel :) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
maar is het dan zeg maar niet dat het bord er eigenlijk niet voor gemaakt is.

Zijn er eigenlijk vooruitzichten met DDR 333 en Intel 850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Cue schreef op 03 oktober 2002 @ 15:30:
maar is het dan zeg maar niet dat het bord er eigenlijk niet voor gemaakt is.

Zijn er eigenlijk vooruitzichten met DDR 333 en Intel 850?
Erug moeizaam, men moet dan hard duwen ;)

PS, nu kap ik met constant replyen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
waar zouden jullie voor kiezen:

Of sis chipset met DDr 333 512 mb

of intel 850 chipset met RD alleen dan 256 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziekloon
  • Laatst online: 15-07 13:23
Als die sis bordjes eenmaal werken gaat het goed, maar soms kan je echt een hoop ellende op je nek halen, persoonlijk heb ik iets minder goede ervaring met sis, vooral qua compatibilliteit kan het veel problemen veroorzaken.
Ik heb alleen ervaring met SIS AMD-bordjes, maar ik moet zeggen dat de SIS735 chipset op mijn moederbord nog NOOIT ENIG probleem heeft gegeven. Na een hoop ellende met VIA-chipsets een verademing. Ik kan niet zeggen dat het installeren van het SIS-plankje moeilijker of problematischer was dan de Intel-bordjes die ik de afgelopen tijd heb geinstalleerd.
ALS ik ooit overstap op Intel, dan is er een grote kans dat ik een SIS-chipsetje op mijn moederbord wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 14:41
Ik kan je wel zeggen dat de Sis645 en SIS645dx chipsets zelf erg stabiel zijn, als je um koopt en hij is niet stabiel, zal het een samenhang zijn van alle componenten

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
ziekloon schreef op 03 oktober 2002 @ 15:46:
[...]

Ik heb alleen ervaring met SIS AMD-bordjes, maar ik moet zeggen dat de SIS735 chipset op mijn moederbord nog NOOIT ENIG probleem heeft gegeven. Na een hoop ellende met VIA-chipsets een verademing. Ik kan niet zeggen dat het installeren van het SIS-plankje moeilijker of problematischer was dan de Intel-bordjes die ik de afgelopen tijd heb geinstalleerd.
ALS ik ooit overstap op Intel, dan is er een grote kans dat ik een SIS-chipsetje op mijn moederbord wil hebben.
Maar als je weet wat ik allemaal heb meegemaakt met sis bordjes ......
1 voorbeeld, de p4s533 , als je hier een 2,4 ghz of meer op doet, doet je fdd het niet meer , moet je eerst via cdrom een bios update doen !!!, bij een 2,26 gaat het weer wel goed.
K7s5a : Systeem ging de 1e keer niet aan , moest eerst w8ten op een bios update voordat ie eindelijk normaal aanging. (probleem met een 266fsb tb )
k7s5a : ntfs kan de 1e keer niet geladen worden en xp start dus de 1e keer nooit, ook w8ten op een bios update..

En zo kan ik blijven doorgaan, uiteraad zijn dit allemaal kinder ziektes en is bijna alles opgelost, maar ik vond het toch echt iedere keer een hoop opvallend gedoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
bedankt alvast voor alle reacties.

Wat ik me afvraag, is het zo dat een intel 850 nooit zal samenwerken met ddr, of zijn die mobo's nu ontwikkeling?

Zou ik veel in snelheid inleveren als ik van ddr 333 afstap en naar 256 mb rd ga?

ik heb nu een intel i815 chipset en heb daar echt nog nooit problemen mee gehad. heb dus wel goed vertrouwen in intel eigenlijk. vandaar mijn twijfel bij sis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
PASware schreef op 03 oktober 2002 @ 15:50:
Ik kan je wel zeggen dat de Sis645 en SIS645dx chipsets zelf erg stabiel zijn, als je um koopt en hij is niet stabiel, zal het een samenhang zijn van alle componenten
idd, maar dat is toch zwaar klote

Het uitvals niveau is van sis bordjes volgens mij hoger, athans wat ik ervan weet , heb ook op veel op een td gewerkt etc. en heb veel in elkaar gezet voor mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een tijd gewerkt met verschillende MSI moederborden, en dus ook met de MSI 648 MAX. Moet zeggen dat de ervaringen die ik met dit bordje heb prima zijn. Dus zou niet weten waarom je deze NIET zou moeten nemen.

Verder over de chipset kan ik zeggen dat de SIS chipsets de laatste tijd sterk verbeterd zijn. Maar wil niet zeggen dat de VIA chipsets niet goed zijn. Eigenlijk ook met deze weinig problemen gehad.

Greetzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de intel 850 zal inderdaad nooit samenwerken met ddr333.
de aankomende i845PE chipset wel, misschien bedoelde je die.
de meeste i845E mobos ondersteunen overigens in de praktijk wel ddr333, alleen niet officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cue
wat is dan het voordeel van de i850?

kan ik dan beter i850 met RD-ram nemen of i845 met ddr333.

pff best lastig zoveel keuzes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:33
Okay, ik doe 'm weer dicht want dit wordt zo een allegaartje... Tips heb je iig nu wel gekregen lijkt me.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.