Toon posts:

Need Help! Asus a7v8x met Radeon 9700

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik baal echt als een stekker. Vorige week Club3d Radeon 9700 (revisie 1.1) van Salland gekregen, maar deze werkte niet goed met Asus A7v8x. Kaart terug gestuurd naar Salland. Krijg vandaag op advies van Salland Gigabyte Radeon 9700, omdat deze wel zou werken met Asus mobo. Tot mijn verdriet wil deze kaart niet eens opstarten/posten. Ik meteen m'n oude videokaart erin en alles draait als een zonnetje. Conclusie: ik kan opnieuw kaart retourneren ;-( Dit kost me een vermogen aan verzendkosten.
Nu de vraag aan tweakers: Wie heeft een Asus A7v8x goed werekend gekregen met Radeon 9700 pro? Welke rivisie heeft die videokaart en wat is het merk? Welke bios gebruik je op het mobo en welk revisie is het mobo van Asus?

Ik zou enorm geholpen zijn met de info aangezien ik nu moet gaan kiezen of ik voor de 3e maal een Radeon 9700 moet proberen.

Bedankt

Bart

Verwijderd

Kweet het NIET
maar, kijk eens ff naar de stroom doorvoer van je agp slot, en die de kaart nodig heeft.
kheb wel eens meer problemen gehad met dat.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22

Verwijderd

Las ook ergens dat het aan je voeding kan liggen. Je hebt minimaal 350 Watt nodig. Misschien kan het hier aanliggen

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2025
ben hier ook wel benieuwd naar. heb een CLub3D bij exile.nl gekocht en die staat in de doos te wachten tot ik een nieuwe comp bouw in een maandje en de planning is een asus a7v8x.... heh

Verwijderd

Topicstarter
AAn de voeding kan het niet liggen. Ik heb een Enermax 350 watt.

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 14:39

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb gewoon een delta 300W pfc voeding (pfc = corrigerende voltage's geven ofzo)
die lust mijn 9700 rauw :P

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:21
johnny.xxx schreef op 04 oktober 2002 @ 07:22:
ik heb gewoon een delta 300W pfc voeding (pfc = corrigerende voltage's geven ofzo)
die lust mijn 9700 rauw :P
zou een Zalman 300 watt wel genoeg zijn voor deze kaart ??
of gaat hij dat niet trekken ?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 17:28:
Ik baal echt als een stekker. Vorige week Club3d Radeon 9700 (revisie 1.1) van Salland gekregen, maar deze werkte niet goed met Asus A7v8x. Kaart terug gestuurd naar Salland. Krijg vandaag op advies van Salland Gigabyte Radeon 9700, omdat deze wel zou werken met Asus mobo. Tot mijn verdriet wil deze kaart niet eens opstarten/posten. Ik meteen m'n oude videokaart erin en alles draait als een zonnetje. Conclusie: ik kan opnieuw kaart retourneren ;-( Dit kost me een vermogen aan verzendkosten.
Nu de vraag aan tweakers: Wie heeft een Asus A7v8x goed werekend gekregen met Radeon 9700 pro? Welke rivisie heeft die videokaart en wat is het merk? Welke bios gebruik je op het mobo en welk revisie is het mobo van Asus?

Ik zou enorm geholpen zijn met de info aangezien ik nu moet gaan kiezen of ik voor de 3e maal een Radeon 9700 moet proberen.

Bedankt

Bart
Misschien dat je met jou oude kaart kan posten en dan in je bios AGP op 4X zetten i.p.v. op 8X. Dit zou kunnen helpen. Het snelheidsverlies zal toch niet merkbaar zijn. Ik verwacht dat er zeer binnenkort een oplossing komt voor deze problemen. Waarschijnlijk zowel een firmware van ATi als van de moederboard maker!

webOS all the way!

• Norbert
Op Rage3D had iemand de oplossing om zijn agp voltage op 1.6 volt te zetten, loopt als een zonnetje.
Hij heeft het zelfde moederbord als jij Fugazi.

Verwijderd

het ligt aan de ati want kennelijk wil hij niet op 8X werken er zijn al meer van deze problemen jij bent niet de enigste ;)

• Norbert
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 10:20:
het ligt aan de ati want kennelijk wil hij niet op 8X werken er zijn al meer van deze problemen jij bent niet de enigste ;)
Asus heeft al verklaard dat het aan het moederbord ligt en het opgelost gaat worden met een bios update.
Geen onzin verkondigen dus.

• BenJoep
  • Laatst online: 17-08 22:43
Noppie59 schreef op 04 oktober 2002 @ 10:22:
[...]

Asus heeft al verklaard dat het aan het moederbord ligt en het opgelost gaat worden met een bios update.
Geen onzin verkondigen dus.
Is helemaal geen onzin, dr zijn problemen bekend met 8x agp met de 9700pro.. Ook schijnt die wazige problemen te hebben met ntfs.. Het zal dus wel een driver probleem zijn.. -> heeft trouwens op tweakers gestaan..

nieuws: ATi bekent AGP8x problemen Radeon 9700 Pro

kijk is an :)

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Topicstarter
Noppie: Waar heb je gehoord of gelezen dat Asus bekend is met het probleem rondom de A&V8x en de Radeon 9700 pro? Ik heb laatst iemand gesproken van Asus Holland en deze kende het probleem niet maar zou het wel gaan vragen bij engineers Asus Taiwan.

• Norbert
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 16:45:
Noppie: Waar heb je gehoord of gelezen dat Asus bekend is met het probleem rondom de A&V8x en de Radeon 9700 pro? Ik heb laatst iemand gesproken van Asus Holland en deze kende het probleem niet maar zou het wel gaan vragen bij engineers Asus Taiwan.
Het stond op Hardocp, zal even zoeken.

• BenJoep
  • Laatst online: 17-08 22:43
Net een zelfde sys goed zien werken..

| I've got permission to color outside the lines |

• Norbert
Hier het verhaal, let wel dit gaat over het niet posten van het systeem.
"...The problem is caused by a combination of power supply and motherboard +5V voltage ramp curves creating a situation where certain process corners in the ASIC will intermittently return an incorrect value for the ASIC ID after a cold boot.
Fix:
* Short-term solution is diligent screening prior to shipping.
* Long-term there are 2 options:

1. A modification to the motherboard BIOS (system BIOS) to create an extra read of the ASIC ID, the return value of which is ignored. The second read of the ASIC ID will then return the correct value

2. A board modification to monitor the read of the ASIC ID using programmable logic which will generate a NAK command back to the Northbridge controller while allowing the Radeon 9700 Pro to act as if the read command were executed successfully in order to cause the Northbridge to reissue the read command.

* Expected availability of HW fix: early September 2002..."

Hier ook nog de link voor de ongelovigen:
http://www.ati-news.de/cg....cgi?category=1&view=9-02

Hier een heel verhaal over deze combinatie:
http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33638599

Hier iemand die het werkend heeft:
http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33639620

• Norbert
Joep schreef op 04 oktober 2002 @ 12:22:
[...]

Is helemaal geen onzin, dr zijn problemen bekend met 8x agp met de 9700pro.. Ook schijnt die wazige problemen te hebben met ntfs.. Het zal dus wel een driver probleem zijn.. -> heeft trouwens op tweakers gestaan..

nieuws: ATi bekent AGP8x problemen Radeon 9700 Pro

kijk is an :)
Als je nou eens de laatste reactie op dit verhaal leest !

Dan het ntfs verhaal, wat bij diverse mensen een oplossing bleek te zijn was om de extra power connector op de kaart niet met de bijgeleverde split kabel te gebruiken.
Direct een flop power connector op de kaart aansluiten, dus een aparte lijn van je voeding af gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook geprobeerd om de kaart direkt op de lijn uit de voeding aan de sluiten. Helaas bood dat geen soelaas. Ik heb de kaart terug gestuurd naar de winkel en ben nu in afwachting van een revisie 1.3. Heeft het trouwens nog zin om mijn voeding om te ruilen voor een 430 watt enermax? Ik draai nu 350 watt en dat zou toch echt genoeg moeten zijn.

• Norbert
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 21:20:
Ik heb het ook geprobeerd om de kaart direkt op de lijn uit de voeding aan de sluiten. Helaas bood dat geen soelaas. Ik heb de kaart terug gestuurd naar de winkel en ben nu in afwachting van een revisie 1.3. Heeft het trouwens nog zin om mijn voeding om te ruilen voor een 430 watt enermax? Ik draai nu 350 watt en dat zou toch echt genoeg moeten zijn.
Het wattage is niet zo belangrijk, ati zegt dat 300 watt genoeg is, het gaat erom of de spanning niet teveel inzakt onder belasting, bij 3d gebruik dus.
Ik weet niet of mbm jouw moederbord ondersteund, kijk anders even naar de spanningen onder belasting.
Als je een andere voeding wilt kopen, de antec true power serie heeft gescheiden output circuits, is stil en goedkoper als enermax.
Revisie 1.3 lost bij bepaalde combinaties de problemen op.
Het blijft gewoon een moederbord probleem op agp 8x, bij oudere borden is het waarschijnlijk zo dat het agp slot niet genoeg stroom kan leveren.
Ati is dus bezig om problemen op te lossen die onstaan door een moederbord ontwerp wat niet aan de agp specs voldoet.
O ja, onder windows xp kun je ook nog proberen om gecombineerd schrijven uit te zetten, configuratiescherm/beeldscherm/instellingen/geavanceerd/ probleem oplossen en dan het vinkje weghalen en opnieuw starten.
Ook dit hielp bij ik dacht bf1942 (heet het zo?) of unreal2003.

Trouwens voor de wat ouderen onder u, weet je nog de problemen met de eerste agp 4x kaarten, bleek ook een stroom probleem te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt noppie! Ik heb gecombineerd schrijven maar vast uit gezet. Ik heb pcprobe maar ff gecheckt en alle voltages van mijn enermx zijn goed. De 12v lijn zit altijd op 12,512. De 5v zit gemiddeld altijd op 5,08. De 3.3 v zit gemiddeld op 3,44. De 5v lijn gaat wel eens onder de 5v, maar nooit lager dan 4,98

• Norbert
Dan zou het gewoon moeten werken maar kijk weer even als je een nieuwe 9700 hebt.
En let ook op met een hogere fsb, bij sommige mensen geeft een fsb van 37 al een probleem.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt tot zover!

Verwijderd

ik heb een Asus A7v8x met Sapphire Radeon 9700 128 DDR en ik heb geen een probleem gehad

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Niet echt een nuttige manier om een oud topic te kicken he :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.