Plotselinge Reboot tijdens spelen van Games

Pagina: 1
Acties:

• Th@_M@ster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08 09:56
Kheb laatst een nieuw systeem gekocht nl.

AMD Athlon 1800+
Club 3D Geforce4 ti4200 64mb
512 MB DDR
GA-7VRX/GA-7VRXP
IBM 40 GB

Na een aantal dagen dat ik win xp geinstalled had kreeg ik rare problemen, ik starte een game of, deed het een half uur en opeens rebooten die en kwam elke keer met de zelfde redenen(zie pics). Ik dacht dat het aan mn geforce4 lag dus deed ik mn geforce2 er weer in en ik had geen problemen meer. Terug gegaan naar de winkel kreeg ik een nieuwe en heb nu nog steeds de zelfde problemen. Ik heb de nieuwste drivers, ik heb ook de beta drivers geinstalleerd en vorige drivers maar geen werkte. Ik heb het alleen bij de games en niet gewoon als ik bezig ben met wat anders

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jeroenos/error.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jeroenos/error2.JPG

wat zou er hier fout kunnen zijn??

Ka-tjing

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe hoog zijn de waardes die je voeding op de 3,3/5/12v lijnen geeft?

• Th@_M@ster
kben nog maar een n00b in dit soort zaken..maar kheb van iemand gehoord dat je het programma motherboard monitor nodig had om zoiets te kunnen zien...of kan het ook op een andere manier?

Ka-tjing

• Pollewob
  • Niet online
Motherboard monitor is daar idd erg goed voor. Kijk vooral naar de waarde bij een stressed systeem (cpu use op 100%), dat zegt veel meer over de stabiliteit :)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
bekijk je event viewer eens en kijk of er meer info staat over de crashe... en voeding spanningen goed bekijken id is erg belangrijk bij dit probleem >:)

• Th@_M@ster
ik heb de volgende screens gemaakt...ik weet alleen niet of het goed is

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jeroenos/error3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jeroenos/error4.JPG

Ka-tjing

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 18:49
WOEI, die -12V lijn ziet er niet zo best uit? :/

Antec kast had je toch?

• Th@_M@ster
antec ja

Ka-tjing

• Pollewob
  • Niet online
Mwah.. de -12 is niet echt interessant. De +3,3v en +5v zijn prima en daar gaat het vooral om.

Dan zou het ook een warmteprobleem kunnen zijn. Wat zijn de temperaturen van je systeem? En heb je een beetje aitflow in je kast?

• Rickbv
Dat die -12V lijn al niet best is lijkt me toch al een aardig teken van een rare voeding?

Wat de temperaturen zijn: check BIOS, MBM is zo slim niet blijkbaar...

Pollewob: ik heb hier ook geen -5 staan bij m'n MSI progsel, dus die tel ik ff niet mee ;)

• Pollewob
  • Niet online
Wat dacht je dan van de -5 :)

Lang niet alle moederborden lezen die 2 waardes (goed) af. En het core voltage van een XP1800 is 1,75 in de bios. 1,79 in MBM is gewoon goed hoor :) --> snel weghalen he Rickbv ;)

En dat MBM niet zo slim is is een beetje een loze opmerking. Th@_M@ster moet gewoon ff de goede sensoren selecteren.

• Rickbv
En dat MBM niet zo slim is is een beetje een loze opmerking. Th@_M@ster moet gewoon ff de goede sensoren selecteren.
Ok, heb je gelijk in. Maar die gast heeft nog niet helemaal door hoe dat moet blijkbaar, vandaar dat ik maar ff naar de BIOS doorverwees...

Maar idd, ik heb dat programma nog nooit gebruikt, ik ging er daarom maar vanuit dat het net zoals bij MSI PC Alert 3 allemaal automagisch ging. En ja, ik kwam er net optijd achter dat die core0 wel goed was, foutje moet kunnen mod ;)

• Th@_M@ster
Rickbv heeft idd gelijk en begrijp het nog niet helemaal, kheb pas net het programma gedownload en de screens gemaakt zonder dat ik wist waar ik een screen van maakte:)
en ik snap nou ook niet helemaal welke sensoren ik nou moet selecteren

Ka-tjing

• Th@_M@ster
Ik heb net winxp weer opnieuw geinstalleerd en er kwam een vage error tijdens het installeren die ik ook krijg na het vastlopen tijdens een game...alleen komt dat scherm 1 tel en is weer weg maar tijdens het installeren kon ik het wel lezen.
er stond

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen
De vaste schijf is beschadigd en start vervolgens de computer opnieuw op

Technische informatie

*** STOP : 0x00000023, c0x00e0100, 0xF896dbc, 0xF96D5BC, 0xF93B277F
*** fastfat.sys - adress F83B277F base at F83AD000, Datestamp 3B7DE38A

Bezig met starten van Physieke geheugendump
Physieke geheugendum is voltooid

Dit scherm krijg ik dus als die plotseling reboot

misschien hebbie hier wat aan

Ka-tjing

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
hmmm..Je voltages zien d'r inderdaad niet al te jofel uit...Hoeveel Watt is je voeding?? *Tommie-boy had hetzelfde probleem met ongeveer dezelfde voltages...Nieuwe voeding (van 270 watt naar 420 watt) --> opgelost... :) Weet je zeker dat je hd niet degene is die rare kuren vertoont(iets van bad clusters)???

Humor moet je serieus nemen

• Plofke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-10-2023
ik heb er soms ook last van ?

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Van die rare vastlopers of van die errors op je hd??

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

tommie-boy schreef op 04 oktober 2002 @ 14:09:
hmmm..Je voltages zien d'r inderdaad niet al te jofel uit...Hoeveel Watt is je voeding?? *Tommie-boy had hetzelfde probleem met ongeveer dezelfde voltages...Nieuwe voeding (van 270 watt naar 420 watt) --> opgelost... :) Weet je zeker dat je hd niet degene is die rare kuren vertoont(iets van bad clusters)???
Onzin man! Die voltages zijn gewoon goed. En dat stond ook al in de draad btw. WAT is er dan niet goed aan die voltages? Vertel dat dan es..

Edit: Ow en TS, je moet ff bij de instellingen van MBM de temp sensors aanzetten. Werkt met dropdown menu's. Gewoon ff sensor selecteren en klaar.
Verder heeft MBM een high/low functie. Die houdt bij wat de max en min waardes zijn. Die waardes kun je ook weer opslaan in een bestand. Op die manier kun je na de crash zien wat de waardes waarden. Erg handig als je het mij vraagt..

Verder kan ik niet zo zeggen wat het is.. Beetje vaag probleem. Probeer eens memtest te draaien (google.nl).

Edit2: Aan Tommie_boy: Straks koopt hij een nieuwe voeding en heeft hij nog steeds hetzelfde probleem.. Reageer dan gewoon niet.

Verwijderd

Nou dit kan dus eigenlijk alles zijn, rot geheugen, een processor die niet helemaal ok is, gaar mobo, 3d kaart naar de klote enz enz. Je zult alles stuk voor stuk moeten uitwisselen en proberen.

Mijn pa heeft eens rare dingen gehad met een P3-450. Bleek dat een pinnetje van één van de cache-chips niet goed op de pcb van de processor was gesoldeerd. Door de hitte trok ie wat krom en raakte ie zijn contact kwijt. Hier kwamen wij pas achter nadat ze bij mijn pa op het werk de processor onder de microscoop hadden gelegd. Kun je nagaan.........

Vastgesoldeerd en nu loopt ie al 3 jaar als een zonnetje.

• Th@_M@ster
Kwerd er vandaag helemaal gek van....ik kreeg nu zeker om de half uur een reboot....dus deed mn geforce2 er weer in.....en quess what...hij deed het 5 uur achter elkaar goed...alleen 1 reboot dan...blijkbaar doet deze het een stuk beter....maar ik heb mn kaart al een keer omgeruild voor een andere....ligt er dan weer iets aan die kaart of is het iets anders.

Ka-tjing

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Th@_M@ster schreef op 04 oktober 2002 @ 20:26:
Kwerd er vandaag helemaal gek van....ik kreeg nu zeker om de half uur een reboot....dus deed mn geforce2 er weer in.....en quess what...hij deed het 5 uur achter elkaar goed...alleen 1 reboot dan...blijkbaar doet deze het een stuk beter....maar ik heb mn kaart al een keer omgeruild voor een andere....ligt er dan weer iets aan die kaart of is het iets anders.
Grappig, heb exact hetzelfde probleem. Na een half uurtje een reboot of terug naar windows in een game. Check men specs. heb ook een vrxp en een ti 4200. :) Ik ga eens een andere voeding proberen en kijken of het helpt. Heb nu een 300 watt k*t voeding.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• B3U5
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 19:30
ik had het zelfde probleem, na instellen nieuwe bios (beta) en nieuwe via driver.
iig, door mijn mem even weer op cas2 te zetten en mijn ti4200 ook even niet meer over te clocken. mijn probleem was opgelost. ik moet nog wel weer gaan OC'en want mijn mem moet toch wel op cas 2 vind ik.

Verwijderd

uhmz AMD XP 1800+ en maar 1161Mhz? :D ik zou je Mhz ff goedzetten.

Verwijderd

ff een vraagje, is mijn 'dit' goed:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/daanmic/naamloos.JPG

• Michali
  • Laatst online: 22-03 18:12
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 18:05:
uhmz AMD XP 1800+ en maar 1161Mhz? :D ik zou je Mhz ff goedzetten.
Tegen wie heb je het? Niet ik iig.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• mandroid
  • Laatst online: 01-02 07:50
had ik vroeger ook op warme dagen. Maak je kast eens open en laat er een ventilator op blazen. Als ie het dan goed doet, heb je het prob gevonden. 2 fannetjes kopen en airflow make :)

Verwijderd

Michali schreef op 05 oktober 2002 @ 19:18:
[...]

Tegen wie heb je het? Niet ik iig.
tegen wie denk je? De topic starter plaatst een plaatje met mobo monitor waar bij cpu maar 1167 ofzo staat en dan zal ik het tegen jou hebben...

• michelc85
  • Laatst online: 21:04
Verwijderd schreef op 05 oktober 2002 @ 19:00:
ff een vraagje, is mijn 'dit' goed:

[afbeelding]
Ziet er goed uit,hij ziet alleen temps niet

Verwijderd

temps kan ik je vertellen zijn wel oké, rond de 43 graden stressed anders 40

Verwijderd

lees dan, dan zie je dat in de 3e post van Th@_M@ster dit plaatje staat:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jeroenos/error4.JPG

En kijk nu eens naar de CPU meter...

Verwijderd

Draai eens een nachtje memtest86 foutloos voordat je verder zoekt...

• Th@_M@ster
Die 1161Mhz komt omdat mn FSB op 100 mhz stond, kheb het gister goed gezet (ze zeggen ok nie ff dat je dat moet doen, die kneuzen waar ik ut vandaan heb) maar hij staat nu goed. Ik heb van iemand gehoord om SP1 van winxp te installen, dat daar door misschien het probleem verholpen kan zijn. Maar tijdens de installatie kijkt die ook je cdkey nou...en tjah dies natuurlijk niet goed, ik heb nu wel een goeie key, maar kan je dit nog veranderen ergens zonder te formatten?

Ka-tjing

Pagina: 1