Ik heb vandaag dus mijn nieuwe GF4 MX420 PCI binnengekregen, en ik heb mijn oude voodoo 3 2000 onboard zitten. Alleen nu is dus het probleem: ik moet deze zien uit te schakelen. Als ik in de bios zit dan zie ik wel staan onboard sound chip, maar ik zie niet onboard video card of zoiets... Iemand een idee hoe dit anders kan heten?
een v3 onboard? welk moederbord is dat 
in mijn opinie heb je geld verspild met een gf4mx pci kaart (bestaan die echt?)
in mijn opinie heb je geld verspild met een gf4mx pci kaart (bestaan die echt?)
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
een voodoo 3 onboard 
wat voor mobo heb je dan
(hehe het zelfde als hierboven
)
daar heb ik in ieder geval nog nooit van gehoord
wat voor mobo heb je dan
daar heb ik in ieder geval nog nooit van gehoord
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ik weet niet pcies wat voor mobo het is, maar het is in iedergeval een packard bell comp (hehe). En ik heb dus geen agp poort, want de voodoo3 2000 agp zat ingebouwd, dus ik heb geen agp poort, alleen maar pci, dus heb ik deze genomen.
Verwijderd
Wordt de extra videokaart niet gewoon je primary display? zodat je je V3K uit kan zetten in Windows?
Sowieso al de GF geprobeerd erin te zetten? of eerst preventief wezen zoeken naar een Video On Board uit switch in je BIOS (ook niet onverstandig)?
Sowieso al de GF geprobeerd erin te zetten? of eerst preventief wezen zoeken naar een Video On Board uit switch in je BIOS (ook niet onverstandig)?
http://www.motherboards.org/manuals/p/MSI-MS-6168/2091.html
het manual van de mobo die erin zit
moet je ff lezen of er wat over in staat
het manual van de mobo die erin zit
moet je ff lezen of er wat over in staat
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Ik heb em er meteen in gezet, en gezocht naar de bios, maar op een gegeven moment startte hij win2k nieteens meer opVerwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 17:46:
Wordt de extra videokaart niet gewoon je primary display? zodat je je V3K uit kan zetten in Windows?
Als ik het me goed kan herinneren stond die er nadat ik de gf4 er weer uit had gehaald zodat het weer zoals eerst was ook daaropchucky666 schreef op 02 oktober 2002 @ 18:00:
je moet dus bij integraded peripherals >init display first op pci zetten
dan pakt ie de pci(je gf) eerst.
Het wil niet echt lukken. Als ik m'n gf4 eruithaal zodat het weer normaal is, staat in de bios primary graphics adapter op 64 mb. Echter, als ik nu m'n gf4 erin zet kom ik nieteens de bios in! Als ik probeer win2k in te komen zonder eerst in de bios te komen, blijft hij na een tijdje gewoon vast staan bij het opstartscherm van windows. Wat, o wat moet ik nu doen???
Niet zo snel kicken.
Kijk nog eens in alle rust alle biosopties door. Ik heb er ook wel eens errug vaak over heen gekenen. Zal wel staan onder het kopje PCI/ IRQ opf zo iets.
Kijk nog eens in alle rust alle biosopties door. Ik heb er ook wel eens errug vaak over heen gekenen. Zal wel staan onder het kopje PCI/ IRQ opf zo iets.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Sorry, maar kep een beetje haast :P:P:P
Alleen het probleem is dus ook dat ik niet in de bios kan komen met mijn gf4 en dat hij ook niet wil booten...
Alleen het probleem is dus ook dat ik niet in de bios kan komen met mijn gf4 en dat hij ook niet wil booten...
Kijk eens of er een bios-update voor dat mobo is.
Misschien is dat een oplossing.
Misschien is dat een oplossing.
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
mayb is het een oplossing om beide kaartjes erin te stoppen en beide op een monitor aan te sluiten, ken je meteen zien we kaart gepakt word en dan de bios juist instellen
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hij staat nu automatisch op primary graphic adapter: pciTLRnZ schreef op 02 oktober 2002 @ 21:00:
mayb is het een oplossing om beide kaartjes erin te stoppen en beide op een monitor aan te sluiten, ken je meteen zien we kaart gepakt word en dan de bios juist instellen
Maar met de gf4 erin wil hij gewoon niet booten...
Effe googlen.
Zal effe meezoeken.
Verwijderd
Probeer eens een van de volgende opties :
1. Zoek op het moederbord naar een jumper... misschien kun je daarmee je onboard video wel disablen
2. Kies een ander PCI slot
3. BIOS update (reeds geopperd)
4. Probeer een andere PCI grafische kaart, misschien trekt hij de GF4MX niet lekker...
1. Zoek op het moederbord naar een jumper... misschien kun je daarmee je onboard video wel disablen
2. Kies een ander PCI slot
3. BIOS update (reeds geopperd)
4. Probeer een andere PCI grafische kaart, misschien trekt hij de GF4MX niet lekker...
Ok, het werkt nu. Ik heb eerst ff in veilige mode geinstalled en voodoo uitgeschakeld, en nu doet ie het
thx
Pagina: 1