Toon posts:

[win2k server] inloggen op domaincontroller

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb active directory installed op een win2k server om er een domain controller van te maken.
Maar sinds ik dit heb gedaan, kunnen gewone users niet meer inloggen op deze computer ...
Enkel de Administrator kan dit nog.

Ik heb al de search gebruikt en de helpfile uitgespit, maar ik kan het maar niet vinden :(

Het zal wel iets simpel zijn, maar ik ben nogal nieuw hierin.

Verwijderd

Active directory and users > users toevoegen aan de domain users security group :?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is al het geval ...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:54

Arno

PF5A

Euh..... alleen administrators kunnen aanloggen op een server, users alleen op het domain :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
En er is geen enkele mogelijkheid om ervoor te zorgen dat deze wel kunnen inloggen zonder hen al te veel privileges te geven ?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:39

Predator

Suffers from split brain

:X

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat voor foutmelding krijg je?

Hoe staan je rechten in de Group Policy mbt. logon? (Logon locally, login interactively enz.)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt wel als ik ze tot de "server operators" group toevoeg.
Maar ik vind nergens wat die group juist inhoud, welke privileges ze dan hebben ...

Iemand een idee ?

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 02 oktober 2002 @ 17:30:
Wat voor foutmelding krijg je?

Hoe staan je rechten in de Group Policy mbt. logon? (Logon locally, login interactively enz.)
Nja, die kan ik nu net niet vinden.
Dat stond in de foutmelding, dat ze namelijk niet interactively konden inloggen.

• Spaceman Spiff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
Standaard hebben users geen rechten om in te loggen op de Domain Controller. Je kan dit wel aanzetten bij "Local Security Settings" maar is niet aan te raden. (Slechte performance bij interactive sessies)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nja, die kan ik nu net niet vinden.
Group Policy kan je niet vinden? Ik raad je dan aan om even wat literatuur door te lezen, voor je verder gaat, voor zover je dat niet gedaan hebt.

www.technet.com staat misschien ook wel wat nuttige info.

Oja, zoek anders even in de Microsoft Knowledge base op de exacte foutmelding, daarmee is hij op te lossen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.