Toon posts:

[Audio]Mijn SB 128 niet full-duplex

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een maand of 2 een SB 128 en begin me er aan te ergeren dat ik mijn geluidskaart niet full-duplex aan de praat krijg terwijl hij dit wel is... Ik heb de laatste driver geinstalleerd en krijg iedere keer een melding dat mijn kaart in gebruik is als ik al bijvoorbeeld winamp draai.

Heb enkele weken een keer XP geprobeerd (draai nu win 98 se) en hier werkte mijn kaart WEL full-duplex. Iemand enig idee hoe ik mijn kaart goed aan praat krijg..

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je verwart hoe dan ook enkele dingen, full duplex houdt in dat je kunt opnemen en afspelen tegelijk, waar jij het op dit moment over hebt is de meerkanaals ondersteuning... Dat heeft vast ook wel een technische naam, maar die weet ik helaas niet, maar het gaat erom dat je met een goede driver idd meerdere geluidsbronnen tegelijk kunt laten horen, wat jij op dit moment blijkbaar niet kunt... (Lijkt me een vaker voorkomend probleem, heb je al gezocht?)

[edit]
Ik weet wel dat bijvoorbeeld de SB AWE64 ISA onder win98 meestal niet meerdere streams tegelijk kon, waar deze het in XP wel kan...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry idd, ben niet zo bekend in de wondere wereld der geluidskaarten.

Verwijderd

Topicstarter
klein kickje ?

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik heb ook een 128PCI onder win2k dan, en daar is het geen probleem. In Win98 is het iets lastiger. Ik geloof dat je in winamp meerdere output-plugins hebt, sommige daarvan "claimen" de kaart wel, en andere geloof ik niet. Probeer daar eens wat mee, Succes.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:37

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wil je nou full duplex of met meerdere progjes tegelijk afspelen..? :?

Alles kan stuk.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

Ik had met mijn sb32 ook dat hij onder xp wel meerdere (bijv.) mp3'tjes kon afspelen, terwijl dat in '98 niet ging. Nu heb ik (al een tijdje) een fortissimo kaartje, en die kan onder '98 wel meerdere mp3's tegelijk afspelen.

Het lijkt me dus een kwestie van drivers, stuur anders een mailtje naar creative, misschien dat zij een oplossing hebben.

Verwijderd

win98 is al weer uit mijn geheugen, maar ik herinner mij dat er ergens bij de properties een slider zit waar je kunt kiezen tussen 1, 2, 3 en meer bronnen o.i.d.

Verwijderd

Dit is een driver probleem, maar waarom heb je een kaart die al minimaal 5 jaar oud is?
Pagina: 1