Sitecom Wireless LAN WHN-01 en WinXP?

Pagina: 1
Acties:

• Cornholi0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06-2024
Hallo,

Mijn vriendin heeft een Sitecom Wireless LAN WHN-01 kit (2 USB WiFi adapters) om het internet te delen. Het werkt gewoon als normale LAN-kaart met TCP/IP protocol en Winroute light. Het werkte altijd prima onder Windows 98. Nu heb ik onlangs Windows XP erop gezet, omdat dat makkelijker was met een hoop dingen. Ik krijg alleen het Wireless LAN niet aan de praat. Ik heb de Windows 2000 drivers al geprobeerd, maar als ik dan de USB stekker erin steek, loopt de computer gelijk vast. Die drivers zijn dus niet goed. Sitecom heeft nog geen Windows XP drivers gemaakt. Heeft iemand dezelfde hardware wel aan de praat gekregen onder Windows XP? Zo ja, dan wil ik graag horen hoe. Tips zijn ook altijd welkom natuurlijk!!!

Alvast bedankt,

Cornholi0

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Zeer bekend probleem.. Ik had pas bij een kennis ook WinXP geinstalleerd, om vervolgens tot de conclusie te komen dat ze bij Sitecom te lui zijn om fatsoenlijke WinXP support te geven. :( De Win2K drivers werken inderdaad niet, en het is mij ook nog niet gelukt om het op een andere manier werkend te krijgen. Misschien dat iemand anders al een oplossing heeft kunnen vinden.. :? Misschien maakt een andere fabrikant een pakket dat met dezelfde chipset werkt, en je zodoende daarvan de drivers kunt gebruiken? Ik heb bij die kennis in ieder geval zo lang een kleine Win98 partitie ernaast gemaakt (dualboot), maar dat is natuurlijk alles behalve ideaal..

Dat wireless lan pakketje valt me eerlijkgezegd sowieso een beetje tegen, mijn ervaring is dat 't erg traag is (pings van 200-500 ms, max. 30 kb/s ofzo..), maar misschien lag dat aan de afstand..

Veel succes! :)

#

• Cornholi0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06-2024
Had ik ook al eigenlijk..... slome verbinding, maarja ze wil alleen beneden printen, en internetten/msn'en (je kent meiden....... >:)) Maar..... als iemand nog een oplossing heeft, hoor ik hem graag!!!!!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:22

AirX

Tweak Guru

Ik heb al heel veel drivers van verschillende fabrikanten geprobeerd, allemaal met dezelfde chipset ofcourse, maar het mocht niet baten :'( , nu heb ik een dualbootje met win2k en daar werkt ie perfect op, let wel op dat je geen SP's installeerd!!!!! Doet ie het ook niet meer :X

En wat betreft de snelheid en ping, die is goed hier, zit zo'n 20 meter afstand tussen (1 huis) en ik heb nog steeds pings van 40 :) , dik tevreden daarover. Enne wat betreft de snelheid, zo'n 75 kb/s :Y)

Verwijderd

kan iemand me mischien een direct link geven naar de download site van die drivers, want ik kan ze echt nergens vinde (nee, ook niet op de site van sitecom)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zoek eens op google?

Tweakers Discord

Pagina: 1